Skip to main content

Internet over glasvezel nog maar op 10 % ????????????

mijn download is nu 81.19 Mbps en upload 154.48

een computer op de kpnm modem en een via de thuis router. verschil maakt niets uit.

kon ook geen storingen vinden op kpn.

 

Verleden week was deze nog zeer stabiel rond 967 Mbps.

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 


Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 

alles al geprobeerd

er is niets verander of aangepast.


Als ik in de modem kijk naar de porten

 

P1 100Mbps kpntv box

P2 1 Bgps  deze pc via een exstrerne router

P3 100Mbps nog een tv

P4 1 Gbps 2 pc

 

op poort p2 en P4 niet meer dan 97 Mbps.


Bij poort 4 heeft u de kabel al eens vervangen? Het is 1 kabel van KPN modem rechtstreeks naar pc? Er zit niets tussen? 


@Huppeldoos Trek even de kabels op porten P1 en P3 eruit en maak een snelheidsmeting op PC. Zijn deze weer 1gbs?


Hoi @Huppeldoos en welkom hier op onze community!

Mijn eerste advies zou in dit geval zijn om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Deze stap wordt regelmatig vergeten en mocht jij dit nog niet gedaan hebben, dan is er een grote kans dat het probleem hiermee wordt verholpen. 

 

@Huppeldoos Trek even de kabels op porten P1 en P3 eruit en maak een snelheidsmeting op PC. Zijn deze weer 1gbs?

Heb je dit ook nog kunnen proberen?


Alles al geprobeerd nu verder met Box 14 en even wachten op 10g netwerkkaart zodat ik dat beter kan controleren


Alles al geprobeerd nu verder met Box 14 en even wachten op 10g netwerkkaart zodat ik dat beter kan controleren

We zien je bevindingen natuurlijk graag tegemoet @Huppeldoos, ben heel erg benieuwd!


Kleine update na installatie 10g netwerk kaart en nieuwste drivers.

Controle of deze netwerk kaart netjes de eigenschappen heet 10G/10G down en up load heeft. gaat om de Tp-link TC401. Deze ondersteunt 10, 5, 2.5, en 1gb netwerk.

Max 2.6 G download en maar 890mb Upload met 10g kaart

andere pc op aangesloten Met 1g netwerkkaart gaat deze 920 down en 880 upload.

Aansluiting op box 14 en 5G aansluiting.

Zit ik toch wel 50%  Download en  10% op wat ik besteld heb. :-)

 

Mvg Dave

 


Kleine update na installatie 10g netwerk kaart en nieuwste drivers.

Controle of deze netwerk kaart netjes de eigenschappen heet 10G/10G down en up load heeft. gaat om de Tp-link TC401. Deze ondersteunt 10, 5, 2.5, en 1gb netwerk.

Max 2.6 G download en maar 890mb Upload met 10g kaart

andere pc op aangesloten Met 1g netwerkkaart gaat deze 920 down en 880 upload.

Aansluiting op box 14 en 5G aansluiting.

Zit ik toch wel 50%  Download en  10% op wat ik besteld heb. :-)

 

Mvg Dave

 

Bedankt voor deze toelichting @Huppeldoos!

Op welke poort heb je het nu aangesloten? Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je hem dan eens op poort 1 aan willen sluiten? Dit is de poort voor 10 G/bit/s. Mocht dat ook niet voor verbetering gaan zorgen dan zal ik een ticket voor onze technische dienst aanmaken zodat zij hier dieper in kunnen duiken. Hoor het in ieder geval graag van je!

 


Kleine update na installatie 10g netwerk kaart en nieuwste drivers.

Controle of deze netwerk kaart netjes de eigenschappen heet 10G/10G down en up load heeft. gaat om de Tp-link TC401. Deze ondersteunt 10, 5, 2.5, en 1gb netwerk.

Max 2.6 G download en maar 890mb Upload met 10g kaart

andere pc op aangesloten Met 1g netwerkkaart gaat deze 920 down en 880 upload.

Aansluiting op box 14 en 5G aansluiting.

Zit ik toch wel 50%  Download en  10% op wat ik besteld heb. :-)

 

Mvg Dave

 

Bedankt voor deze toelichting @Huppeldoos!

Op welke poort heb je het nu aangesloten? Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je hem dan eens op poort 1 aan willen sluiten? Dit is de poort voor 10 G/bit/s. Mocht dat ook niet voor verbetering gaan zorgen dan zal ik een ticket voor onze technische dienst aanmaken zodat zij hier dieper in kunnen duiken. Hoor het in ieder geval graag van je!

 

Ik heb deze inderdaad op port de 10G /bit aangesloten.

Ook heb ik de testen herhaald op de andere porten 2,5 en 1g  dan is deze nog steeds 10 % minder

 

Mvg Dave


Kleine update na installatie 10g netwerk kaart en nieuwste drivers.

