Skip to main content

Alle websites van de server 109.71.54.12 worden geblokkeerd.

Helaas staan op deze server óók mijn eigen websites én moet mijn mail via deze server worden opgehaald en verstuurd.

Via een medewerker van KPN al een nieuwe experia unit gekregen, dit gaf geen oplossing. 

  • Firewalls spelen geen rol, dat heeft McAfee al bekeken.
  • Server kant heeft geen problemen.
  • Via 4G op de telefoon is alles wél bereikbaar en functioneel.
  • Alle devices via het thuis netwerk hebben dit probleem.
  • Probleem is zowel bedraad als wifi aanwezig.
  •  

Deze melding heb ik al bij abuse@kpn.com gemeld. Zij kunnen niet doen zeggen zij, en adviseerde te bellen met 0800-0402. Zij verwijst mij nu naar dit forum. 

 

Daarnaast ben ik nu niet tevreden dat ik dit probleem via een openbaar en online forum moet gaan bespreken in plaats van iemand aan de telefoon!! Zéér jammer dit. 

Maar goed privacy bestaat niet meer dus wie een oplossing heeft, ik hoor / lees het zeer graag. 

Ik ben bang dat je het probleem anders moet zien: niet één specifieke server wordt geblokkeerd maar één specifiek IP adres. Namelijk jouw IP adres (naar deze server toe).

Dit IP adres is van Cloudprovider in Amsterdam (https://cloudprovider.nl), en alleen zij kunnen nagaan of en waarom jij geblokkeerd wordt en eventueel deze blokkade opheffen.

 

My 2 cents.

 


Hoe kom ik met deze partij in contact?

 


Ik zit nu op een chat met deze partij.

 


Ah top!

Succes!

 


Hoi @SanderKorver , welkom op het forum! Wat Pontifex zegt klopt inderdaad. KPN blokkeert geen ip-adressen op het netwerk (tenzij op gerechterlijk bevel, en dat is alleen nog maar zo als op een ip-adres the piratebay gehost wordt). Het gaat hier dus om een blokkade van de hoster, en de hoster is dus in dit geval de partij waar jij je websites hebt draaien. Nu geef je in je bericht aan: “ Server kant heeft geen problemen”, maar dat is ietwat vaag. Wat is er al bekeken en uitgesloten? Ziet men aan de serverkant bijvoorbeeld wel je requests binnenkomen in de logfiles? En welke info geven die logfiles nog meer?


Via de chat lees ik nu dat mijn IP in hun firewall staat.


Dan is dat je probleem waarschijnlijk, en als ze die eruit halen, dan zou alles weer moeten werken. Wel goed om altijd even na te vragen wat de aanleiding geweest is dat ie erin gezet is, om het in de toekomst te voorkomen.


Hack pogingen op mijn mail adres hebben ervoor gezorgd dat mijn IP geblokkeerd werd.

 

Dank voor het mee denken. Lijntje kan gesloten worden.


@SanderKorver Welkom op ons Forum en @Pontifex , @Raymondt Bedankt voor jullie bijdrage. Fijn dat het ondertussen is opgelost!

Fijne avond.


Reageer