Skip to main content

KPN mail dd 23-09-2021 ;  Tot op heden geen verdere reactie ontvangen. Wat is dit voor rare mail ?? Geachte heer xxx, We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later.  Uw klantnummer is xxxxxx

Hallo @Nielka , dat betekent dat KPN niet standaard op jouw adres aangesloten kan worden en dat ze eerst even verder onderzoek moeten doen, dus wacht s.v.p. het vervolg rustig af.

Succes.

 


dank voor je reactie, maar ??  hoe zo niet aansluiten ??

we hebben op ons adres al 4 jaar een glasvezelaansluiting voor Internet/TV/++ .  Bovendien is er al een startdatum met KPN afgesproken en op basis hiervan heb ik lopende contract met huidige provider al beëindigd ; Ik zal toch op zeer korte termijn op z’n minst van KPN moeten horen of de afgesproken datum nog geldt. Dus blijft het een rare mail van KPN en geen goede start met een (eventuele) nieuwe klant en als ze niet waar kunnen maken wat ze aangeven dan hier duidelijk over zijn.

 


Hallo @Nielka als je van de overstapservice gebruik maakt kom je nooit zonder diensten te zitten, KPN geeft pas de oplevering aan je huidige provider door als alles werkt en dan sluit je huidige provider je af en ga je met KPN verder.

Als je niet van de overstapservice gebruik hebt gemaakt kan ik niet voorspellen hoe het afloopt.


Neen, geen gebruik gemaakt van overstapservice. Heb opzegging zelf heb geregeld en dit ook aan KPN gemeld nadat KPN mij tijdens telefonisch overleg de geplande opleverdatum heeft gegeven. Vreemd dat nadien alleen een vaag mailtje van KPN komt (ca. week geleden) en daarna radiostilte terwijl men weet dat er al een opzeggingsdatum is vastgelegd.


Hoi @Nielka .  Welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie.  Doorgaans communiceren we geen harde aansluitdatum voordat alles in gereedheid is gebracht.  In de brieven spreken we vaak van wensdatum.  Dat is de datum waarop we hopen dat het allemaal is opgeleverd maar waar we geen garanties voor kunnen geven. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


 

Hallo Erwin,

  • profiel is bijgewerkt en ik hoop dat jij me wel een antwoord op mijn vragen kan geven
  • bestelling met nummer ARMOR3097802

  • Startdatum Hussel Internet 200 Mbit/s / Startdatum 27 oktober 2021

  • bijgaand ter info kopie van bestelling dd 21-09-2021

 


Op 21-9 is er een orderbevestiging gestuurd. Hierin staat de definitieve informatie over jouw abonnement. In deze mail staat het volgende:

 

Startdatum Hussel Internet 200 Mbit/s
U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 27 oktober 2021. Wij controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met extra informatie over uw bestelling. Hierin staat ook de definitieve startdatum van uw abonnement.

Startdatum 27 oktober 2021
U hebt gevraagd om uw abonnement te veranderen naar Hussel Internet 200 Mbit/s op 27 oktober 2021. We controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met de definitieve startdatum.

 

op 23-9 kwam deze mail:

We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later.

 

Voorlopig is het zo dat het stukje fysiek netwerk nog niet gereed is gemeld. Tot die tijd kunnen wij niks.  Die nieuwe datum (27-10) is dus nog steeds GEEN garantie.

Is het mogelijk dat jij de annulering bij die andere provider canceled? Op die manier kom je niet zonder diensten te zitten. 


Hallo Erwin,

 

Dank voor je reactie, maar tot zover geen nieuws … dit wist ik allemaal al.

 

Waar het om gaat is dat er in een telefoongesprek met medewerkers van Afd. Opzegging / Save Desk (… ik heb het ook niet bedacht) een datum is afgegeven. Deze datum is door betrokken medewerkers genoemd nadat er overlegd was met afd. planning. Er is gekeken wanneer een monteur de benodigde aanpassing in een ‘veldkast’ zou kunnen uitvoeren, en op basis hiervan is datum vastgelegd.

NB  namen van betrokken medewerkers wil ik niet op Forum noemen, maar kan ik je buiten dit forum wel verstrekken zodat je de telefoonlogs kunt nalopen.