Controle of deze netwerk kaart netjes de eigenschappen heet 10G/10G down en up load heeft. gaat om de Tp-link TC401. Deze ondersteunt 10, 5, 2.5, en 1gb netwerk.

Max 2.6 G download en maar 890mb Upload met 10g kaart

andere pc op aangesloten Met 1g netwerkkaart gaat deze 920 down en 880 upload.

Aansluiting op box 14 en 5G aansluiting.

Zit ik toch wel 50%  Download en  10% op wat ik besteld heb. :-)

 

Mvg Dave

 

Bedankt voor deze toelichting @Huppeldoos!

Op welke poort heb je het nu aangesloten? Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je hem dan eens op poort 1 aan willen sluiten? Dit is de poort voor 10 G/bit/s. Mocht dat ook niet voor verbetering gaan zorgen dan zal ik een ticket voor onze technische dienst aanmaken zodat zij hier dieper in kunnen duiken. Hoor het in ieder geval graag van je!

 

Ik heb deze inderdaad op port de 10G /bit aangesloten.

Ook heb ik de testen herhaald op de andere porten 2,5 en 1g  dan is deze nog steeds 10 % minder

 

Mvg Dave

En waar voor snelheid haal je nu dan precies @Huppeldoos:? Dat wordt me niet helemaal duidelijk!  


?

?


zie eerdere bericht

 

Kleine update na installatie 10g netwerk kaart en nieuwste drivers.

Controle of deze netwerk kaart netjes de eigenschappen heet 10G/10G down en up load heeft. gaat om de Tp-link TC401. Deze ondersteunt 10, 5, 2.5, en 1gb netwerk.

Max 2.6 G download en maar 890mb Upload met 10g kaart >>>>>>>>>>>>Op port 10G dus port 1

andere pc op aangesloten Met 1g netwerkkaart gaat deze 920 down en 880 upload.

Aansluiting op box 14 en 10G aansluiting >>>» dus port 1

Zit ik toch wel 50%  Download en  10% op wat ik besteld heb. :-)


zie eerdere bericht

 

Kleine update na installatie 10g netwerk kaart en nieuwste drivers.

Controle of deze netwerk kaart netjes de eigenschappen heet 10G/10G down en up load heeft. gaat om de Tp-link TC401. Deze ondersteunt 10, 5, 2.5, en 1gb netwerk.

Max 2.6 G download en maar 890mb Upload met 10g kaart >>>>>>>>>>>>Op port 10G dus port 1

andere pc op aangesloten Met 1g netwerkkaart gaat deze 920 down en 880 upload.

Aansluiting op box 14 en 10G aansluiting >>>» dus port 1

Zit ik toch wel 50%  Download en  10% op wat ik besteld heb. :-)

Check!

Ik heb net een ticket voor je aangemaakt @Huppeldoos. Dit betekent dat de technische dienst dit verder oppakt en zij zullen hierover nog contact met jou op gaan nemen, wacht dat eventjes af! 


 


Vandaag monteur geweest, glasvezel aansluitkast vervangen.

ik ben weer een stapje verder gekomen denk dat ik nu op de 60% zit.

In het modem software is poort 1 1tg is op de modem 1g lan3 geel

In het modem software is poort 2 1tg is op de modem 1g lan4 geel

In het modem software is poort 3 2,5g is op de modem 2,5g lan2 groen

In het modem software is poort 4 10tgb is op de modem 10g lan1 blauw

speedtest meerdere keren uitgevoerd  eerst alleen met de 10g pc en daarna de met 2,5 g pc.

10 g netwerkkaart op poort 4  10g lan1  Download 2960 Mbps Upload 1374 Mbps.

2,5 g netwerkkaart op poort 3 dus port 4 software is dus poort 2,5g lan2  Download 1789 Mbps Upload 1030 Mbps.

Ben netjes geholpen door de monteur, opgegeven als nog niet opgelost.

Komt een vervolg.

 

STP aangezet in modem


Vandaag monteur geweest, glasvezel aansluitkast vervangen.

ik ben weer een stapje verder gekomen denk dat ik nu op de 60% zit.

In het modem software is poort 1 1tg is op de modem 1g lan3 geel

In het modem software is poort 2 1tg is op de modem 1g lan4 geel

In het modem software is poort 3 2,5g is op de modem 2,5g lan2 groen

In het modem software is poort 4 10tgb is op de modem 10g lan1 blauw

speedtest meerdere keren uitgevoerd  eerst alleen met de 10g pc en daarna de met 2,5 g pc.

10 g netwerkkaart op poort 4  10g lan1  Download 2960 Mbps Upload 1374 Mbps.

2,5 g netwerkkaart op poort 3 dus port 4 software is dus poort 2,5g lan2  Download 1789 Mbps Upload 1030 Mbps.

Ben netjes geholpen door de monteur, opgegeven als nog niet opgelost.

