Skip to main content

connectie error op Experia box error “stb-nmc-400”

Afgelopen week kreeg ik een sms van KPN met aangekondigde werkzaamheden in de nacht, dat het netwerk verbeterd zou gaan worden . Sindsdien heb ik wegvallende WAN connectie op de Experia box.

Ik heb echt van alles gedaan, helaas kan ik geen lijnmeting uitvoeren. Ik lees inmiddels dat meerdere mensen last hebben van dit ellendige euvel. Lijkt wel een algemene melding voor een slechte lijn of slechte modem. Op het moment dat dit optreedt zie ik het service lampje rood branden, geen idee wat dat ding aan het doen is, duurt 3-5 minuten dan is de verbinding weer terug. Er zijn dagen dat dit voortdurend gedurende de dag gebeurd, thuiswerken is haast niet te doen omdat ook de internetverbinding ook wegvalt.

Ik vraag me af waarom KPN hier niks aan doet, althans bij mij wordt er niks aan gedaan. 

Mocht iemand mij een gouden tip kunnen geven dan zou ik zeer en zeer dankbaar zijn. Ik kom hier niet meer uit en overweeg over te stappen naar een andere provider. Ziggo of XS4all lijkt me een mooie optie

 

alvast bedankt

 

Als toevoeging, op het moment dat er een stb-snm-400 optreedt, ziet de DSL status pagina van de Experiabox er als volgt uit, uitvallen van de DSL verbinding dus

 

 


Dag @Berolo! Irritante melding is dat. Ik zie dat je inmiddels gebeld hebt en dat er gisteren een monteur is langs geweest. Al een beetje kunnen monitoren of de verbinding stabieler/verbeterd is? Ik ga stiekem uit van wel. Zo niet, dan weet je ons te vinden.