Skip to main content

DVS set 20 jaar oud inmiddels van Telfort nog in de woonkamer ,heeft storing in de avonduren sinds kort. Nooit eerder gehad. Middelste lampje huisje, brandt c.q flikkert van groen, wit, naar rood. Betekent dat het met de verbinding te maken heeft. Dagelijks in de late avonduren sinds 2 weken  gaat het DVS naar rood. Als de TV uitgeschakeld wordt, springt het lampje weer op groenwit. Enkele stappen zelf ondernomen. Klantenservice, c.q. afdeling Klanten Klachten afhandeling dienst beweert dat het door evt. meerdere warmtebronnen kan komen zoals lampen etc.. waardoor het DVS kastje overbelast kan raken, en hierdoor krijg ik TV beeld en geluid haperingen. Dit mag uiteraard niet zo zijn. Kan het zijn dat KPN een nieuw DVS setje moet opsturen, en dat het storingsprobleem van de TV hiermee opgelost is……

admin: eigen topic aangemaakt

De draadloze verbindingsets zijn uw eigendom dus die zal u zelf moeten vervangen.  Goedkoper en beter is natuurlijk het leggen van een kabel. Die gaat langer mee dan 20 jaar.


@Alex32

Vervelend dat de set aan het eind van z'n latijn lijkt te raken. 20 jaar kan de DVS niet zijn, hooguit 11 jaar.

Je kan nog proberen 'm te resetten, maar hij is wel behoorlijk oud.

Draadloze verbindingsset: problemen oplossen.

Gezien de leeftijd is vervanging aan te bevelen. Het is koop, was bij Telfort ook al zo. Hier kan je een nieuwe aanschaffen.

KPN webshop | DVS 1200 startset met 2 adapters.

 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.


Hallo PeterG,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik vermoedde ook al dat het VDS flink verouderd is en aan het eind van zijn latijn is. Dit is overigens niet van mijzelf, maar van mij familie. Telfort  VDS destijds inderdaad. Maar KPN kan mij hier niets deskundig over informeren helaas.  Ik heb voorlopig even een ethernetkabel van de TV ontvanger rechtstreeks naar de modem geplaatst. Eens kijken of dit wel stabiel werkt.


Hi Joep1965,

 

Ook bedankt voor je deskundig advies.