Skip to main content

In juli 2020 moest ik verhuizen naar andere gemeente. Ik had een telfort abonnement maar kwam bij melden verhuizing automatisch in contact met Kpn medewerker. Niet onlogisch want dit bedrijf was bezig om Telfort geheel over te nemen. Zeer vriendelijk geholpen en mijn abonnement zou exact volgens de voorwaarden van Telfort inclusief combivoordeel worden verhuisd naar het nieuwe adres. Aangezien kpn de abonnementskosten automatisch van mijn rekening incasseert en ik maandelijks melding krijg van deze actie, nam ik aan dat alles goed zat. Helaas kom ik er in januari pas achter dat er al die tijd dubbele abonnementskosten van mijn rekening zijn afgetrokken. Het abonnement van het oude adres is blijven bestaan. Ik vind dat kpn moet inzien dat dit onterecht is. Maar inmiddels via telefoon en chat ongeveer 3,5 uur in de wacht gezet en steeds te maken met medewerkers die mij de indruk geven dat ik wartaal vertel. Ze beloofden om later terug te bellen of mailen maar dat gebeurt niet. Dan maar de vraag op dit forum. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

@Richelieu Duidelijk verhaal !

Lijkt me niet moeilijk dit op te lossen.

Maar wie ben ik.

Ben net als jou slechts een klant.

Verwacht op dit Forum geen wonderen.

Er zitten of eigenlijk soort van wonen hier een aantal “aparte” mensen die KPN helpen maar daar kun je beter niet mee in discussie gaan want zij kunnen niets toezeggen.

Daarvoor heb je een moderator nodig.

Moderators hebben wel je gegevens nodig om je te kunnen helpen en die kun je in je profiel alleen voor hun zichtbaar invullen.

Succes !


Hi @Richelieu, welkom hier. 

Leuke gebruikersnaam, toevallig net de boeken uitgelezen. :wink:

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag zowel het oude als je nieuwe postcode en huisnummer vermelden. 
 


Profiel aangepast.

Mogelijk is probleem al verholpen, want telefonisch contact leek uiteindelijk bevredigend. Maar onzekerheid is er nog steeds. Er werd gezegd dat in februari het teveel betaalde teruggestort zou worden.


Ik zie in ieder geval dat je oude pakket is opgezegd en dat dit is opgepakt door de juiste mensen. Ik ga er dan ook vanuit dat dit in orde komt. 


Helaas toch weer een onbevredigende oplossing van kpn. Vandaag crediteren ze slechts een periode van 15 januari t/m 31 januari. En dat terwijl ik al zowat 100 keer uitgelegd heb dat ik al sinds augustus verleden jaar onterecht dubbele abonnementskosten betaal. Ik vestig mijn hoop nu op de moderator al ben ik wel een beetje klaar met kpn hoe dit uren energie vergt voor een simpel probleempje. 


Hi Erik, ik heb dit hier intern voorgelegd. 

De speling die ik heb is om met terugwerkende kracht 2 factuurperiodes te vergoeden. Dit deels omdat het ook de verantwoordelijkheid is van onze klanten om dit tijdig aan te kaarten en in de gaten te houden wat er wordt afgeschreven. Daarnaast kan ik nergens een bevestiging vinden van de opzegging die ik kan gebruiken om het volledige bedrag te vergoeden. De korting die je als nieuwe klant hebt gekregen op je nieuwe adres van € 17.50 voor de eerste 3 maanden laat ik verder ook staan. 


Als dat de beslissing is zal ik me daarin schikken. Een bevestiging van mijn opzegging zal niet te vinden zijn want het betrof het voortzetten van een abonnement op een nieuw adres. Aangezien ik ook over kon stappen naar een andere provider werd ik overgehaald met gunstige voorwaarden om bij kpn te komen/blijven (telfort werd overgenomen door kpn). Alles is dus via de servicedesk telefonisch besproken. Ik ging er vanuit dat er niets opgezegd hoefde te worden en dat werd me ook niet duidelijk verteld. Dat ik er te laat achter kwam is inderdaad jammer. Laatste vraag: wanneer en hoe worden de 2 factuurperiodes gerestitueerd?

Vriendelijke groet


Hi Erik, we hebben elkaar gesproken en zoals afgesproken is dit bij deze geregeld. Binnen enkele weken wordt dit verrekend met eventuele openstaande rekeningen. Het verschil wordt op je rekening gestort. 

Dankjewel voor je tijd en begrip. 


Jij ook bedankt Alex voor het oppikken van mijn probleem.