Komt een vervolg.

 

 

Bedankt voor deze update @Huppeldoos!

Goed om te lezen dat er een monteur is geweest, er wordt nu in ieder geval gewerkt aan een oplossing. Houd je ons op de hoogte?


Vervolg is in een teleurstelling geworden in kpn Service glasvezel

 

Vandaag Gewoon niemand langs geweest volgens afspraak tussen 8:00 en 12:00. geen bericht.

Waar kan ik dat in rekening brengen.

Weer een super teleurgestelde kpn klant.

.. … …  en nog meer grote mensen woorden

 


Vervolg is in een teleurstelling geworden in kpn Service glasvezel

 

Vandaag Gewoon niemand langs geweest volgens afspraak tussen 8:00 en 12:00. geen bericht.

Waar kan ik dat in rekening brengen.

Weer een super teleurgestelde kpn klant.

.. … …  en nog meer grote mensen woorden

 

Uiterst teleurstellend natuurlijk @Huppeldoos :(

Ik zie dat er nog steeds een ticket openstaat en in behandeling is bij de Technische Dienst. Is er inmiddels nog opnieuw contact met je opgenomen en een nieuwe afspraak gemaakt?


Helemaal NIETS

Vervolg is in een teleurstelling geworden in kpn Service glasvezel

 

Vandaag Gewoon niemand langs geweest volgens afspraak tussen 8:00 en 12:00. geen bericht.

Waar kan ik dat in rekening brengen.

Weer een super teleurgestelde kpn klant.

.. … …  en nog meer grote mensen woorden

 

Uiterst teleurstellend natuurlijk @Huppeldoos :(

Ik zie dat er nog steeds een ticket openstaat en in behandeling is bij de Technische Dienst. Is er inmiddels nog opnieuw contact met je opgenomen en een nieuwe afspraak gemaakt?

 

 

HELEMAAL niets, ik moest verleden week afspraak maken online, die had ik gemaakt voor afgelopen maandag.

Ik ga overdag ook geen uur meer vrij voor nemen.

 


Helemaal NIETS

Vervolg is in een teleurstelling geworden in kpn Service glasvezel

 

Vandaag Gewoon niemand langs geweest volgens afspraak tussen 8:00 en 12:00. geen bericht.

Waar kan ik dat in rekening brengen.

Weer een super teleurgestelde kpn klant.

.. … …  en nog meer grote mensen woorden

 

Uiterst teleurstellend natuurlijk @Huppeldoos :(

Ik zie dat er nog steeds een ticket openstaat en in behandeling is bij de Technische Dienst. Is er inmiddels nog opnieuw contact met je opgenomen en een nieuwe afspraak gemaakt?

 

 

HELEMAAL niets, ik moest verleden week afspraak maken online, die had ik gemaakt voor afgelopen maandag.

Ik ga overdag ook geen uur meer vrij voor nemen.

 

Je mag uiteraard ook beter van ons verwachten @Huppeldoos, dit is natuurlijk allesbehalve zoals het hoort.

Omdat het ticket nog steeds openstaat, heb ik daar een toelichting op gemaakt voor de technische dienst en de situatie daarin toegelicht. Het spijt me dat ik vanaf hier niet meer voor je kan betekenen en ik begrijp je teleurstelling. 


Ben je onder weg naar Breda krijg je om 8:21 een sms van vandaag tussen 13:00 17:00. start een monteur met de afgesproken werkzaam heden. ?????

Dus helemaal verbaast, denk kan maar opgelost zijn dus op tijd weer retour gegaan.

En tot mijn nog grotere verbazing en waanzin.

WEER VOOR JAN *** MET DE KORTE ACHTERNAAM VOOR DE 2 X GEEN MONTEUR  GEZIEN.

🚽

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


Wat een groot  zooitje bij KPN ,

 

3 x Weer  niemand gezien vandaag

Weet ook niet hoe zij dat financieel gaan vergoeden.

toch maar weer kijken of het gras bij de buren groener is.

 

Admin edit: bericht aangepast op basis van onze huisregels


Wat een grote kleren zooitje bij KPN ,

 

3 x WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEr  Niemand gezien vandaag

Weet ook niet hoe zij dat financieel gaan vergoeden.

toch maar weer kijken of het gras bij de buren groener is.

Volgens mijn informatie is de monteur vanochtend begonnen met zijn werkzaamheden @Huppeldoos. Het ticket staat nog open en is dus nog niet afgemeld. Grote kans dat de desbetreffende monteur bezig is in de wijkcentrale waar je op bent aangesloten. Kan dus zijn dat hij niet bij jou thuis hoeft te zijn om het probleem op te lossen. Ik heb je vorige bericht trouwens aangepast, dat was in strijd met de huisregels. Ik begrijp je frustratie hoor maar je op deze manier uiten gaat niet helpen of er voor zorgen dat je probleem sneller wordt opgelost.