Skip to main content

KPN mail dd 23-09-2021 ;  Tot op heden geen verdere reactie ontvangen. Wat is dit voor rare mail ?? Geachte heer xxx, We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later.  Uw klantnummer is xxxxxx

@Nielka . Ik heb je een privébericht gestuurd. 


Erwin,

Je schreef:  ‘Ik heb je een privébericht gestuurd’. 

  Kun je me zeggen waar ik dit bericht kan vinden ?

 

op je andere vraag ..  Erwin: ‘Mijn volgende vraag is: Heb jij, destijds geld betaald aan glasdraad om gebruik te kunnen maken van die glasvezel? ‘

…. zie hiervoor mijn reactie op forum dd 4 okt : 

“Ik neem aan dat ze niet bedoelen dat ik de glasvezelaansluiting die we al hebben zelf volledig betaald heb.”

 


Als jij rechtsboven op je profiel klikt, zie je daar ook een optie privéberichten.  Daar staat mijn berichtje.

De laatste twee berichtjes van @Ward_ zijn nu relevant.  Hierin staat uitgelegd hoe de situatie is. Helaas betekent dit ook dat jij voorlopig niet aangesloten kan worden op glasvezel bij KPN. 

 


Directe link naar de privé berichten:

https://forum.kpn.com/inbox/overview


Hallo  Erwin,

Heb je bericht inmiddels gelezen en ik wordt er niet vrolijker van.

Ik zal mijn bestelling voor het KPN abonnement annuleren want een switch naar KPN lijkt me geen verbetering.

Ik neem aan dat je nog wel actie onderneemt zoals Ward aangeeft, t.w. : Hoe KPN als provider een startdatum met een klant kan afspreken als het adres nog niet leverbaar is voor glasvezel is mij overigens een raadsel maar die laat ik over aan Erwin als medewerker van de provider.  

Ik hoor graag nog even wat hier verder uitkomt

PS  ik wil Ward nog hartelijk bedanken voor zijn ondersteuning, alhoewel ik niet goed begrijp waarom een KPN-medewerker in functie (moderator Erwin) blijkbaar niet kan doen wat een KPN-medewerker op ‘persoonlijke titel’ (Ward) wel kan.


@Nielka Die laatste vraag kan ik wel beantwoorden. KPN is verdeeld in drie onderdelen die qua informatie van elkaar gescheiden zijn. KPN de provider, KPN Wholesale en KPN Netwerk.

KPN de provider (waar Erwin werkt) krijgt precies dezelfde informatie te zien als alle andere providers die gebruik maken van het KPN Netwerk. Daar zit datgene wat ik kan zien niet bij. 

Ik werk namelijk bij het onderdeel Netwerk waardoor ik dus direct in de netwerkadministratie kan en ook kan zien hoe het staat met PoPs en zo. 

Dat op persoonlijke titel zet ik er zelf bij om duidelijk te maken dat ik klanten meestal niet kan helpen met vragen over abonnementen en zo. Dit forum is officieel namelijk alleen voor klanten van de provider. KPN Netwerk heeft geen eigen forum.

Maar persoonlijk of niet, als ik kan helpen probeer ik dat wel 


Hallo Ward,

Bedankt voor de nadere uitleg  ... zeer verhelderend, verdient navolging door je collega's

Kun je me misschien nog meer detailinformatie verstrekken over de uitvoeringsplannen van mijn  wijkpost ?

Uitwisseling van deze info buiten forum om via priveadres

Alvast bedankt

 


Hallo Ward,

Bedankt voor de nadere uitleg  ... zeer verhelderend, verdient navolging door je collega's

Kun je me misschien nog meer detailinformatie verstrekken over de uitvoeringsplannen van mijn  wijkpost ?

