Skip to main content

Hallo

Bij mij komt de telefoon / internet aansluiting naar buiten bij een muur in de woonkamer maar helaas zit die ingang / aansluiting een beetje midden van een muur en nu willen we graag die draden die nodig zijn verlengen door een soort connectie zodat we de telefoon / internet aansluiting een beetje kunnen opschuiven en niet meer in de midden van een muur zit maar een beetje aan het einde

hoe kan ik die kabels verlengen ( het zijn van die hele dunne kabels ) en dat op een veilig manier en dat internet gewoon goed blijft werken

ik hoor het graag

Kunt u een foto plaatsen?


 


Je kunt natuurlijk dat grijze kabeltje wat naar de onderkant van de foto loopt langer maken. 

Maar het hele punt in de muur verplaatsen is niet gemakkelijk. Kan wel, maar dat moet je dan aanvragen bij KPN Netwerk en het gaat je dan geld kosten.


Pfoeh, daar mag eigenlijk wel een monteur voor aangestuurd worden. Dat ISRA moet hersteld worden. Dit hoort er niet zo uit te zien. Wat is er gebeurd dat dit er zo uit ziet?

 

De monteur zou dan gelijk ook een langere kabel kunnen aanleggen om je modem te kunnen verplaatsen. Zo'n kabel leggen valt wel onder wat wij ‘extra installatiewensen’ noemen en hier zijn kosten aan verbonden. Op het moment van schrijven is dat 15 euro per kwartier geleverd werk en 4 euro per 5 meter kabel. Eventueel zou de monteur ook kabelgoten kunnen plaatsen om het netjes langs de muur weg te werken. Zie voor meer info de volgende website: https://www.kpn.com/service/monteur/meerwerk-monteurs-en-materiaalkosten.htm

 

Ik zou even je profiel invullen met sowieso je adresgegevens, deze zijn alleen voor jou en de moderators (medewerkers van de KPN Klantenservice) inzichtelijk, dus niet openbaar. Op deze manier kan een moderator even meekijken en eventueel een monteur inplannen.

 

Maar het hele punt in de muur verplaatsen is niet gemakkelijk. Kan wel, maar dat moet je dan aanvragen bij KPN Netwerk en het gaat je dan geld kosten.

Kleine correctie, het ISRA verplaatsen moet aangevraagd worden via www.mijnaansluiting.nl.  Hier zijn inderdaad kosten aan verbonden.


Ja. Klopt zo hoort het niet uit te zien want er hoort nog zo’n inschuifhouder en dan een afdek bij maar die heb ik even weg gehaald ivm klussen
maar ik kan dus die 2  draden die van boven in dat doosjes gaan niet verlengen net als bijvoorbeeld wat er met stroom kabels wordt gedaan als er verlengd wordt want die groene printplaat met die 5 doosjes kan ik los maken en opschuiven van die 2 kabels dus het gaat echt alleen het verlengen van die 2 kabeltjes die er van boven ingaan 


Ja. Klopt zo hoort het niet uit te zien want er hoort nog zo’n inschuifhouder en dan een afdek bij maar die heb ik even weg gehaald ivm klussen
maar ik kan dus die 2  draden die van boven in dat doosjes gaan niet verlengen net als bijvoorbeeld wat er met stroom kabels wordt gedaan als er verlengd wordt want die groene printplaat met die 5 doosjes kan ik los maken en opschuiven van die 2 kabels dus het gaat echt alleen het verlengen van die 2 kabeltjes die er van boven ingaan 

Nee. Dat mag je zelf helemaal niet doen. Het punt is eigendom van KPN, en daar mag je zelf eigenlijk helemaal niet aankomen. 

Ik snap ook niet hoe je dat dan verder doen wil. Wil je een sleuf in de muur zagen en dan de draden in de muur wegwerken? En die hele doos ook wegstucen?


Ja. Klopt zo hoort het niet uit te zien want er hoort nog zo’n inschuifhouder en dan een afdek bij maar die heb ik even weg gehaald ivm klussen

Oei, dat mag eigenlijk niet. Het aansluitpunt is eigendom van KPN en mag alleen door KPN monteurs of monteurs met toestemming van KPN geopend worden. Kans is dat als er ooit storing plaats vind waarbij een monteur nodig is er kosten gerekend kunnen worden voor het zelfstandig openen van het aansluitpunt.

 

maar ik kan dus die 2  draden die van boven in dat doosjes gaan niet verlengen net als bijvoorbeeld wat er met stroom kabels wordt gedaan als er verlengd wordt want die groene printplaat met die 5 doosjes kan ik los maken en opschuiven van die 2 kabels dus het gaat echt alleen het verlengen van die 2 kabeltjes die er van boven ingaan 

Nee, ze kunnen gelast worden maar daarvoor zijn wel speciale tools nodig en het vergroot de kans op storingen of verslechtering van het signaal. Het beste is om een langere kabel tussen ISRA en modem te gebruiken. Let wel dat dit geen platte kabel is maar een ronde, dit in verband met twisting van de individuele aders in de kabel. Platte kabels hebben geen twisting en zijn erg gevoelig voor interferentie.

 

Als je echt het hele punt verplaatst wilt hebben dan zul je een aanvraag moeten indienen bij www.mijnaansluiting.nl.


Oke. Het is Duidelijk

Bedankt allemaal voor jullie tijd, hulp en advies