Vriendelijk verzoek om één en ander te checken en mij te informeren wanneer de monteur de benodigde (veld)werkzaamheden gaat uitvoeren.

 

Indien dit niet mogelijk is, denk ik dat het beter is om geplaatste bestelling te annuleren.

 

Ik vind het niet correct van KPN om wel een contract af te sluiten terwijl men weet dat er (nog) niet geleverd kan worden en dit niet duidelijk te vermelden.


@Nielka Ik betreur dat er dat soort toezeggingen zijn gedaan. Zoiets kán helemaal niet. We wachten nog op gereed melding KPNNetwerk.

Een bestelling met overstapservice was hier een betere strategie geweest. 

Mocht je van de bestelling af willen zien, kun je het beste bellen met 0800 0402.   Tevens kun je nog contact zoeken met KPNNetwerk om van hun een indicatie te krijgen wanneer zij de zaak hebben opgeleverd. (pas op, de datum die daar genoemd wordt hoeft nog niet jouw aansluitdatum te zijn. Die kan dan nog een paar weken verder in de toekomst liggen.)


Hallo Erwin,

Wat bedoel je met ‘gereed melding KPN netwerk’ ?

Ik heb eerder toch al duidelijk vermeld dat we op ons adres al geruime tijd een glasvezelaansluiting hebben en sinds mrt 2019 een abbo op TV+Internet via een andere provider.

Wat valt er dan aan ‘netwerk gereed te melden’ door KPN ?

Als ik op de door jou aangegeven site van KPNNetwerk kijk, zie ik dat daar vermeld staat :

    “Je huidige netwerk: kopernetwerk beschikbaar”  ….

Ik neem aan dat ze niet bedoelen dat ik de glasvezelaansluiting die we al hebben zelf volledig betaald heb.

Er is bij KPN blijkbaar niets bekend over al gerealiseerde/bestaande glasvezelnetwerk, en derhalve valt er voor KPN niet zoveel op te leveren lijkt me.

Kun je alsjeblieft voor me uitzoeken wat hier aan de hand is?

 


Hoi @Nielka . Ik heb wat nader onderzoek gedaan op jouw specifieke adres. Het zit toch iets anders dan ik aanvankelijk dacht.

Volgens mij is de lokale beheerder van het fysieke glasvezel, glasdraad.  Die vereisen een inschrijving en inschrijfgeld. https://glasdraad.nl/inschrijven/

Als hieraan voldaan is, gaat bij ons de ‘poort’ open en kunnen we doorgaans vrij snel leveren. 

Meer informatie over dit proces:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/glasdraad.htm


Hallo Erwin,

Wat betekent ‘moderator' en is dit een officiële functie binnen het KPN forum, en ben jij medewerker van KPN ?


Hallo Erwin,

Wat betekent ‘moderator' en is dit een officiële functie binnen het KPN forum, en ben jij medewerker van KPN ?

Erwin is inderdaad een KPN medewerker. Ik niet. @JanD ook niet.


Beste Eric (Jan) ,

waarom deze interventie ?


@Nielka . Ik werk inderdaad voor KPN en ik kan daarom ook bij je gegevens. Kun je iets met mijn voorlaatste reactie? Als daar vragen over zijn, laat het weten. 


HERSTEL

Beste NICK  (Jan) ,

waarom deze interventie ?


Hoi @Nielka . Ik heb wat nader onderzoek gedaan op jouw specifieke adres. Het zit toch iets anders dan ik aanvankelijk dacht.

Volgens mij is de lokale beheerder van het fysieke glasvezel, glasdraad.  Die vereisen een inschrijving en inschrijfgeld. https://glasdraad.nl/inschrijven/

Als hieraan voldaan is, gaat bij ons de ‘poort’ open en kunnen we doorgaans vrij snel leveren. 

Meer informatie over dit proces:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/glasdraad.htm

Is dat ook nodig als @Nielka voorheen al internet had over glasvezel bij een andere provider? 

Of denkt @Nielka dat hij/zij internet over glasvezel had/heeft, maar was dat in werkelijkheid gewoon over koper? En is die glasvezel nog nooit gebruikt?


HERSTEL

Beste NICK  (Jan) ,

waarom deze interventie ?

