Skip to main content

Modem loopt soms vast ,vaak als ik netflix kijk! Moet dan meerdere keren opnieeuw op startenĀ 

Hallo @Xander1961Ā Knap vervelend. Even voor de duidelijkheid. Gaat het over de Experia Box of over je tv-ontvanger?Ā 


Nee heb het over de expiriabox v8 , netflix loopt constant vast ! Hij valt dan weg of geluid begint raar te doen ! Denk dat de modem niet helemaal meer goed is , ook na het resetten blijft hij dat doen !moet constant als ik netflixĀ kijk uitloggen , en weer opnieuw opstarten


Hallo @Xander1961Ā Ok helder. En is het dan alleen Netflix dat vastloopt?Ā  Of heb je ook andere problemen? En op welke manier reset je de Experia Box?Ā 


Nee andere zenders soms ook , ook het internet loopt soms vast ! Na het resetten gaat het weer , ik reset de modem achter op de modem waar dus reset staat ! Soms trek ik dan ook de stekker eruit zodat hij helemaal opnieuw opstart .

Ā 


Ok, @Xander1961Ā , dus met een pen ofĀ puntig voorwerp in gaatje met ā€˜resetā€™? Dat helpt in veel gevallen wel, maar bij jou dus niet. Ik zal je verbinding eens doormeten.Ā Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hey Bart ik heb gegevens ingevoerd .Ā 


De experiabox (= modem) is die witte kast met al die poortjes. De v8. Daar kijk je geen tv mee.

Dus ik denk dat je de tv ontvanger bedoelt. Die zwarte box bij je tv.

Want wat je bedoelt m.b.t. Netflix is heel herkenbaar. Hier, bij mijn moeder en bij mijn neef kan je gewoon niets kijken via die app. Klapt er direct uit als je ook maar iets start.

Ik gebruik dus inmiddels de app in mijn Smart TV zelf. En voor de slaapkamer een Chromecastje gekocht. Kan ik met de KPN ITV app in m'n phone daar ook TV kijken (Digitenne daar weggehaald) en met de Netflix app in m'n phone Netflix kijken.


Maar die zwarte box van deĀ Ā tv is dus aangesloten op de experiia 8 de modem dus ! Dus denk dat de modem het niet trekt qua snelheid of wathever . Met youtube op smart tv trekt hij het ook niet (modem)


Daar heb je een punt.

Hmm, dan ben ik benieuwd naar je internetsnelheid.

Via Fourstack kun je zien wat de capaciteit van je lijn is.

En via de speedtest kun je meten wat je nu hebt (bedraad meten met laptop; tv ontvangers op standby).


Duidelijk. @Xander1961Ā Volgens mij heb je verbinding via glasvezel. Dat klopt toch? Kun je me vertellen hoĆ© je je tv hebt aangesloten? (met een kabel van de zwarte ontvanger naar de Experia Box of met een Draadloze Verbindingsset) Kun je me ook vertellen hoe je internet gebruikt: via wifi of met een kabel naar de computer?Ā 


Vaste verbinding naar experiabox en ja heb glasvezel ! Hij heeft dus moeite met netflix en youtube hapert ook kan geen film kijken zonder opnieuw opstarten !laptop via wifi heb wifi versterkers van jullieĀ 


@Bart_ , eerder vermeldt Xander1961 dat ie een Experia v8 heeft. Op glasvezel! Maak daar es effe een v10 van :wink: .


Bart waarom reageer je niet meer ?


DagĀ @Xander1961Ā Ik reageer zeker wel, maar dat kan soms iets langer duren.Ā Het Forum is er op ingericht dat klanten elkaar helpen met tips en adviezen. Als moderator zorg ik ervoor dat gesprekken goed verlopen en informatie snel vindbaar is. Als je onderling echt niet uitkomt, springen we bij. Dat kan echter niet direct. Vandaar.Ā 

Het kan zijn dat er iets met je Experia Box aan de hand is, maar dat moeten we wel goed uitzoeken. We kunnen 'm niet vervangen op basis van een vermoeden (DatĀ weet Peter ookĀ :wink: Ā ). Ik zal je verbinding dus eens heel goed nakijken. Daar komt wel bij dat ik je Experia Box zal moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ben je daar akkoord mee?Ā Ā 


Je kan het altijd proberenĀ  maar als netflix en youtube niet wetkt naar behoren , lijkt het mij aan de modem te liggen ! Maar lukt het niet dan stap ik gewoon over naar een andere provider ! ZijnĀ  nu al een week over en weer aan het chatten , ik wil nu weleens een olplossing


Het is toch duidelijk dat de verbinding niet goed is , de vakantie komt er aan dan wil ik toch fatsoenlijk netflix kunnen kijken !! Was eerst klant van telfort is dus over gegaan naar Kpn ,als dit jullie service is dat je via een forum tot een oplossingĀ  moet komen dan weet ik het niet .....


