Skip to main content

Gistermiddag werd ik zomaar ineens gebeld door iemand die “een afspraak wilde maken voor het afronden van de glasvezel installatie”, mompelde ook iets over een voordeel voor een zakelijke aansluiting - en noemde voortdurend het beëindigen van de ADSL-lijn (was naar mijn idee al jaren geleden gebeurd). “De monteurs hadden het erg druk, dus liefst zo snel mogelijk inplannen”, waarschuwde de man aan de telefoon. Toen ik zei dat het me verbaasde dat hij voortdurend sprak van een Ziggo aanbieding - en ik benadrukte dat ik graag bij KPN wilde blijven, kreeg ik een uitleg over “Ziggo, die de glasvezel had aangelegd”, “KPN, die bepaalde services niet meer continueerde” enz. Ik heb me er met een smoes tussenuit gewurmd, maar het bleef vaag, allemaal. Iemand dezelfde ervaring?

...“Ziggo, die de glasvezel had aangelegd”...

Ze moeten het niet bonter maken.

Er werd zeker met een verborgen nummer gebeld?


Nee, niet eens… Ik heb eigenlijk niet de behoefte om terug te bellen, ik zou het kunnen doen, maar dan wil ik me eerst gewapend hebben met de juiste informatie. Vandaar mijn vraag op dit forum.

 


Nee, niet eens… Ik heb eigenlijk niet de behoefte om terug te bellen, ik zou het kunnen doen, maar dan wil ik me eerst gewapend hebben met de juiste informatie. Vandaar mijn vraag op dit forum.

Welk nummer belde jou dan en heb je dat nummer al "gegoogled"?


Hoi @Hans Luyendijk en dank voor je berichtje :)

Dat is inderdaad nogal vaag! Net als @wjb ben ik benieuwd of je het nummer nog hebt '’gegoogled'’! 


Er stond gewoon een nummer op mijn display, maar bij bellen kreeg ik een toon “niet bestaand nummer”. Toen de - verbaal buitengewoon behendige - man mij een dag later terug belde, was het gesprek snel beëindigd: ik vertelde dat ik erachter was gekomen dat er van zijn verhaal helemaal niets klopte en dat ik nooit meer iets van hem wilde horen. Ik hoorde nog wat tegensputterde geluiden, maar heb de verbinding verbroken.

Het blijft opmerkelijk dat je - toch enigszins door de wol geverfd, althans: dat dacht ik - dit soort ellende dacht te kunnen doorzien, maar dat je daar toch weer (bijna) intuint.

Groet!


Er stond gewoon een nummer op mijn display, maar bij bellen kreeg ik een toon “niet bestaand nummer”. Toen de - verbaal buitengewoon behendige - man mij een dag later terug belde, was het gesprek snel beëindigd: ik vertelde dat ik erachter was gekomen dat er van zijn verhaal helemaal niets klopte en dat ik nooit meer iets van hem wilde horen. Ik hoorde nog wat tegensputterde geluiden, maar heb de verbinding verbroken.

Het blijft opmerkelijk dat je - toch enigszins door de wol geverfd, althans: dat dacht ik - dit soort ellende dacht te kunnen doorzien, maar dat je daar toch weer (bijna) intuint.

Groet!

Je bent er gelukkig uiteindelijk niet ingetuind @Hans Luyendijk dus voldoende door de wol geverfd wat mij betreft :)

In ieder geval dank voor je duidelijke en uitgebreide terugkoppeling, dat wordt gewaardeerd!