Skip to main content

Na een aantal gesprekken met medewerkers blijft mijn internet belachelijk slecht (net gemeten, 1,6 Mgb download) In het laatste gesprek kreeg ik de mededeling Internet Buitengebied niet meer wordt aangeboden, ik zat namelijk te denken om een extra buitenantenne te laten plaatsen. 

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik betaal € 48,00 p.m. voor een kwaliteit uit de jaren 90!!

Graag een reactie.

mvg. Fred Schuurman

Hebben we het dan over Sneller Internet Buitengebied met een 4G modem aangesloten op de Experiabox? Want dat product is er nog gewoon hoor:

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Er zijn wel voorwaarden, maar met de postcode check op die pagina zie je of je er voor in aanmerking komt.

Er is ooit een stand alone 4G internet product geweest. Dus een losse router voor 4G, dat product bestaat niet meer.

 

 

 


Hoi Ernst-Jan,

Ik heb inderdaad een Experia met 4G modem en twee super wifi punten. Dit heb ik als sinds oktober 2020, echter de laatste paar maanden lijkt het wel steeds trager te worden. 

Ik heb al diverse medewerkers en ellenlange wachtijden uitgezeten, geen idee waarom de laatste medewerker dit tegen mij zei.  

 

 


Dan zal je moeten kijken of die 4g modem überhaupt nog bijspringt.

En wellicht draait de koperlijn wel heel slecht.

Als je inlogt in de v10 kun je de dsl snelheid zien. Dat is de huidige koper snelheid. Klopt dat met wat haalbaar is op jouw adres?

Ook kun je bij status, geavanceerd zien hoe de koperlijn draait. Misschien kun je daar een screenshot van laten zien hier?

Ook kun je kijken hoe het zit met het bereik van de zendmasten . Wijst er een groene of een rode pijl in jouw richting?


DSL Link Information

Link Status Up 

Showtime 5 h 55 min 27 s 

Modulation Type ADSL_2plus 

Actual Rate(Up/Down) 677/3592 kbps 

Attainable Rate(Up/Down) 677/4100 kbps 

Noise Margin(Up/Down) 6.4/6.8 dB 

Line Attenuation(Up/Down) 34.8/53.5 dB 

Output Power(Up/Down) 12.4/18.9 dBm 

Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved 

Interleave Depth(Up/Down) 4/32 

Interleave Delay(Up/Down) 4/16 ms 

INP(Up/Down) 1/2 symbols 

Profile N/A 

CRC Errors(Up/Down) 0/24 

FEC Errors(Up/Down) 238/551719 

 

DSL Connection Status

Connection Name atm_route

TypePPPoA

DSL Transfer ModeATM

VPI/VCI8/48

NATOn

IPv4 Address77.167.238.74/255.255.255.255

IPv4 Gateway195.190.228.68

IPv4 DNS195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0

IPv4 Connection StatusConnected

IPv4 Online Duration5 h 53 min 14 s

Disconnect ReasonNone

LLA::

GUA::

IPv6 Gateway::

IPv6 DNS::/::/::

IPv6 Connection StatusDisconnected

IPv6 Online Duration0 h 0 min 0 s

 

 


24crc fouten in bijna 6 uur is teveel. Maximaal 1 per uur gaan wij van uit.

Het is zo te zien een flinke afstand vanaf de wijkkast/centrale. 4mb is niet veel, maar wel nodig om de 4g buitengebied te laten bijschakelen. Blijkbaar doe die niks al je 1,6mb meet. 

Die is wel hard nodig want alle snelheid moet van hem komen. Branden alle lampjes blauw? Heb je hem al eens gereset? Hij zoekt dan opnieuw naar de beste zendmast.

 


alle lampjes zijn blauw, ontvangst 1 streepje. hij is vanuit de KPN al een keer gereset, moest alles weer opnieuw instellen :-(

 


Ik bedoelde het 4g modem, niet de v10.

1 streepje is niet veel. Kan hij niet ergens anders staan? Meer richting de mast en/of hoger.


Het 4g modem heeft 1 streepje en heeft al op diverse plekken in het huis gestaan. Het staat op de 1e etage. De laatste keer dat ik contact heb gehad was m.b.t. tot het plaatsen van een buitenantenne omdat naar mijn idee vanwege de hogere plaatsing toch wel wat zou schelen. De beste man gaf echter het antwoord dat hij tot zijn niets voor mij kon doen. (zie eerste bericht)


Ja zo'n buitenantenne is een stuk sterker. Die staat ook in de link die ik stuurde. Je zal hem alleen wel zelf moeten installeren want dat doen wij niet.


