Skip to main content

Mijn download snelheid is 9.7 Mbps, upload tussen 0.9 en 0.5 Mbps. Ik heb een fantastisch wifi signaal van mijn experia box, maar de verbinding zelf is super traag. Wie kan mijĀ helpen? Ik heb alle troubleshoots doorlopen, en na een half uur aan de lijn te hebben gehangen met de klantenservice werd de verbinding zomaar verbroken. Vooral de upload snelheid levert problemen op tijdens het thuiswerken.

Hallo @Arnoud AGRĀ , welk merk en type modem heb je?

Heb je bekabeld of draadloos gemeten?

Ā 


U heeft geen glasvezel?Ā 


Blijkt dat 10 Mbps de maximaal haalbare downloadĀ en 1 Mbps de maximale upload snelheid is op mijn adres. Er wordt onderzocht of ik in aanmerking kom voor een 4G modem. Vooral de upload snelheid is kritiek bij het thuiswerken in de cloud.Ā 


Hey @Arnoud AGRĀ 

Ā 

Jammer dat de snelheid op jouw adres zo laag is 😞.

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik eens met je mee.


Hallo @MarguarithaĀ 

Ā 

Dank voor je reactie. Mijn profielgegevens zijn ingevuld.Ā 

Ā 

Ā 


Dank je wel! Ik heb zojuist gesproken met de collega die jou destijds te woord heeft gestaan en helaas zijn we tot de conclusie gekomen dat internet buitengebied niet beschikbaar is op jouw adres 😞.


@MarguarithaĀ Dank voor je reactie. Dus ik betaal 40 euro per maand voor een internetaansluiting waarmee je niet thuis kan werken?


@MarguarithaĀ Dank voor je reactie. Dus ik betaal 40 euro per maand voor een internetaansluiting waarmee je niet thuis kan werken?

Hoe is de snelheid als u uw pc of laptop bekabeld aansluit?

Is Ziggo op uw adres beschikbaar?Ā 


@Arnoud AGRĀ Ik kan helaas niks aan de snelheid veranderen, omdat er via KPN geen hogere snelheid beschikbaar is. Snap heel goed dat het balen is 😞, mijn excuses!

Ā 


@MarguarithaĀ Dank voor je reactie. Dus ik betaal 40 euro per maand voor een internetaansluiting waarmee je niet thuis kan werken?

Hoe is de snelheid als u uw pc of laptop bekabeld aansluit?

Is Ziggo op uw adres beschikbaar?Ā 

Hi Nick,

Dank voor je reactie. Het ligt aan de aansluiting en dus ook bekabeld enorm langzaam. Ik weet niet of Ziggo beschikbaar is en of dat verschil zal maken.Ā 


@Arnoud AGRĀ Ik kan helaas niks aan de snelheid veranderen, omdat er via KPN geen hogere snelheid beschikbaar is. Snap heel goed dat het balen is 😞, mijn excuses!

Ā 

@MarguarithaĀ , wat is de reden dat ik niet in aanmerking kom voor een 4G modem? Administratieve bepaling? Nu zet ik zelf een mobiele hotspot op om bestanden te uploaden en haal dan wel 10 Mbps up en 40 Mbps download.Ā 


De reden dat je niet in aanmerking komt voor sneller internet buitengebied is omdat het geen buitengebied is volgens het systeem. Daarnaast hebben we nog sneller internet buitengebied 4G en daar kom je niet in aanmerking voor omdat de snelheid hoger ligt dan 1 mbit/s.Ā 


De reden dat je niet in aanmerking komt voor sneller internet buitengebied is omdat het geen buitengebied is volgens het systeem. Daarnaast hebben we nog sneller internet buitengebied 4G en daar kom je niet in aanmerking voor omdat de snelheid hoger ligt dan 1 mbit/s.Ā 

dat is wel een heel bureaucratisch antwoord als KPN zelf ook vaststeld dat het dus aan de verbinding ligt. Dan zou er toch een uitzondering gemaakt moeten worden?


