Skip to main content

Na veel metingen e.d. met PC en laptop-Mobiel

Kom ik er achter dat de box niet goed is.

Geeft geen goedde stroom af naar apparaten

Kan ik een vervanging aanvragen?

Beste @Casper001, leuk om te zien dat je al zo goed geholpen bent! Ik lees dat je gisteren aangaf dat het beter gaat. Mocht je toch nog weer tegen problemen aanlopen, laat het gerust weten. We denken graag met je mee. 


Hallo Marcia,

Ja ik gaf dat aan maar het zit er nog steeds"krulletje-pijl”oploaden.

Bij TV -4kastje bij aanzetten een zwart beeld sec daarna is het niet meer. Dus dat het steeds terug komt

is dus nu opgelost.

Maar PC niet 

Heb naar  video gekeken via de google ook hier geeft die rondjes niet zo veel maar kan het af en toe niet trekken

Dat was mij voorheen niet opgevallen.

Maar zet ik mijn MEDION-laptop aan-dus via de kabel- dan gaat het goed.

Zie ook deze melding als de kabel aan de PC zit

Mijn PC is nagekeken door ICT winkel en die zij netwerkkaart is goed je moet het bij de MK kijken.

Zodoende naar de KPN-winkel gegaan en Modemwissel gedaan.

Alles aangesloten maar nu weet ik het niet meer.

Blijf het een raar fout melding. Dus …..?

 

 


Wat ik me nog kan bedenken is dat het toch niet goed gaat met het inpluggen van de kabels. Heb je de kabel in de juiste poort van zowel de pc als ook het modem geplaatst? Zou je eens foto's kunnen plaatsen van hoe je het aangesloten hebt? We denken graag met je mee.


Zal dit even doen. De snelheid = 41.3 download/35,1 upload. En ik zou moeten hebben 50/50 ms.

Dit nu nu gemeten met Speed test.

Ik zit 8 m van de MK met mijn PC


 


 


Dit waren de foto's 

 


Gaat niet goed blijf zwart beeld krijgen bij opstart TV. daarna af en toe

Dus onregelmatig

Uploadde naar pc is niet verbeterd

regelmatig weg vallen van het internet door BOX

wie help mij nou voor juiste handelingen?

 

 


Gaat niet goed blijf zwart beeld krijgen bij opstart TV. daarna af en toe

Dus onregelmatig

Uploadde naar pc is niet verbeterd

regelmatig weg vallen van het internet door BOX

wie help mij nou voor juiste handelingen?

 

 

@Casper001 , dan lijkt het mij dat je een deskundige in de hand moet nemen die met jouw stap voor stap je installatie naloopt en je apparatuur test. Op afstand is dit niet te doen.


 

@Casper001 heb je als eens geprobeerd om de netwerkkabels om te steken, dus een ander aansluitpunt van de modem te gebruiken?  

Kan iemand aangeven wat het betekend dat op o.a. de rode (WAN?) aansluiting zowel het oranje als het groene ledje oplicht? Dit geldt ook voor de tweede ethernet kabel.

 


heb ik al geprobeerd.

Denk een storing monteur moet hebben “Meten is weten”

Kom er zo even niet meer uit.

Volgens mij zijn de kabelaansluitingen goed.

Andere poorten gedaan maar dan komt het ook terug.

Glasvezelkast uit gedaan en daarna weer aangezet ook geen verbetering


De oranje geeft meestal de snelheid aan op 100/1000 mbs ethernet poort.

Alleen groen => 100 mbs

Groen en oranje => 1000 (1Gbs)

Dus eerste gele connector gebruikt de lage snelheid, dan is kabel of aansluiting niet goed.

Als het 1 kabel is van modem naar pc, zou je daar ook de oranje verwachten. Kabel breuk, of connector niet goed aangezet. Zit geen trekontlasting aan, dus kan net buiten de stekker als het ware te veel buigen.

Hier aan de kant van modem geen probleem, maar bij pc wellicht wel.

De 2 meest linkse kabels hebben dus helemaal geen connectie.

zou eens kunnen proberen om de 1e in het gele blok om te wisselen met de 4e in het gele blok

 


Hoi @Casper001 
Je spreekt van kabelverdeler?
Bedoel je een switch?
Zo ja dan moet deze ook IGMP-snooping ondersteunden anders gaat het mis als je TV en internet samen gebruikt.

Deze switch ondersteund het in elk geval wel.

Of deze als je 8 poorten nodig hebt; switch 8 poorten


Ik zie twee labels. Kabel 1 gaat naar de TV, dan klopt de 100Mbit. Dat is de snelheid van de netwerk-interface van de TV ontvanger. Kabel 2 gaat naar de PC met kennelijk een 1Gbit interface.


 


1ste kabel is TV andere is PC en de derde staat niet aan

Sorry spreek van de Meterkast .Toen de glasvezel aanleg kwam had ik net de KPN-Buitendienst verlaten en ben nu gepensioneerd(33jaar gewerkt bij dit bedrijf)

 


Als de kabel waar groen en oranje brand van de pc is, is de kabel dus goed.

Lijkt het iets op de pc te zijn.

Ik weet niet welk os u gebruikt, en of u weet hoe bij de netwerk instellingen komt?

Is het een pc of een laptop? Als het een laptop is, dan de wifi eens uitzetten van de laptop.

Meeste gewone pc's hebben standaard geen wifi, maar kan bij u natuurlijk anders zijn.

USB stick met wifi of zo.


Mijn PC is bij de winkel PC geweest en die verwijs mijn dat alles goed is en de netwerkkaart op Hij adviseerde mij om de de Box te vervangen in de Metastases. Zodoende dat ik naar de KPN-winkel ben gegaan om de BOX te vervangen. Dat is gebeurd.

Dus -maar er blijft onregelmatig een krulletje (pijltje draaien)dat de stroom blijft hangen of zo 

Bij de tv is het een seconde zwart beeld.

 


IK heb iemand gesproken van KPN 

Die adviseerde dat het NT kastje vervangen moet worden. Daar zal de fout zitten.

Deze kastje gaan naar 3 of 4 jaar stuk.

Dus probeer iemand te vinden bij de tel-Centrale DTC die jou NT kastje kan vervangen.

Zou dit dan de oplossing zijn?????


...


Is er iemand die mij zeggen of ik nu de storingsdienst kan belle hiervoor?


Is er iemand die mij zeggen of ik nu de storingsdienst kan belle hiervoor?

Hallo @Casper001 als je geen internet hebt kun je 0800 0402 24/7 bellen, want je hebt een storing.

 


oke 


Nou ze komen a.s. maandag nm om de storing op te lossen.

Het vervanging van NT-kasje.

Meteen de mededeling, eerste uur € 70,00 daarna 17,50p/u

Maar dat kastje NT is toch van KPN (glas aansluiting) en de software fout zit hier in.

Dan zit er toch geen kosten aan?

Ik zie het als een lasdop of verdeeldoosje van de kabel

 

groetjes

 


Hall9 @Casper001 , als de storing door KPN veroorzaakt is zijn er geen kosten voor jou.

Als de storing door jouw toedoen veroorzaakt is, kan het je wel geld kosten.