Skip to main content

Mijn schoonmoeder van 80 jaar heeft KPN overstap service gebruikt. 4 februari zou een monteur de modem komen installeren. 29 januari krijgt ze het pakket binnen. Een doe het zelf pakket. Schoonmoeder gebeld met KPN dat afgesproken is een monteur te laten komen. Ok, 12 februari is er pas een monteur beschikbaar. Schoonmoeder geeft aan dat dit goed is, maar dat ze haar schoonzoon wel vraagt of die het 4 februari wil proberen. 
Ik heb alles aangesloten, maar geen internet, tv en telefoon. Gebeld met KPN, hebben ze de aansluiting ook verplaatst naar 12 februari. Ineens moet er een monteur iets doen. 
Ik vind het raar dat de modem gewoon verbonden is met het KPN netwerk, er is een ip-adres. Het modem laat zien wat de down en upload snelheid is. 
Voor mij ziet het er uit alsof alles goed is, er moet alleen de vrijgave in het systeem gezet worden. 
Ik heb 4 of 5 keer gebeld. De helpdesk verteld telkens een ander verhaal. Wat wel hetzelfde is, is dat ze niets kunnen doen. We moeten wachten op de monteur. Wat die moet doen, is niet duidelijk.
Als laatste bel ik naar KPN om een klacht in te dienen. Ze willen niet eens een klacht aannemen, want KPN zou niet de fout gemaakt hebben. Ze geven de andere partij de schuld, want die zou de afsluiting niet hebben mogen doorvoeren. 
Gebeld met de andere partij. Die geeft aan dat KPN zelf 4 februari heeft op gegeven.

Ik vind het niet van deze tijd dat er zogenaamd niets gedaan kan worden. Dat is toch geen service? En als er echt een monteur moet komen, ok, dat is dan zo. Maar er kan nog niet eens geprobeerd worden om het op te lossen.
Schoonmoeder van 80 een week zonder tv, internet en telefoon. Dat is de service van KPN.

Hoi @Robvos . Welkom op het forum.

Wat een akelig situatie. Hoe vervelend ik het ook vind, dit zijn niet echt issues die wij op het forum kunnen oplossen.

Ik heb de mogelijkheid om in dit soort gevallen een grote weekbundel op een mobiel nummer te zetten maar ik doe de aanname dat dit niet echt een goede tijdelijke oplossing voor jouw schoonmoeder is.  Wat ik niet helemaal begrijp is dat de oude diensten nu niet meer werken? Klopt dat? Normaliter worden die pas opgezegd als er een succesvolle koppeling van het KPN modem is. Heb je geprobeerd de oude diensten weer aan te sluiten?


Bekend fenomeen. Zodra er een monteur is ingepland kan je zelf niets meer.


@Erwin_ Caiway geeft aan dat 4 februari door KPN als datum is aangegeven. Vandaar dat Caiway dan de diensten stopt. Is dat dan niet correct? Er word toch niet gewacht op een vrijgave?

 

Nog een vraag. Waarom wordt het onderwerp van deze vraag veranderd? De vraag is: KPN service, wat is dat? Ik hoor alleen maar verwijzingen. Maar een zelf gecreëerd probleem oplossen zit niet tussen die service.

Wat ik lees op het forum is dat KPN bij de top 3 hoort. Hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn vraag ik me dan af.

Wat is overstap service?

De andere provider opzeggen en zelf de aansluiting niet regelen?


Die titel heb ik aangepast. Excuus dat ik daar geen melding van heb gemaakt. Het doel hiervan is om de vindbaarheid van topics te bevorderen en de lading proberen te dekken. Ik heb 'm nu aangevuld met de oorspronkelijke titel. 

Kun jij je profiel aanvullen met de gegevens van jouw moeder en mij hier een seintje geven?

 


@Erwin_  Het profiel is aangepast met de gegevens van mijn schoonmoeder.

Gisteren nog een verassing. Er is een noodpakket ontvangen met daarin een mifi kastje en digitenne.

De ene helpdesk medewerker geeft aan dat dit niet mogelijk is omdat er geen bereik is, de andere begint er niet eens over en de laatste gaf aan er zijn best voor te doen omdat het eigenlijk alleen voor bestaande klanten is.

Gisteren alles geïnstalleerd. Het mifi kastje is zo klaar. Met de digitenne is het een klein beetje behelpen.

De antenne een beetje draaien en dan kun je een paar zenders bekijken. De belangrijkste zijn goed te ontvangen. Dank daarvoor.

 

Het meest bijzondere vind ik nog wel dat ze een klacht niet eens willen aannemen.

Ik begrijp dat er bepaalde protocollen zijn en dat niet iedereen alles mag.

Het lijkt nog wel op de PTT.

 Wat ik niet helemaal begrijp is dat de oude diensten nu niet meer werken? Klopt dat? Normaliter worden die pas opgezegd als er een succesvolle koppeling van het KPN modem is. 

Ik heb dit voorgelegd bij Caiway. zij geven aan: KPN spreekt een datum af, en dan gaan wij afsluiten.  

Een andere helpdeskmedewerker vertelde ook al dat Caiway pas af zou sluiten als de KPN diensten weer werken. Zou dan het telefoonnummer op 2 plaatsen actief zijn? Dat word dan ook een beetje russische roulette. Misschien moet KPN nog eens contact opnemen met Caiway hoe jullie denken dat het zou moeten.

Maar een klacht kan ik niet indienen.


De overstapservice werkt (in theorie) als volgt:  Jij komt naar KPN en geeft ons toestemming om je oude diensten op te zeggen.

Op dat moment doen wij een inschatting wanneer we gaan leveren en sturen deze datum naar jouw oude provider. Let wel: dit is een inschatting.

Hierop reageert de andere provider door ons weer een reactie te geven en bepaalde zaken klaar te zetten. Pas als daarna de KPN diensten werken sturen we het definitieve signaal /datum naar je provider. Uitzondering hierop is als een klant doe-het-zelf heeft gekozen en één week na oplevering van zijn diensten zelf nog niks heeft aangesloten. Op dat moment sturen we ook een signaal naar de andere provider.

Hoe dit in jullie geval mis is gegaan, is mij een raadsel. Misschien is er toch een signaal tussendoor geglipt door die modem die is aangesloten.

Ik ben blij dat er in ieder geval een noodpakket is gestuurd. Ik hoop dat de diensten 12-2 netjes opgeleverd gaan worden. 


Hoi @Robvos . Klopt het dat je diensten (eindelijk) succesvol zijn geleverd?


Hoi @Erwin_ , de diensten zijn inmiddels actief. Er is een monteur geweest. Die heeft  alles gecontroleerd. Alles was goed aangesloten.