Maar 24 fouten in 6 uur, is dat geen reden om een monteur langs te sturen? Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken en de juiste meetinstrumenten heb ik ook niet. heeft de Experia een antenne aansluiting?


Heb je die 1.6 gemeten met een bekabelde pc of laptop of wifi? En zijn er groene of rode pijlen te zien op de link die @DennisA78 gaf?


Ja, 1 groene pijl, voor de rest alles rood. Ik heb het met mijn bekabelde pc gemeten.

 

93

ms

JITTER

38

ms

DOWNLOAD

1.8

Mbps

UPLOAD

0.3

Mbps

AGAINKPN

Barendrecht

  • COPY LINK
  •  
  •  

KPN

77.167.238.74

KPN

Barendrecht


Dat is toch vreemd want er komt 3.5 binnen. Heb je gemeten met de Ookla app die je in Windows vindt want dat is eigenlijk de enige die echt goed meet. Overigens heb ik een buitenantenne en die doet bij mij wonderen maar daarover later meer.


 DOWNLOAD Mbps

1.76

 UPLOAD Mbps

0.29

Ping ms  198  195  188

Verbindingen

Meerdere

KPN

Barendrecht

Wijzig server

KPN

77.167.238.74

HOE VERHOUDT DE KLANTENSERVICE VAN KPN ZICH TOT UW VERWACHTINGEN?

  • Veel slechter
  • Zoals verwacht
  • Veel beter

Door deze feedback te versturen erkent u, en gaat u ermee akkoord, dat Ookla deze informatie mag delen zoals beschreven in haar Privacybeleid.


@DennisA78 kan je over de verbinding alles vertellen dus daar hou ik me buiten maar het doet het 4gmodem m.i. niets. 


en toen was het stil!


Een ADSL van een paar km is zelden 100% in orde. Het ligt er al tientallen jaren.

Ik mag je verbinding niet op afstand doormeten, anders zou ik kunnen zien hoe erg het is. Of wellicht valt het mee en draait hij prima. Die CRC fouten zijn inderdaad wel veel, maar op de vele km's ontkom je ook niet de verschillende fouten op de lijn ( FEC, CRC)

Ja je zou een monteur de koper fysiek kunnen laten doormeten.  Mocht dat dan echt slecht zijn, zou er iets aan gedaan moeten worden. Als blijft het een trage ADSL lijn natuurlijk.  Als je postcode huisnummer invult op de KPN site, hoeveel snelheid is er dan haalbaar op jouw adres? Klopt dat met die 3,5 a 4mb?

 

Verder zal alle snelheid moeten komen van die 4g modem. Had je die al gereset met pinnetje achterop ingedrukt houden totdat de lampjes uitgaan? Hij zoekt dan hopelijk die mast met de groene pijl weer op.

 

 

 


of toch een 4G antenne plaatsen


Het vreemde is dat ik alleen een KPN monteur kan krijgen tegen betaling kan krijgen, op deze manier voel je je als klant wel in de kou gezet.


Het vreemde is dat ik alleen een KPN monteur kan krijgen tegen betaling kan krijgen, op deze manier voel je je als klant wel in de kou gezet.

 

Nee, als het aan die koperkabel ligt, betaal je helemaal niks.

Als je een monteur voor niks laat komen, onnodig of voor iets wat je eigen schuld is, dan betaal je voor het bezoek.


Ik zou zeker een monteur aanvragen.  Het lijkt erop dat het 4gmodem niets doet. Om het maximale eruit te halen kan je daarna alsnog een buitenantenne bestellen. 


Hi @Fred Schuurman, welkom hier. 

Mag ik ook meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hallo Alex, alles ingevuld!


Dankjewel, ik kan vanaf hier niets zien dus ik verwacht dat ik alsnog een monteur in moet plannen. Nog een laatste vraag. De 4G modem is als het goed is op de gele poort aangesloten. Bij de gele poort heb je ook lampjes, branden deze wel? 


. Nog een laatste vraag. De 4G modem is als het goed is op de rode poort aangesloten. Bij de rode poort heb je ook lampjes, branden deze wel? 

 

Rode? Het is geen glasvezel 🤣

1 van de gele poorten bedoel je.