Skip to main content

Ik ben al jaren tot volle tevredenheid klant bij KPN, maar de afgelopen week word ik stapelgek van jullie. Ik bel niet snel, al weken is mijn wifi niet goede en valt weg. Ik denk echter dat het komt door Corona en denk, wacht ff af. Afgelopen maandag echter werd ik meerdere keren uit een Teamsvergadering gegooid en ben ik gaan bellen. Omdat het bijna niet te geloven is, heb ik alles in een schema gezet.

Ik heb een eigen bedrijf en werk nu, net al iedereen voornamelijk vanuit huis, maar dit kost zoveel energie. Wie gaat ervoor zorgen dat er een passende en snelle oplossing komt???

 

Datum

Gesprekstijd totaal

Probleem

Handelingen

Oplossing

19-10-2020

52 minuten, incl 22 min wachttijd

Wifi valt steeds weg, in bezit van Experiabox 10

Doormeten, testen, opnieuw opstarten, resetten etc. etc.

Er wordt een nieuwe  Experiabox opgestuurd

21-10-2020

46 minuten, incl wachttijd

Nieuwe box (KPN Box 12) ontvangen, vaste telefoon werkt niet en wifi nog steeds in pieken en dalen

Deze meneer van de klantenservice begrijpt niet dat ik een box 12 heb ontvangen, zou een V10 moeten zien, hij gaat dit navragen, ik hang een half uur in de wacht daarna VERBINDING VERBROKEN EN IK WORD NIET TERUGGEBELD

 

21-10-2020

zelf weer teruggebeld - 36 minuten, incl wachttijd

Hetzelfde probleem dus, opnieuw uit moeten leggen

Deze mevrouw zegt wat vervelend en idd ik ga regelen dat u weer een V10 krijgt, want deze werk sowieso niet met snel internet buitegebied

Er zou een nieuwe box worden opgestuurd, maar ik ontvang geen bevestiging

22-10-2020

9 minuten

Ik meld dat ik geen bevestiging heb ontvangen.. Dat klopt, bestelling is niet doorgekomen

Terwijl we erover spreken wordt de VERBINDING VERBROKEN EN IK WORD NIET TERUGGEBELD

 

22-10-2020

zelf weer teruggebeld - 18 minuten, incl wachttijd

Hetzelfde probleem dus, opnieuw uit moeten leggen

Er wordt alsnog een nieuwe bestelling aangemaaakt voor een V10 en die zal ik vrijdag ontvangenn

 

23-10-2020

 

 

 

Ik ontvang mijn  pakket: EEN KPN BOX 12

23-10-2020

10 minuten

Gebeld dat ik weer een Box 12 ontvangen heb

VERBINDING VERBROKEN EN IK WORD NIET TERUGGEBELD

 

23-10-2020

Zelf weer teruggebeld - 13 minuten

Hetzelfde probleem dus, opnieuw uit moeten leggen

Deze meneer zegt dat ik geen V10 kan ontvangen, omdat die niet meer leverbaar is

Belt u terug als ie is aangesloten, dan meten we door etc

23-10-2020

32 minuten in de wacht en geen contact

 

VERBINDING VERBROKEN

 

23-10-2020

38 minuten, incl wachttijd

De Box 12 is aangesloten, maar vaste telefoon werkt niet en wifi wisselt

Mevrouw geeft aan dat ik allemaal testen moet doen, maar het lukt gewoon niet.

Er is een ticket aangemaakt voor de backoffice die gaan me bellen, met de hoop dat er een monteur komt, maar dat kan niet worden beloofd

Ik ben op zoek naar een reactie van KPN


Hier helpen klanten elkaar en indien nodig rageert een medewerker.  Aangezien u alleen een reactie van een medewerker wil kan dat ook. De wachttijd is ongeveer 4 dagen momenteel.


Dank voor je reacties, dit is de enige manier om contact op te nemen met KPN. Ik wacht dus idd af.. Of jij moet een goed idee hebben ;)


Begrijp ik het goed dat je sneller internet buitengebied hebt? Heb ik ook dus weet er wel iets van :wink:


Ja dat heb ik, maar dat schijnt niet te werken met Box 12 (ik had V10, maar die was kapot en is niet meer leverbaar..) Nu werkt met die nieuwe box mijn vaste telefoon niet meer en internet is pieken en dalen, zakt soms weg naar 6 mb download

 


De v10 is zeker nog wel leverbaar. En deze moet u dus ook weer hebben. U had nooit een KPN Box moeten krijgen.


Ze hebben me 2x een V10 beloofd en 2x heb ik een Box 12 gekregen.. hoe kan ik dat alsnog regelen? Ze zeggen dat als die bestelling er doorgaat ik standaard de 12 krijg..


