Skip to main content

Beste allemaal,

Ik heb al een hele lange tijd internet van KPN en dat gaat altijd goed. Tot nu, mijn eerste werkdag na de vakantie. Ik gebruik internet op 2 pc's en 1 mobiel en 1 chromecast. Allemaal geven aan dat er internetverbinding is maar er is nauwelijks ontvangst en als er ontvangst is dan is deze na een paar seconde weer weg. Ik heb al heel veel geprobeerd, namelijk:

• Modem opnieuw opstarten
  • Modem reset
  • Gecontroleerd op KPN storingen
  • Kabels nagelopen
  • Verbonden met ethernet kabel i.p.v. wifi (+ethernet adapter ingeschakeld)
  • alle apparaten opnieuw opgestart 
  • Stuurprogramma's gecontroleerd op updates 
  • Netwerkverbinding herstart via Windows instellingen
  • Netwerkinstellingen reset via ipconfig /release /renew /flushdns /reset
  • Modem opnieuw opgestart via inloggen in modem 
  • ipconfig /renew om een het ip adres te vernieuwen 
  • DNS serveradressen veranderd in modem naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
  • Modem is niet overhit 
  • Alle lampjes branden normaal op het modem 

Het gekke is dat een snelheidstest goede resultaten laat zien (dit kan dan alleen in die paar seconde dat ik wel verbinding heb). 

Er is geen verschil tussen wifi en bekabeld. Er treden precies dezelfde klachten op. 

Nog een ander opvallend punt: Ik heb vanochtend een tijdje mijn telefoon als hotspot gebruikt en binnen een uur of twee kreeg ik de melding dat mijn internetbundel bijna op is. Er is dus in die korte tijd bijna 30 GB aan internet verbruikt (!!!) met alleen maar een simpele internetpagina en een internetradio. Geen zware bestanden gedownload. Ik heb dus het idee dat er ergens, zonder dat ik het door heb, veel internet/data wordt gebruikt. Is dit mogelijk? En hoe zou ik dat kunnen checken? 

Wat zou ik nog meer kunnen proberen om dit probleem op te lossen? 

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Beste ​@Schaft op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is.

Beste ​@Schaft op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is.

Beste Jan,

Bedankt voor je reactie. Is dat de MijnKPN app? Ik kan het daar namelijk niet vinden. 

BTW ik heb geen mobiel abonnement bij KPN.

Beste ​@Schaft je schrijft dat je je mobiel gebruikte als hotspot, daarin moet je dan kunnen zien.

Reageer