Skip to main content

Beste meneer/mevrouw van de KPN afdeling,

Ik ben recentelijk klant bij jullie geworden, bij mijn vorige provider had ik meer etherpoorten dan wat ik nu heb bij mijn KPN Box 12. Ik heb hier alleen 5 ethernetpoorten terwijl ik bij mijn vorige provider 7 had. Nu ben ik dus tekort kwa ethernetpoorten. Ik kan dus een paar apparaten niet gebruiken

Welkom!! Als u snel een oplossing wil zou u een switch kunnen kopen. Dit is dan een goeie voor kpn diensten zoals tv kijken. Switch Heel misschien kan een moderator er één naar u toesturen maar de wachtijd is momenteel 5 dagen. Maar of ze doen weet ik niet zeker.


Bij mijn weten heeft de KPN BOX 12 er 4 (vier). De 5de is de WAN om 'm op glasvezel te kunnen gebruiken met een glasvezel NT (glas-modem, de BOX 12 is dan feitelijk alleen router).

Je kunt dus 4 apparaten aansluiten. Als je de switch koopt die Joep1965 linkt dan breid je uit met per saldo 3 poorten. Dan kom je tot 7.

Je zou tegenwoordig genoeg moeten hebben aan die 4. Vrijwel alle apparaten gaan prima via wifi n.m.m.


Bij mijn weten heeft de KPN BOX 12 er 4 (vier). De 5de is de WAN om 'm op glasvezel te kunnen gebruiken met een glasvezel NT (glas-modem, de BOX 12 is dan feitelijk alleen router).

Je kunt dus 4 apparaten aansluiten. Als je de switch koopt die Joep1965 linkt dan breid je uit met per saldo 3 poorten. Dan kom je tot 7.

Je zou tegenwoordig genoeg moeten hebben aan die 4. Vrijwel alle apparaten gaan prima via wifi n.m.m.


vrijwel alle apparaten via wifi pfff

nou ik heb beneden een 24 p switch (niet nog allemaal gevuld) en op de boven verdieping een 16 poort

switch die vol zit

op de wifi zo,n 30 apparaten maar blijf wel bij wat via een utp kabel kan prik ik die aan

van joep een goed idee maar als je in de toekomst kijkt zou ik voor de 8 of 16 poort versie gaan

let op de E op het eind i.v.m. igmp snooping dat heb je nodig voor je tv box van kpn

@S. Mekhaiel 

vorige provider 7 had ?

ik ben benieuwd welk modem/router had u dan ?

 

 

 


Hallo @peter-keetfm , ik heb nog een USRobotics 8-poorts switch uit de vorige eeuw, geschikt voor ‘rack-mount’ en werkt perfect, zie onderstaande foto:

8-poorts switch type 7930

 


Zou wel eens interessant zijn om naar het stroomverbruik te kijken van zo'n oud ding. Aangezien je nu voor een goede 8-poort (voor thuisgebruik) ook maar 35 euro hoeft neer te leggen.


Zou wel eens interessant zijn om naar het stroomverbruik te kijken van zo'n oud ding. Aangezien je nu voor een goede 8-poort (voor thuisgebruik) ook maar 35 euro hoeft neer te leggen.

Hallo @Nick83 , 1 Ampère bij 230-240 Volt AC staat achterop de switch.

Update: ik ga de switch vervangen door een moderner exemplaar, die verbruikt nog geen 3 Watt, dat is een stuk minder dan 230 Watt.

Bedankt voor de tip.:relaxed:

 


Zou wel eens interessant zijn om naar het stroomverbruik te kijken van zo'n oud ding. Aangezien je nu voor een goede 8-poort (voor thuisgebruik) ook maar 35 euro hoeft neer te leggen.

Hallo @Nick83 , 1 Ampère bij 230-240 Volt AC staat achterop de switch.

Update: ik ga de switch vervangen door een moderner exemplaar, die verbruikt nog geen 3 Watt, dat is een stuk minder dan 230 Watt.

Bedankt voor de tip.:relaxed:

 


230 watt?

24x7 is dat zo ongeveer 460 euro op jaarbasis

Jammer geld

Je zou er eens een meter tussen kunnen zetten

Ik betwijfel of die switch echt 230 watt verbruikt

 


Zou wel eens interessant zijn om naar het stroomverbruik te kijken van zo'n oud ding. Aangezien je nu voor een goede 8-poort (voor thuisgebruik) ook maar 35 euro hoeft neer te leggen.

Hallo @Nick83 , 1 Ampère bij 230-240 Volt AC staat achterop de switch.

Update: ik ga de switch vervangen door een moderner exemplaar, die verbruikt nog geen 3 Watt, dat is een stuk minder dan 230 Watt.

Bedankt voor de tip.:relaxed:

 


230 watt?

24x7 is dat zo ongeveer 460 euro op jaarbasis

Jammer geld

Je zou er eens een meter tussen kunnen zetten

Ik betwijfel of die switch echt 230 watt verbruikt

 

Hallo @peter-keetfm , ik heb op school altijd geleerd VxA=W, in mijn geval 230x1=230W, toch?

Nu heb ik er 1 gekocht die slechts 3,1 Watt verbruikt, tel uit je winst, ik ben @Nick83 erg dankbaar.:relaxed:


jan dat klopt

maar was benieuwd wat die switch in het echt gebruikt

 

 


@JanD 

ik bedoel het niet verkeert

maar mijn netgear 8p switch staat op de adaptor 240v 0,2a

ding trekt echt geen 48 watt hoor

ik heb de meter er tussen en kom op een 1,4 watt (bij gebruik 2 poorten)

dat zou bij 8 poorten gebruik ietsje hoger zijn

maar nooit 48 watt

ik ben gewoon benieuwd wat jou “oude” switch daadwerkelijk gebruikt

 


@JanD

ik bedoel het niet verkeert

maar mijn netgear 8p switch staat op de adaptor 240v 0,2a

ding trekt echt geen 48 watt hoor

ik heb de meter er tussen en kom op een 1,4 watt (bij gebruik 2 poorten)

dat zou bij 8 poorten gebruik ietsje hoger zijn

maar nooit 48 watt

ik ben gewoon benieuwd wat jou “oude” switch daadwerkelijk gebruikt

 

Weet ik niet, ga ik ook niet meer uitzoeken, lig al op zolder.

Was een professionele switch voor in een patchkast, ruim 25 jaar oud, heb ik toen zelf nog gekocht voor het werk, toen werd er nog niet over verbruik nagedacht, de boel moest gewoon draaien, met degelijke metalen behuizing.

Nadat het bedrijf in ‘the cloud’ ging werken waren servers en patchkasten niet meer nodig en heb toen de switch meegenomen i.o.m. de werkgever, ik was namelijk de sysop.:relaxed:

 


oke duidelijk