Uitwisseling van deze info buiten forum om via priveadres

Alvast bedankt

 

 

Valt niet zoveel over te zeggen. In de PoP/wijkcentrales komt apparatuur van KPN om de klanten te voorzien van signaal. Tevens moet deze apparatuur op een dikkere glasvezel worden aangesloten richting buitenwereld (het kernnetwerk van KPN) en zo richting het Internet en Hilversum voor TV signalen. Die glasvezel moet wellicht nog een stukje worden gegraven want dat behoort niet bij het netwerk van Glasdraad

En de datum waarop dat voor jouw PoP en alle adressen daarop is gepland om klaar te zijn zou Erwin je in een DM moeten hebben doorgegeven. 


OK, in ieder geval nogmaals bedankt en prettige dag verder


Erwin,

Ga je nog reageren ?

Aangezien KPN niet reageert op mijn mails en ze ook telefonisch niet of nauwelijks te bereiken zijn, wil je in ieder geval vragen voor me regelen dat KPN contact met mij opneemt omdat ze ongevraagd al wel vooruitlopend op eventueel abonnement iets hebben veranderd aan mij telefoonnummer en dit hersteld moet worden.

Reactie van mijn huidige provider nadat ik verzocht heb mijn huidige abbo te continueren:

“ .. Ik heb de opzegging voor u geannuleerd en de diensten zullen actief blijven bij Xxxxx. Ik zie echter nog wel een overname verzoek van KPN staan voor uw telefoonnummer xxxxxxxx. Deze kan ik helaas niet voor u annuleren, dit moet u laten annuleren door KPN”

Graag z.s.m. reactie


@Nielka : Hier kan ik helaas niet bij helpen.  Ik raad je aan om te bellen met 0800 0402 en naar de afdeling opzeggingen te vragen en hier het probleem voor te leggen. Alleen zij hebben de rechten om dingen op te zeggen.  Zij zullen ook vast kunnen helpen bij het ongedaan maken van het porteringsverzoek. 

 


@Nielka Jouw instellingen in je profiel zorgen ervoor dat ik geen bericht terug kan sturen. Je moet mij eerst volgen en dan kan ik je beantwoorden.


Volgen?

Ik heb nog nooit iemand gevolgd, maar kan anderen (en ook jezelf) gewoon een privé bericht sturen. Lijkt me dat het andersom ook als zodanig werkt?

Wel- of geen persoonlijke berichten ontvangen is afhankelijk van instellingen in je forum profiel.
(Op je avatar klikken  →  Bewerk profiel  →  tweede tabje:  Instellingen ).


Volgen?

Ik heb nog nooit iemand gevolgd, maar kan anderen (en ook jezelf) gewoon een privé bericht sturen. Lijkt me dat het andersom ook als zodanig werkt?

Wel- of geen persoonlijke berichten ontvangen is afhankelijk van instellingen in je forum profiel.
(Op je avatar klikken  →  Bewerk profiel  →  tweede tabje:  Instellingen ).

 

Nee. Bij instellingen staan onder andere dit:

Ontvang privéberichten van

O Iedereen

O  Mensen die je volgt

 

@Nielka Heeft dit aangevinkt staan op “mensen die je volgt” Hij of zij kan mij dus wel berichten sturen (want ik heb staan dat iedereen mij berichten mag sturen) maar andersom lukt niet.


Ah, op die wijze.  :wink:

In tegenstelling met de optie die je nu als "ingetikte tekst" in je reactie beschrijft, is er kennelijk in het menu wel altijd één optie actief aangevinkt, niet dat je beide opties kunt uitschakelen.

Dan is het dus een keus voor haar:

  • Om ook te kiezen voor  "Iedereen".
  • Of…….                 "Om je te volgen".

En bij die laatste optie moet ze je dan ook echt volgen.

Ik gebruik zelf die instelling niet, maar vraag me dan wel af:  Is dat wel een handige instelling?
Krijg je dan niet telkens bij elk bericht wat jij op het forum schrijft een e-mailtje of "belletje"?
Ook voor onderwerpen die helemaal niet voor je van toepassing zijn?

(Er staat niets beschreven m.b.t. berichten over mensen die je volgt).