Hoi, Xander.

Gebruik je de apps voor Netflix en Youtube in je ontvanger? Dan ligt het eerder daaraan.

Youtube in de ontvanger gebruik ik al bijna een jaar niet meer en de Netflix app (werd er steeds uitgegooid) gebruik ik sinds 18 oktober niet meer via de ontvanger. DiĆ© is echt dramatisch momenteel (lees het forumdeel ā€œinteractieve tvā€ er maar op na).

Voor beiden gebruik ik nu de apps in m'n smart-tv in de woonkamer.
En in de slaapkamer met Chromecast de apps in m'n phone.


Die gebruik ik ook dus daar ligt het niet aan ,maar als ze niet snel met een oplossing komen stap ik gewoon over! Kan met m' n geld overal terecht ! Lees meer slechte verhalen over KpnĀ 


Die gebruik ik ook

Die zijn dus vreselijk brak en werken bij mij, mijn moeder Ć©n mijn neef ook niet.

dus daar ligt het niet aan

Daar kunnen we dus niet van uit gaan.

Of heb je ook problemen als je Netflix of Youtube via je telefoon, app in smart-tvĀ o.i.d. gebruikt?

Bart_ scheef: We kunnen 'm niet vervangen op basis van een vermoeden (DatĀ weet Peter ookĀ :wink:Ā Ā )

Maar Peter weet ook dat het het matigste modem in de reeks is/was.


Ik wacht gewoon even af wat Bart te zeggen heeft! Anders stap ik gewoon over , gister visite van dochter die klaagde ook over snelheid internet bij ons ! Zij zit als ze komt ook op onze wifi das modem probleem ! Mag van glasvezel toch wel wat snelheid verwachten . Maar ik wacht dus af moeten ze wel snel met een oplossing komen ! Maar voor de rest bedankt voor jou reactieĀ 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Ja en dan lees ik op internet bericht van mij over nieuwste moden Kpn experia 12! MAAR die krijgen de nieuwe klanten eerst ! Ik denk dan je moet je oyde klanten ook tevreden houden , maar nee dus die zijn tich al binnen !


Van mei bedoel ik dus niet mijšŸ˜‚


Dag @Xander1961Ā Zoals ik schreef denk ik graag met je mee. Om je aan een oplossing te helpen moet duidelijk zijn wat er speelt en waar het probleem zit. Je noemt verschillende zaken: Netflix dat hapert, je verbinding die wegvalt en nu wifi. Dat zijn zaken die verschillende oorzaken kunnen hebben. We kunnen geen Experia Box omruilen op basis van een vermoeden. De V8 is inderdaad een wat ouder model, maar hij voldoet prima aan de eisen die wij er aan stellen. Als het probleem op de V8 is terug te voeren zullen we 'm zeker omruilen, maar dan moeten we wel andere oorzaken hebben uitgesloten.Ā 

Het is dus zaak om in kaart te brengen hoe je dingen hebt aangesloten en wat voor apparatuur je gebruikt. Je ontvanger is bekabeld aangesloten op de Experia Box, lees ik. Als je de Netflix- en YouTube-apps gebruikt kan het ook daar aan liggen, zoals Peter suggereert. Je internetverbinding valt weg: gaat dat alleen om wifi? Als je bekabeld test, heb je dan wel een goede snelheid? Kun je dit eens testen. Als je bekabeld wel een goede snelheid haalt zul je wifi moeten bekijken. Je geeft aan dat je wifiversterkers gebruikt. Welke zijn dat? Ik lees het graag allemaal.Ā 

Ik wil je met alle plezier je verbinding nakijken, maar dan zal ik dus wel enkele resets uitvoeren. Is dat ok?Ā 


Ik kijl wel verder naar een andere provider


Heb niet gezegd dat wifi slecht is ik heb gezegd dat as minn dochter op visite komt zij automatisch gebruikt maak van onze wifi ! Maar zegt dan dat internet traag is hier , youtube hapert doir slechte verbinding netflix ook zo !! Maar zijnĀ  nu meer als een week verder en nog geen oplossing !! Modem staat slecht aan geschreven naar mijn mening ligt het daar aan !!! Maar goed jij vind dat je de modem niet zomaar kan ruilen is prima ! Maar dan trekĀ ik daaruit mijn conclusieĀ