Sinds iets meer dan een jaar hebben wij internet van KPN. Vanaf het begin ondervinden we een complexer probleem met wifi. De snelheid is uitstekend en het bereik ook. We wonen in een klein appartement en hebben op de meeste plekken vol bereik. Het probleem is dat op willekeurige momenten websites niet laden bijv. op zowel iPhone en Android smartphones. Ook casten naar de TV geeft soms problemen met dat de stream er ineens mee stopt en een foutmelding geeft. Vaak is deze vervolgens weer opnieuw op te starten zonder problemen, maar dit maakt troubleshooten wel weer lastiger. Op het moment dat er problemen zijn, blijft wifi ten allen tijden verbonden. Ik zie ook geen disconnects in de log (op de disconnects na die legitiem zijn, bijvoorbeeld als je de deur uit gaat).
Nu zie ik in de modem dat wl1 en wl0 aangeven dat er errors en drops zijn. Nu gaat wl1 om 2,4Ghz en wl0 om 5Ghz. De uptime betreft 2 maanden en 7 dagen.
EDIT: Wat tekst verwijderd en 2 screenshots. TR-069 meldingen over initiated en closed zijn niet relevant.
Bekabeld ondervinden we geen problemen (of is dit niet merkbaar, dat kan ook).
Mijn vraag is vooral of mijn bevindingen enig verband zouden kunnen hebben de problemen die we ervaren.