Skip to main content

Sinds kleine twee weken is glasvezel aangesloten. Nu ontving ik een mail:

Je ontvangt nu dan echt glasvezel in jouw huis: feest!
Om dat te vieren krijg je van ons de eerste 3 maanden de allerhoogste internetsnelheid kado: 500 Mbit/s up- én downloadsnelheid. Helemaal gratis. Voor dit kadootje hoef je niets te doen. De hoogste snelheid staat al aan. En we zetten 'm automatisch weer uit.
 

In de MijnKpn app staat idd dat er nu sprake zou zijn van 500 Mbit/s. Het is echter niets sneller. Is exact hetzelfde als voorheen, ook bekabeld rond 90/100 Mbit/s?

Rechtstreeks bekabeld aangesloten? Geen switch of draadloze verbindingset of extra router er tussen? De netwerkkaart van uw pc of laptop ondersteund 1000 gigabit? Al eens een andere kabel geprobeerd? 


Rechtstreeks vanaf de experiabox in de laptop.

twee verschillende kabels en poorten gebruikt. 
laptop ondersteund volgens omschrijving 1000gigabit.


Ok. Welke Experiabox heeft u? 


V10A


Ok. Heeft dat ding lampjes bij de poorten? Zoals op deze foto bij de v10 te zien is?

Wat doen die lampjes? Branden er bij elke poort 2? Ook bij de WAN poort? En niet 1 zoals hier op de foto bij 2 stekkers te zien is? Wat is de kleur van de lampjes? Allemaal groen?


Helaas geen lampjes...


Inderdaad heeft een Experia Box V10A geen controle led-lampjes voor de ethernet poortjes. Echt de meest uitgeklede hardware om als meest goedkope "rommel” IMO door een ISP uit te leveren.


Rechtstreeks bekabeld aangesloten? Geen switch of draadloze verbindingset of extra router er tussen? De netwerkkaart van uw pc of laptop ondersteund 1000 gigabit? Al eens een andere kabel geprobeerd? 

Die wil ik ook 1000 gigabit

Of bedoel je 1 gigabit 😜

@Mekkel heb je de apparatuur eens even spanning loos gemaakt glasvezel kastje en de experiabox

Dat wil soms wel eens werken 


Rechtstreeks bekabeld aangesloten? Geen switch of draadloze verbindingset of extra router er tussen? De netwerkkaart van uw pc of laptop ondersteund 1000 gigabit? Al eens een andere kabel geprobeerd? 

Die wil ik ook 1000 gigabit

@Mekkel heeft het:

laptop ondersteund volgens omschrijving 1000gigabit.

Ik denk niet dat hij/zij de omschrijving daadwerkelijk gelezen heeft 😜


Ik heb ook nog een vermoeden

Wat er kan spelen

dat je nog omgezet moet worden in het pop station (wijkkast) 

Welk glasvezelkastje heb je @Mekkel 

En welke lampjes branden kleur 

Als u deze heeft 

Oranje lampje is 100mbit met de wijkkast 

Groen lampje is 1000mbit met wijkkast

 


Of de gebuikte netwerk kabel maar 100mbit heeft enof een breuk in een van de 8 draadjes

@Mekkel waar meet je mee? 

Een smart tv heeft vaak een 100 mbit netwerk kaart (chip) daar haal je dan ook geen 500mbit mee

 


Nee ik heb dit kastje. Lampjes branden correct.

 

ik test het met een laptop rechtstreeks aan de experiabox. Meerdere kabels gebruikt.

 

Zal vanavond nog eens de stroom er af halen om te kijken of ie het daarna wel doet. 
Zo niet, dan ook prima. Geen zin om er meer tijd aan te besteden terwijl het verder allemaal prima werkt. Het is ook maar iets gratis voor drie maanden.
 

In ieder geval dank voor de input!

 


Dan denk ik dat de laptop een 100mbit kaart heeft (dat zie je wel vaker) 

Kan ik vragen naar merk en type

Maar als het zo ook prima werkt

 


In de MijnKpn app staat idd dat er nu sprake zou zijn van 500 Mbit/s. Het is echter niets sneller. Is exact hetzelfde als voorheen, ook bekabeld rond 90/100 Mbit/s?

Komt hij ooit wel eens boven de 100Mbps uit of blijft de snelheid eigenlijk altijd hangen op zo'n 94Mbps?


Laptop HP Pavilion 15-cw1501nd 

naar mijn weten met netwerksnelheid 1000 Mbit/s

 

hij zit altijd rond 94 maar heb ook 104 als uitschieter gezien. 


hij zit altijd rond 94 maar heb ook 104 als uitschieter gezien. 

Een snelheid van 94Mbps duidt eigenlijk op een 100Mbps verbinding maar dan zou je eigenlijk nooit snelheden daarboven zien.


Ik heb ook abonnement van 100mbps

Maar kpn stuurde nu dus een mail dat ik drie maanden gratis 500 heb. In de MijnKPN staat nu ook dat ik 500 zou hebben. Waar ik nu dus mijn bedenkingen bij heb omdat naar mijn mening alles goed aangesloten is...