Skip to main content

ik heb nu de nieuwste modem de box 12 van jullie. echter heb ik wel en stekker voor telefoon 1, maar geen DSL. ik vraag me ook af of ik wel DSL heb thuis. ik zou nu 200mbit moeten hebben, via de wifi manager kom ik niet verder dan 85mbit. kunnen jullie dit voor mij regelen?

 

Even voor mijn beeld. Je geeft aan dat je een V12 modem hebt, alleen een telefoonkabel hebt gehad. Tegelijkertijd schrijf je dat je via wifi 85 Mbit haalt.

Heb je wellicht al een (oud) modem van KPN? Dan kun je die ontkoppelen en de V12 aansluiten. Kun je anders eens een foto maken van je aansluiting in huis? En wat er allemaal in de doos van de V12 zit?


in de V12 box zat alleen een box, stroomadapter en ophangbeugel. verder niets. het oude modem is retour, dus alles gaat nu via de telefoonlijn 1. niet via DSL. heb geen stekker erbij en geen DSL aansluiting thuis in de meterkast alleen telefoonlijn 1 of 2.


@Rasieda  

U mist dus een kabeltje om in de achterkant van het modem Box 12, de Dsl aan te sluiten?

Hoe heeft u dan nu verbinding , omdat u aangeeft 85 Mbit te halen ?


via de phone 1 waarschijnlijkik heb geen DSL idd

 


bij wifi tester KPN die geeft aan 85 binnen te halen, terwijl ik het juist heb verhoogd van 100 naar 200. ik heb geen verstand hoor van DSL, maar gaat dan dan ook via de phone 1-2 aansluiting in de meterkast? ik heb geen enkel ander punt waarin kabels zouden kunnen. ik heb dus ook geen DSL kabel en het vakje in mijn modem is dus ook leeg

 


Met Phone1  bedoelt u de mobiele telefoon via het 4G netwerk ?


Zit er een van deze aansluitingen in uw meterkast :

 


Welk modem had je hiervoor @Rasieda ? De KPN modems hebben allemaal dezelfde aansluitingen, zelfs met dezelfde kleuren. Aansluiten zou 1 op 1 hetzelfde moeten zijn.


Of heeft u deze aansluiting :

 


nee niets

 


ik had de V10


maar nogmaals het werk, ik heb wifi, ik heb tv, apparaten welke werken via de wifi doen het allemaal. maar niet op de juiste snelheid en ik heb dus niet zo een ding wat je mij net stuurt op de foto. maar bent u van KPN of is dit gewoon een soort forum waar KPN niet op kijkt? want bellen heeft tegenwoordig weinig nut met de corona perikelen en onderbezetting

 


@hans aan zet. Type 2 B


Kan je een foto plaatsen van de achterzijde van de KPN Box 12 met alle kabels zoals ze bij jou aangesloten zijn?

Gebruik hiervoor het symbooltje met de twee bergen, rechts in de bovenbalk.

 

... maar bent u van KPN of is dit gewoon een soort forum waar KPN niet op kijkt?

Dit is een klantenforum, waar in eerste instantie klanten elkaar helpen, Wij zijn dus klant, net zoals jij. Maar daarnaast zijn er KPN medewerkers (moderators) die meelezen en helpen waar nodig. Alleen dat duurt wat langer, nu in de vakantietijd kan dat een paar dagen duren.


@RBxx  ik heb de kabels goed. de lijn 1 zit in aansluiting 1Phone, de ethernet kabels zitten ook goed. ik heb geen DSL lijn/stekker/aansluiting in de meterkast. De modem doet het.


in de V12 box zat alleen een box, stroomadapter en ophangbeugel. verder niets. het oude modem is retour, dus alles gaat nu via de telefoonlijn 1. niet via DSL. heb geen stekker erbij en geen DSL aansluiting thuis in de meterkast alleen telefoonlijn 1 of 2.

Mijn vermoeden is, dat je glasvezel hebt. Zit er een kabel in de rode WAN poort? (Dus niet LAN poort) En heb je wellicht telefonie? Want dan stop je inderdaad iets in Line 1 op de V12.


Maar wat voor een kabel zit er dan tussen het IS/RA type 2B en het modem? Die kabel hoort naar de DSL aansluiting te gaan.

Plaats nou eens een foto, dan kunnen we meekijken. Dat maakt het waarschijnlijk snel duidelijk.


Of zit er een kabel in de rode WAN poort van het modem en gaat die naar een glasvezelmodem wat ergens in de huiskamer zit (en niet in de meterkast wat gebruikelijk is)?


Maar wat voor een kabel zit er dan tussen het IS/RA type 2B en het modem? Die kabel hoort naar de DSL aansluiting te gaan.

Ik denk dat hij geen DSL heeft, maar glasvezel met een oud glasvezel kastje (wit?) en dat er een kabel in de rode WAN poort zit. Anders kan hij nooit internet en TV hebben 😉


@RBxx  dat is een gewone telefoon met groen uit einde. welke ook in de DSL zou kunnen passen echter staat dat niet in de omschrijving en mis ik dus de DSL lijn 1  De WAN poort is ook leeg, ook zo een kabel heb ik niet en geen aansluiting in de meterkast. ik heb ook geen vaste telefoon aansluiting meer.


Als alles het doet zoals u zegt,  is er alleen een probleempje met de snelheid dus ?


Dat klopt @King006 , maar zonder de juiste antwoorden (en een foto) komen we daar niet achter. 😎


@RBxx  dat is een gewone telefoon met groen uit einde. welke ook in de DSL zou kunnen passen echter staat dat niet in de omschrijving en mis ik dus de DSL lijn 1  De WAN poort is ook leeg, ook zo een kabel heb ik niet en geen aansluiting in de meterkast. ik heb ook geen vaste telefoon aansluiting meer.

Het wordt steeds vreemder 😉 Wil je toch een foto plaatsen van je modem en als het gaat de omgeving waar je modem staat?

 

Een andere vraag. Wil je die telefoon aansluiting kabel eens eruit halen? Valt dan je hele verbinding weg?


ik ga nu naar huis, hahaha. ik lees morgen wel weer de reacties 🙂 hopelijk reageert kpn ook


ik ga nu naar huis, hahaha. ik lees morgen wel weer de reacties 🙂 hopelijk reageert kpn ook

KPN zal net als ons ook benieuwd zijn naar een foto van je modem en situatie. Het is namelijk vreemd dat je zonder kabel in DSL of WAN signaal hebt voor TV en Internet 😉 Dus we hopen dat je alsnog een foto wil plaatsen.