Skip to main content

Hallo KPN

Ik heb verschillende keren geprobeerd mijn WiFi te verbeteren via de manager. 
Ik heb geen WiFi op zolder en ik ben van mening dat ik geen WiFi versterkers nodig heb. 
mijn experia box is verouderd en dat zorgt voor een slechte verbinding. 
Ik betaal meer dan 720 Euro per jaar en dan verwacht ik fatsoenlijk materiaal. 
Ik ga geen versterkers aanschaffen. Daarmee blijft het probleem bestaan. 

Hallo @Eo33-0   Welke Experia Box is dat?

Bepaalde modellen zoals de Experia Box v7 (ZXV10 H220N) en ouder worden altijd en direct omgeruild voor een moderner exemplaar. Andere modellen (v8 en nieuwer) alleen bij defecten of grote problemen.


Fatsoenlijk WiFi op zolder ga je nooit voor elkaar krijgen vanaf de benedenverdieping. Ook niet met een nieuwe Experiabox. Welke heeft u nu?


Hoi @Eo33-0

Ook ik ben benieuwd welk type Experiabox je hebt. Verder vraag ik me af wat je bezwaar tegen Wifi versterkers is? Voor een goede Wifi-verbinding is dit vaak echt nodig, een dekkend Wifi signaal in een huis met meerdere verdiepingen, red je meestal niet met één punt waar Wifi wordt uitgezonden.

Mijn advies is verder om de Wifi Manager Servicetool te doorlopen. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. Blijft het signaal ook na verbetering onder de norm presteren (wij hanteren daarvoor 20 Mbit/s als ondergrens), dan kom je in aanmerking voor een gratis vervolgoplossing in de vorm van Experia Wifi versterkers of een monteursbezoek. 


Reageer