Skip to main content

Volgens mij is het aan ons, de huiseigenaren, of we wel of geen glasvezelaansluiting willen van KPN. En wij hoeven geen aansluiting. 

Echter de KPN mevrouw vanavond aan de deur is erg drammerig. Zij negeert de "geen verkopers" sticker, ook na aanspreken houdt zij vol dat ze geen verkoper is en dus haar verhaal mag doen. Immers wij krijgen gratis een glasvezelaansluiting. Ook nadat ik heb benadrukt dat wij geen glasvezelaansluiting willen, nadat ik weiger haar brutale vragen te beantwoorden, nadat ik haar heb onderbroken, en nadat mijn man het gesprek heeft overgenomen, blijft ze doorgaan. Mijn man heeft haar uiteindelijk weg gekregen. Ik vind haar niet bepaald reclame voor KPN. Ook heb ik niet voor niets deze sticker. Ik hoop dat we nu verder met rust gelaten worden. Mijn klacht luidt: agressieve verkoopster

 

P.S. Ik kan nergens hierover een klacht indienen bij KPN, daarom hier via de community. 

Vervelend dat het zo overkwam.

Er mogen inderdaad geen producten tegen € verkocht worden aan de deur. Het binnenbrengen van een glasvezel aansluiting is echter gratis en valt wettelijk onder 'nutsvoorzieningen’. Net zoals gas, water, elektriciteit e.d.

Het is altijd verstandig om de glasvezel aansluiting bij aanleg te laten installeren. Het is installeren dan nog gratis. Zeker als je nu al KPN hebt. Want maximaal 3 jaar na de aanleg stopt kpn met de doorgifte via het koperdraad in je omgeving. 

En later alsnog glas binnen laten brengen kost zo'n € 800,--. En er zitten 57 providers op, inclusief kpn. 

Het is derhalve bij verkoop van de woning ook zeker een pré als het aansluitpunt al aanwezig is.

Dus als het niet in je huis zit kan je eigenlijk alleen nog maar de coax provider nemen, meestal is dat dan Ziggo. Keuze is er dan niet meer.


Hi @A.J.B., welkom in onze community! Het spijt me om te lezen dat het zo verlopen is, goed dat je het deelt.

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, dus vergeef me als mijn vermoeden niet klopt met hoe jullie het ervaren hebben. Maar ik vermoed dat 't vooral goedbedoeld was. Met de aanleg van glasvezel proberen we niemand iets aan te smeren. Wanneer er glasvezel in je buurt aangelegd wordt, wordt dit helemaal gratis gedaan, zoals @PeterG ook vertelde.

Heb je nu al een KPN abonnement op de koperverbinding, dan wordt dit bestaande abonnement overgezet op de glasvezelverbinding. Dan blijft je abonnement hetzelfde en je maandelijkse kosten net zo. Heb je nu geen KPN of abonnement via koper, dan is je woning extra op de toekomst voorbereid. 

Wil je meer weten, lees dan eens hier in onze Kennisbank:

 


 Sinds maart 2023 Glasvezel 3 hoog aan de muur….wie wil dat nou niet.

Werkt nog steeds Prima...werd dit jaar 20 juni 2024 al aangesloten.


Reageer