Skip to main content

Beste,

Ik ben op 3 juli overgestapt van KPN naar Oxxio. Nu heeft KPN ook de maand juli gefactureerd. Oxxio zegt bewijs te hebben dat alles goed is gegaan vanuit hun kant en dat KPN onrechtmatig gefactureerd heeft. Graag de maand Juli crediteren.

(...) 

 

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

 

Hallo @HJPVDBERG , daar KPN altijd per de 1e van de kalendermaand factureert, abokosten vooraf en variabele kosten achteraf, is dat dus goed, want je bent pas op de 3e van de maand overgegaan naar een andere provider.

Je kunt dus nog een slotfactuur van KPN verwachten waarin het teveel berekende verrekend wordt.

Voor een snelle(re) reactie kun je bellen, 0800 0402 of chatten met KPN.

 


KPN Factureert t/m 3 Augustus terwijl de overstap op 3 juli heeft plaatsgevonden. dit is dus niet correct. Een creditnota verwacht ik niet aangezien KPN dreigt met een incassobureau als ik de factuur niet betaal.

 

Voor een snelle(re) reactie kun je bellen, 0800 0402 of chatten met KPN. Ik heb inmiddels al te veel van mijn tijd aan de telefoon gehangen met de klantenservice medewerkers. Zij zijn niets meer dan een stem welke me van het kastje naar de muur sturen.


Hallo @HJPVDBERG , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.


Hoi @HJPVDBERG

Bedankt voor je bericht op ons Forum. Niet fijn dat er discussie ontstaat over de laatste factuur/facturen. Wanneer je overstapt naar een andere provider door middel van de overstapservice, geeft je nieuwe provider aan ons door per welke datum de verbinding actief is. Op dat moment beëindigen wij de KPN verbinding. Krijgen wij geen bericht, dan beëindigen wij het abonnement op de eerder gecommuniceerde datum. 

In jouw situatie hebben wij helaas geen bericht gekregen van jouw nieuwe provider, het gebruik van de overstapservice zie ik zelfs geheel niet terug. Vermoedelijk heeft je nieuwe provider dus een foutje gemaakt bij de aanvraag en/of het doorgeven, zoiets kan natuurlijk, overal gaat wel eens wat mis. Als een klant naar ons overstapt en het gaat omgekeerd even mis, doen wie niet moeilijk over het vergoeden van de dubbele kosten. Echter begrijp ik dat omgekeerd jouw nieuwe provider niet bereid is om dubbele kosten te vergoeden. Dat is alleen wel echt iets tussen jou en je nieuwe provider. Helaas kan ik niet op basis van een screenshot dat jij aan ons stuurt een vergoeding in orde maken (het screenshot heb ik, omdat er privégegevens in staan, even verwijderd). Je kan je nieuwe provider vragen/verzoeken of ze dit nog kunnen herstellen, of dat ze je anders tegemoet willen komen. 

Verder vind ik het wel jammer om te lezen dat je ervaring met de telefonische klantenservice niet al te positief is. Ik zie een notitie van één recent gesprek terug, je feedback op dat punt zal ik intern meenemen. 


Reageer