Skip to main content

Goedemorgen, ik heb een Experia V8 box en volgens mij moet deze vervangen worden voor een veel nieuwer model. De WiFi snelheid hier in huis is echt, laten we maar zeggen zoals het is, ruk. Zelfs WiFi versterkers helpen hier niet bij. Via internet de speedtest doen via de MijnKPN app verbetert niets en als ik dan bel naar de klantenservice bieden ze na het inspreken vandaar het probleem dezelfde optie aan; resetten van mijn modem. Dit lost dus niks op. 
proberen een medewerker te spreken is ronduit een drama; wachttijd meer dan 15 minuten! Wat kan ik doen om een nieuwe box te krijgen zonder dat ik voor Jan Doedel met de apparatuur onder mijn arm naar een KPN winkel moet gaan lopen? Graag een reactie. 
Excuus voor de geïrriteerde ondertoon maar word een beetje moedeloos van dat zelf moeten hobbybobben en niet gewoon iemand aan de lijn kan krijgen. 

Werkt internet bekabeld wel goed en stabiel?


Hoi Joep, ja dat werkt goed 


Dan is er in ieder geval niet mis met de experiabox.  Het gaat dus ergens ander fout. Welke WiFi versterker heb je?


Van Tp-link

 


Maar de trage WiFi heb ik al langer, vandaar dat ik die WiFi versterker aangeschaft heb. Dat gaat iets beter maar nog niet optimaal. 


Dit is niet het meest ideale set. Als je het goed wil doen zal je naar iedere etage een utpkabel moeten leggen en daar een accespoint neer moeten zetten.  Of investeren in een draadloos meshsysteem zoals de super wifi's. Met het set wat je nu hebt wordt het nooit optimaal helaas.


Blijf het apart vinden, ik woon in een niet al te groot rijtjeshuis met twee woonlagen. 
Maar in ieder geval bedankt voor je reacties Joep! 


Er is zoveel Wi-Fi in de lucht tegenwoordig dat je het met alleen een modem niet meer gaat redden. Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login doe die even zonder de tplinks. 


Ja meerdere malen


En wat is dan de uitkomst?


Elke keer te laag. Of na de test lager dan daarvoor 


Onder de 20 krijg je of gratis experia wifi's of monteur.  Krijg jij die uitkomst niet?


 


Dit is altijd de enige optie die ik

krijg; dat ze mn WiFi gaan verbeteren. Dat helpt dus niets. Ik heb 1x 48 Mbits gehad dat was ook het hoogste 


Sowieso is alles boven de 20Mbt/s gewoon goed. Als het maar stabiel is. Wil je meer dan zal je echt met accespoints aan de slag moeten. bekabeld!!!


Reageer