Skip to main content

Het internet op mijn Experia Box v10 valt regelmatig weg:

  • geen van de bedrade netwerkpoorten hebben verbinding
  • tv ontvanger heeft geen verbinding
  • lampjes fiber connectie zien er groen uit
  • lampjes Experia box zien er groen uit
  • als het internet wel werkt, dan is de maximale snelheid beschikbaar

Reset van het modem lost het op, maar dit is geen permanente oplossing.

Het internet valt met name weg met videobellen tijdens thuiswerken, dus erg irritant/ onwerkbaar.

Heeft iemand een permanente oplossing?

Dag @Onki heb je glasvezel of koper?


Hoi @Joep1965 , ik heb glasvezel


Er branden ook geen ledje bij de poorten als er een stekkertje in zit?


@Joep1965 , alle lampjes branden, zowel op internetmodem (is een KPN Box 12 zie ik nu) als glasvezelmodem. Alleen geen internetconnectiviteit. Er is geen probleem met het glasvezelmodem, want na reset van het internetmodem werkt het weer. Wifi werk ook gewoon. Het is puur internet dat weg valt. Alsof de internetmodem opeens een intern routingissue heeft


@Onki maak je gebruik van draadloze verbindingsets en wat is er zoal aangesloten op het modem?


@RJA2907 maak even een eigen topic aan met zoveel mogelijk informatie als je wil.


@Joep1965

  • wifi op KPN Box heb ik uitgeschakeld, DHCP ingeschakeld
  • 2x wifi AP aangesloten (beiden als AP geconfigureerd, router uitgeschakeld) 
  • 1x TV ontvanger aangesloten

Verder is er in de log files van de KPN Box niets te zien 

Nog ideeën?


Hi Onki, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Even voor de duidelijkheid, werkt internet via WiFi wel en alleen via een kabel niet? Of valt het dan via WiFi ook uit? Welke foutcode krijg je te zien op je televisie als de televisieontvanger uitvalt? 

Heb je ook geprobeerd om de Experiabox naar fabrieksinstellingen te resetten door het resetlampje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? 


Hoi @Alex_P ,

Dank voor het meedenken! Internet is niet beschikbaar, zowel bedraad als via WiFi. WiFi zelf werkt wel, want er is LAN activiteit (ik kan op APs ed inloggen).

Factory reset nog geprobeerd. Ik had eigenlijk gehoopt dat dit niet hoefde

 

 


Hoi @Alex_P ,

Dank voor het meedenken! Internet is niet beschikbaar, zowel bedraad als via WiFi. WiFi zelf werkt wel, want er is LAN activiteit (ik kan op APs ed inloggen).

Factory reset nog geprobeerd. Ik had eigenlijk gehoopt dat dit niet hoefde

 

 

Duidelijk. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 


Hoi @Alex_P,

Ik heb mijn profiel aangevuld en een factory reset gedaan. Eens kijken of het probleem nu weg blijft.

Overigens kan ik in de admin console van de KPN Box 12 zien (als ik inlog) dat het internet niet beschikbaar is (“Internet disconnected”) - dat sluit volgens mij alle mogelijke problemen met WiFi, LAN instellingen, kabels in huis etc uit. Daarnaast is het lampje op het kastje van de fiber aansluiting groen, dus het lijkt echt een probleem met de KPN Box 12 zelf.

Vaak (maar niet altijd) komt het internet vanzelf na een paar minuten terug (of meteen na een reboot), maar gek genoeg is er helemaal niets te zien in de logs van de KPN Box 12. 

 


Hoi @Alex_P ,

de factory reset heeft helaas niet geholpen. Heb je wellicht nog andere ideeën?

 


Hoi @Alex_P,

Ik heb mijn profiel aangevuld en een factory reset gedaan. Eens kijken of het probleem nu weg blijft.

Ik zie toch niets in je profiel, ligt dat aan mij? Zou je dit alsnog willen doen?