Skip to main content

Hallo,

Ik heb de eerste factuur van mijn abonnement ontvangen. Ik heb een abonnement afgesloten die de eerste 6 maanden 25 euro zou kosten, ik heb een PDF ontvangen waar dit zwart op wit staat. Op de factuur wordt nu meer geld afgeschreven dan 25 euro voor de maand juli. Hoe kan dit?

Wat mij overigens erg tegenvalt is dat er geen mailcontact mogelijk is met de klantenservice.

 

Vriendelijke groeten

@Anonymous14832 Misschien activatiekosten ? Die worden op de 1e factuur verrekend !


Nee, ik bedoel niet de activatiekosten, deze zijn inderdaad 25 euro eenmalig.
Ik bedoel dat er voor het abonnement per maand € 26,55 wordt gerekend in plaats van de afgesproken € 25,00.


@Anonymous14832 Aha , dan is het de prijsaanpassing per 1 juli 2021 Prijswijziging KPN 2021 | KPN Community


Oké, een paar dingen.

Ik heb de algemene voorwaarden van te voren niet gelezen, maar ik zie staan:


We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te
indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex.
Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de
prijzen stijgen. Als we onze tarieven indexeren vindt dit
plaats op 1 oktober over de afgelopen periode 1 juli t/m
30 juni. De indexering geldt alleen voor u als u op dat
moment langer dan 3 maanden klant bent.

 

Ik ben klant vanaf circa 30 juni (2021) dus dan neem ik aan dat dit niet voor ons geldt?

Daarnaast, ik ben zoals waarschijnlijk de meeste mensen niet iemand die de algemene voorwaarden en dergelijke volledig doorleest en uitpluist voordat een contract van een internetabonnement afgesloten wordt, maar het voelt een beetje wrang dat als je zwart op wit een afspraak maakt voor 6 maanden 25 euro (aanbieding), dat deze in de eerste maand al verhoogt wordt, ongeacht het "normaal” is dat dergelijke prijswijzigingen bestaan.


@Anonymous14832 Die gewijzigde algemene voorwaarden zijn sinds 1 december 2020 effectief.

In een eerdere vraag van mij over de prijsverhoging per 1 juli stelde ik onderstaande vraag en kreeg  genoemd antwoord ;

HansaanZet schreef:

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

De prijswijziging geldt ook voor de buurman. Hij krijgt natuurlijk netjes een e-mail (of brief), maar ik snap wel dat dit vreemd kan overkomen. Een eventuele korting loopt wel uiteraard wel tot de afgesproken einddatum.


Eihm... gaat dit over een abonnement voor vast internet thuis? Of over een mobiel abonnement? 

Het stukje wat u geciteerd heeft gaat over de inflatiecorrectie. KPN heeft het recht om een inflatiecorrectie toe te passen, maar doet dat in ieder geval bij de thuis abonnementen bijna nooit.

Bij de thuis abonnementen doen men een prijsaanpassing. Dat is wat anders dan een inflatiecorrectie. En ook een ander stukje tekst van het contract is daarbij van toepassing. 


Kijk eens naar de periode waarover de factuur gaat. Deze gaat over 1 maand denkt u. Maar soms is dat niet zo. Soms is die berekent over 35 dagen. Of 40 dagen. Dan is het bedrag uiteraard ook hoger.


@HansaanZet Mijn quote dat de indexering alleen geldt als je langer dan 3 maanden klant bent komt uit de december 2020 versie van de algemene voorwaarden. Deze zat als bijlage in de email die ik van KPN kreeg waar ik bedankt werd voor de bestelling. Als ik het goed begrijp gaat het antwoord dat u geeft tegen de algemene voorwaarden in? Kunt u dit toelichten?





 


@Anonymous14832 Ik was de vragensteller, het antwoord kwam van Paul, de moderator van KPN.


@Nick83 Het gaat om een internetabonnement thuis. Op de factuur staan 30 juni t/m 30 juni en 1 juli t/m 31 juli apart berekent. Het gaat daarmee om 1 t/m 31 juli (de maand juli) waar € 26,55 voor gerekend is. Ik weet niet wat je precies bedoeld met 35 of 40 dagen, maar als je uit zou gaan van 30 dagen per maand zou 25/30*31 op 25,83 uitkomen.

Het lijkt me dan dit een prijswijziging is waar ik geen bericht over heb gehad.
Het gaat me niet eens om het geld, maar het is misschien niet wat ik van deze aanbieding en KPN verwacht had. Ik ben er in ieder geval niet heel tevreden over.