@fubjeĀ De verbinding haalt maximaal 10mbit/s, het is inderdaad niet snel maar wel te gebruiken. We hebben voor @Arnoud AGRĀ al gekeken of er een uitzondering gemaakt kan worden en helaas is dat niet mogelijk.Ā 

Ik had graag meer gedaan, maar helaas zijn er geen andere opties.


De reden dat je niet in aanmerking komt voor sneller internet buitengebied is omdat het geen buitengebied is volgens het systeem. Daarnaast hebben we nog sneller internet buitengebied 4G en daar kom je niet in aanmerking voor omdat de snelheid hoger ligt dan 1 mbit/s.Ā 

@MarguarithaĀ maar mijn upload snelheid niet. En dat is het probleem tijdens het werken met M-files. Bij het inchecken van documenten moet alle aangepaste data terug naar de server. Dat proces is zo langzaam dat M-files vastloopt met het risico dat data zoek raakt.


Blijkt dat 10 Mbps de maximaal haalbare downloadĀ en 1 Mbps de maximale upload snelheid is op mijn adres. Er wordt onderzocht of ik in aanmerking kom voor een 4G modem. Vooral de upload snelheid is kritiek bij het thuiswerken in de cloud.Ā 

Als het om uploaden gaat met de hand (en grote bestanden), kan een snelheid van minder dan 1Mbps een probleem zijn. Je zou met een compter op afstand kunnen werken, misschien je werkgever vragen, of anders zelf regelen voor een paar maanden, zie o.a.

https://forum.kpn.com/internet-9/13-7download-0-67-upload-kleinzakelijk-hoe-dan-510326?postid=1086119#post1086119


Vandaag is er weer nieuw dieptepunt in de internet snelheid. 4.8 Mbps download, 0.8 Mbps upload. Ik kan zo niet werken. Ik betaal 40 euro per maand voor een waardeloze verbinding. Wanneer gaan jullie er nu echt eens iets aan doen. Mooie woorden helpen mij niet.


Vandaag is er weer nieuw dieptepunt in de internet snelheid. 4.8 Mbps download, 0.8 Mbps upload. Ik kan zo niet werken. Ik betaal 40 euro per maand voor een waardeloze verbinding. Wanneer gaan jullie er nu echt eens iets aan doen. Mooie woorden helpen mij niet.


Ik denk dat je over moet gaan stappen op Ziggo of hopen dat er glasvezel binnen korte tijd word aangelegd door KPN of een partij zoals deltafiber(voorheen glasvezel buitenaf).
Of je moet een 4G voor thuis abbonoment bijvoorbeeld T-Mobile afnemen.
Anders denk ik niet dat er op korte termijn een oplossing is.


of Ziggo beschikbaar is en of dat verschil zal maken.Ā 

Ziggo kan op Ɣlle adressen i.i.g. 75 down met 10 up leveren.
En een (nog klein) deel is Giganet beschikbaar met 1000 Mb/s down en, nog wel, 50 Mb/s up.

Ik preek niet graag voor andere provider maar KPN of anderen via het telefoonlijntje zijn bij jouw gewoon eigenlijk geen optie.

Check eens of Ziggo beschikbaar is (indien je in hun leveringsgebied zit, anders Caiway, Zeelandnet of een ander kabelaar).
https://www.ziggo.nl/postcodecheck

Ā 

Verder is T-mobile de enige provider die 4G voor Thuis levert als losse dienst zonder verbinding met het vaste net. Nadeel is dat je geen vast IP hebt.
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis


@Arnoud AGRĀ goed en slecht nieuws! Het slechte nieuws is dat met jouw huidige abonnement nog steeds geen Sneller Internet Buitengebied beschikbaar is. Het goede nieuws is dat dit wel kan als je overstapt naar KPN Hussel. Enige minpunt: dit abonnement kost 42,50 euro per maand. Aan jou de keuze of je dit ziet zitten of niet. Je kunt dit zelf via MijnKPN aanvragen, dan kan je ook doorlezen wat het precies allemaal inhoudt. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?