Welke interventie bedoelt u?


waarom deze interventie ?

Omdat dit een openbaar forum is, waar iedere gebruiker die dit leest naar beste kunnen probeert anderen daarin bij te staan. (Daar is dit forum grotendeels op gebaseerd hulp van gebruikers aan andere gebruikers). Vandaar dat er zowel reacties van gebruikers alsook KPN medewerkers “door elkaar” in het onderwerp terug kunnen komen.

(Het plaatsen van orders met een ordernummer zou ik om die reden dan ook niet op een openbaar forum zetten. Beter alle gerelateerde “privé” gegevens uit openbare berichtgeving te houden).


Erwin,

Het wordt een beetje genant omdat ik gelet op je reacties de idee krijg dat je mijn berichten niet echt goed leest.

Ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik al een glasvezelaansuiting in huis heb (in 2017/18 aangelegd door Mabin/Glasdraad) en dus ook al geruime tijd van deze glasvezelverbinding gebruik maak voor Internet+TV via Solcon.

Ik begrijp dus niets van je opmerkingen over …  aanleg / inschrijving / ’poort openen’ / etc…..

Het enige dat ik wil is switchen van provider … van Solcon naar KPN omdat sinds kort ook andere providers gebruik mogen maken van dit bestaande netwerk  …… maar ik begin mij onderhand af te vragen of dit wel verstandig is :sob: 

Ik krijg de idee dat je echt geen idee hebt wat de actuele situatie in het veld is ; waar jij het over hebt betreft de aanleg van een ‘tweede’ ronde glasvezelnetwerk in onze regio

Wellicht dat je je licht even kunt opsteken bij zowel Glasdraad als ook bij je eigen Technische Dienst / Planning om de juiste info te krijgen voordat je mij verder antwoord geeft.

 

 


@Nielka . Ik probeer je zo goed mogelijk te helpen. Mijn volgende vraag is: Heb jij, destijds geld betaald aan glasdraad om gebruik te kunnen maken van die glasvezel? 

 


@Ward_  Mocht je tijd hebben, kun jij hier ook eens meekijken?


@Ward_  Mocht je tijd hebben, kun jij hier ook eens meekijken?

@Erwin_ Mail me het adres maar.

 


 @Nielka Ik werk bij KPN Netwerk en de manier waarop jouw adres, in samenwerking met Glasdraad in onze administratie is gezet,  bepaalt wat KPN als provider kan doen. Wellicht staat er dus iets niet goed of er is iets anders aan de hand.

Dat jij voorheen Solcon had is duidelijk maar daar was KPN nog niet in betrokken.

Glasdraad heeft een aantal netwerken aangelegd met Solcon als operator/provider. Daar had KPN helemaal niets mee te doen (ook al is Solcon officieel eigendom van KPN)

Vorig jaar kwam KPN tot een overeenstemming met Glasdraad om op al hun netwerken als operator en provider te gaan leveren. Maar daarvoor moest KPN wel eerst in alle PoP's van Glasdraad apparatuur plaatsen en activeren.

Er zijn gebieden waar dit nog niet klaar is. In die gebieden kan KPN als provider dus nog geen abonnementen leveren, ook al kon Solcon dit de laatste jaren al wel.

KPN kan geen gebruik maken van de apparatuur die Solcon al had geplaatst. Het zijn echt twee gescheiden zaken.

 

Met het adres dat Erwin me gaat sturen (ik kan jouw profiel niet inzien) kan ik een eenduidig antwoord geven als het goed is.


En dat was snel… Ik heb gekeken. Het adres staat goed in de administratie en zonder blokkade om eerst iets te betalen of iets dergelijks. Dat deel is in ieder geval geregeld.

Maar zoals ik in mijn eerdere mail al vermoedde: De KPN apparatuur in de wijkcentrale is nog niet klaar en adressen kunnen nog geen abonnement op glasvezel krijgen via KPN.

De geplande datum die ik zie voor die apparatuur zal ik doorgeven aan @Erwin_  en niet openbaar in dit forum plaatsen.

 

Hoe KPN als provider een startdatum met een klant kan afspreken als het adres nog niet leverbaar is voor glasvezel is mij overigens een raadsel maar die laat ik over aan Erwin als medewerker van de provider.