Skip to main content

Hallo,

Ik heb al een tijdje flinke problemen met mijn internetverbinding en hoop dat iemand hier kan helpen. Mijn setup: een glasvezelaansluiting met een Box 12 router. Het probleem: elke 5 minuten valt het internet weg. De router schakelt dan over naar het gastnetwerk, wat vervolgens ook wegvalt. Het gebeurt op alle apparaten, zowel via Wi-Fi als bekabeld.

Wat ik al geprobeerd heb:

• DNS aangepast: Overgestapt naar Cloudflare (1.1.1.1), maar het probleem blijft.
  • Nieuwe router getest: Ik heb een TP-Link-router aangesloten, maar die krijgt geen verbinding met de modem.
  • Router opnieuw opgestart: Geen effect.
  • Diagnostische tests uitgevoerd: nslookup, ping en traceroute geven wisselende IP’s aan tijdens de storing, dus het lijkt niet aan één specifiek IP te liggen.

Wat ik nog niet heb gedaan:

• Resetten: Ik weet dat dit een standaard stap is, maar ik heb zo’n 30 IoT-apparaten die ik dan allemaal opnieuw zou moeten verbinden. Dat wil ik graag als laatste optie bewaren.

Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan of hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Groeten,

Als je het modem reset en je stelt daarna gewoon weer hetzelfde netwerk naam/wachtwoord in, dan zouden alle apparaten gewoon weer verbinding moeten maken. Je hoeft niks opnieuw te installeren als het goed is.

Ik ga deze stap nog wel proberen maar dan moet ik eerst zorgen dat de apparaten een static IP hebben. Ik hoor overigens van meerdere buren dat die ook vergelijkbare problemen ervaren dus mogelijk is het een wijkprobleem.

Ik heb contact opgenomen en er is geen wijkstoring en het ligt bij ons aan de modem. Klantenservice gaf aan dat er de afgelopen maanden veel updates zijn geweest en dat 1 op de 10 modems daar problemen mee ervaart. Morgen komt de nieuwe binnen.

Welkom op de KPN Community, ​@kenji_123!

Ik begrijp dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad en dat er een nieuw modem jouw kant op komt. Laat je weten of dit heeft geholpen?

Uiteindelijk lijkt het een probleem te zijn geweest met een software update van KPN die niet goed was doorgekomen op de modem.

Een nieuwe router met de laatste update heeft het probleem opgelost. Een alternatief is het resetten maar dan loop je de kans dat bij de volgende update er weer problemen komen. Bedankt voor jullie suggesties.

Reageer