@Ringel mag ik vragen of de WiFi compleet wegvalt of alleen op bepaalde plekken in je huis. Dit kan een 5g probleem zijn. Verder wil ik vragen of je wifi versterkers gebruikt deze kunnen ook het probleem zijn. Mijn advies login op de modem, zorg dat je daadwerkelijk 2,4 & 5g apart benoemd, test op elke frequentie los van elkaar zet je modem weg van electronica zoals speakers tv etc. Deze afstand dient voor de 5g minimaal 1mtr te zijn ivm referentie. Laat me hier de uitslag even van weten dan kan ik verder zoeken in mijn logboek van oorzaken die ik als monteur in het verleden heb samengesteld 


Ja... dat kan kloppen. De medewerkers achter de telefoon kunnen niet zelf bepalen welke box u krijgt. Dat bepaald het systeem zelf. En dat gaat helaas soms fout. Een medewerker hier op het forum kan hopelijk wel de v10 bij u krijgen. 


Er moet echt expleciet gemeld worden dat om sneller internet buitengebied gaat. Je moet een v10 of v10a hebben anders werkt het niet. Ik ben wel benieuwd naar je basissnelheid.


Wat een buitengewoon vervelende situatie.

De V10 is wel nog leverbaar, want het is ook de enige waarmee ze bonded vdsl kunnen leveren.

Heeft u trouwens een zakelijke aansluiting, dan kunnen de moderators hier helaas niet helpen. Dan is er zakelijkforum.kpn.com.

Abonnement via KPN consumenten, ZZP en kleinzakelijk:

Zou u, zodat de KPN moderator u vlot kan helpen (opzoeken) uw gegevens vast willen invullen in uw forumprofiel? (onderaan pagina opslaan).

Bij de mods heb ik voorgesteld uw vraag hier te prioriseren. Standaard is de wachtrij hier voor de KPN-ers nu namelijk 5 dagen.


@Fritzj Dank voor je reactie. Dat valt overal weg. Ik heb 4 versterkers in huis, dat werkt altijd perfect. Ik kan inloggen op het modem, maar een monteur heeft me vorig jaar verteld dit juist niet (meer) apart te beneomen ivm die versterkers.. daarnaast zou ik niet weten hoe dat te doen. Ben je nog steeds monteur? Kan ik je niet inhuren ;)


Met versterkers kun je inderdaad 2,4 en 5 GHz niet meer scheiden. Maar dat heeft er 9ok niets mee te maken, u heeft gewoon niet de juiste box in huis.


Dank je @PeterG Ik heb wel een bedrijf, maar bij KPN een particuliere aansluiting. Forumprofiel ingevuld. Dank voor je hulp!

 


Dat vermoeden had ik al @Nick83 dank voor je reactie, En nu maar hopen dat ik het geregeld krijg…

 

 


Nou @Ringel goed dat je hier je verhaal hebt verteld. Ik zie dat @PeterG gevraagd heeft om jou met voorrang te helpen. Dus het komt goed!!


Toppers hier! Dank jullie wel voor het meedenken en de hulp zover @PeterG  @Joep1965  @Nick83 @Fritzj 


@Ringel Welkom op het forum. 

Wat super vervelend dat dit tot nu toe allemaal zo moeizaam verlopen is. Excuses voor al deze moeilijkheden!

Ik heb normaal gesproken de mogelijkheid om het modem direct te vervangen, maar doordat er nu openstaande orders zijn heb ik deze mogelijkheid niet. 

Ik heb daarom direct mijn collega's van de logistieke afdeling aangestuurd, het is namelijk belangrijk dat je zo snel mogelijk een V10 ontvangt, maar dit had je vast al begrepen. Ik ben in dit geval helaas afhankelijk van hen. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier zo snel mogelijk delen! 


Dank je wel @Rutger_ Ik wacht met spanning af!


Beste @Rutger_ ik vraag me af of ik niet die superwifi kan krijgen? Uiteraard wil ik daarvoor bijbetalen als het maar werkt!


@Ringel 

De superwifi zal het (zend)bereik verbeteren. Maar dit heeft geen invloed op de snelheid aangezien je daarbij van de lijn (DSL / 4G) afhankelijk bent.


Dank allemaal voor jullie reactie en suggesties. Inmiddels is er weer een V10 geplaatst (de toegestuurde was defect, dus weer een andere geplaatst) door een monteur en alles werkt weer naar behoren.
Jammer dat KPN de 'tijd’ neemt om te helpen met oplossen. Totale duur vanaf eerste melding 10 dagen!

Geen verwijt aan @Rutger_, maar misschien kun je dit ook melden aan KPN.Â