Skip to main content

Beste KPN, ik kan geen ander onderwerp vinden dus dan maar hier. Na jullie laatste update, de meshwifi update van een week geleden blijft het blauwe lampje aan de voorkant knipperen met verspringingen naar stabiel groen en dan weer terug knipperen naar blauw. Bloed irritant, vooral in het donker met tv kijken.

Modem meermaals gereset, ook door jullie klantenservice en niets lijkt te helpen. Jullie klantenservice weet het ook niet en zegt niets te kunnen doen dus daar heb je ook niet veel aan. Wat zeker is, is dat dit door jullie update is gekomen want voorheen werkte alles prima.

Ik hoor graag van jullie wat hier de oplossing voor kan zijn. Omdraaien of op andere plek zetten ga ik niet doen want kastje staat goed zoals die staat.
 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

@Flexzz een stickertje over het lampje plakken gaat u ook niet doen zeker? 🤔


@Nick83 Eerlijk gezegd was ik wel zover ja, maar ik vind dit ook een ding waar KPN op terug mag komen en oplossen, dus ik ga maar weer bellen voor een nieuw kastje ofzo. Gelukkig had ik later wel een medewerker aan de lijn die op z'n minst oplossingsgericht wilde meedenken en dat dan als alternatief aanbood.

 

Begrijp mij niet verkeerd, maar zij voeren wel deze update uit, verhogen ook jaarlijks de prijzen op een al fors abonnement… als  er dan iets niet meer naar behoren werkt, na een update aan hun zijde, verwacht ik wel dat het degelijk ogelost wordt of mee wordt gedacht. Of op zijn minst dat ze wel weten wat de oplossing zou kunnen zijn. Antwoorden als wij kunnen hier niets aan doen en kunnen u niet verder helpen u zult evt anders gewoon kastje kunnen omdraaien en anders tja het is dan maar zo schiet ik niets mee op.

 


Ik vermoed dat het blauwe lampje betekend dat die nog steeds aan het updaten is ofzo. Misschien wil dat niet lukken en blijft die hangen.


Hallo @Flexzz, welkom op het KPN forum! Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk storend kan zijn dat het lampje op de Experia Box V10a regelmatig van kleur verandert en/of knippert, helemaal wanneer deze in de buurt van de televisie staat. Begrijpelijk dat je graag een vervangende Experia Box wilt. Nu is het alleen wel zo dat wij apparatuur niet zomaar vervangen, tenzij het noodzakelijk is. Als jouw diensten verder naar behoren werken, dan is het niet noodzakelijk de Experia Box te vervangen en kunnen we dit dus niet zomaar doen. Werken jouw diensten niet naar behoren, dan moeten we natuurlijk verder kijken.

Een blauw knipperend lampje op de Experia Box V10a betekent dat het modem online is en dat er verbinding gemaakt wordt. Een stabiel groen lampje betekent dat het modem en de verbinding online zijn. Dit laatste is dus goed. Alleen zou een blauw knipperend lampje niet zo vaak voor mogen komen. Dit lijkt een indicatie dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om dit te verhelpen:

  1. Geef de Experia Box een reset.
  2. Controleer de bekabeling. 
    1. In geval van een glasvezelverbinding, kun je de ethernetkabel tussen het glasvezelkastje en het modem vervangen. Heb je geen kabel in huis liggen, dan kan je via onze webshop een geschikte ethernetkabel van 1 meter bestellen.
    2. In geval van een koperverbinding, kun je de DSL-kabel tussen het ISRA en het modem vervangen. Heb je geen extra DSL-kabel liggen, dan kan ik je deze kosteloos toesturen. Ik heb dan wel wat informatie van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Beste Denise,

Zucht…. dit is precies het probleem dat ik met jullie heb. Jullie luisteren of lezen niet goed en kunnen daarom ook niet goed helpen. Kennelijk.

Ten eerste, deze verstoring is gekomen na jullie update, dus horen jullie dit mijn inziens hoe dan ook op te lossen. Ten tweede, alles wat u mij stuurt qua stappen heb ik al geprobeerd oa samen met een van uw collegas, anders plaats ik dit niet hier. Het nieuwe kastje is mij overigens al toegezegd door uw collega. Dus ik ga daar wel vanuit, dat dat geregeld gaat worden.
 


@Flexzz Als je al een nieuw kastje wordt toegestuurd door degene die je aan de telefoonwaarom dan nog een bericht op het forum?


Omdat dat pas is toegezegd nadat dit bericht is geplaatst. 


Ik wil je graag helpen het probleem op te lossen, maar daar heb ik wel jouw medewerking voor nodig. Ik heb geen gegevens van je, dus ik kan niet in het systeem kijken om te zien wat jij met mijn collega's hebt besproken. Ik geef je daarom advies op basis van wat ik lees in jouw bericht. Maar goed, ik begrijp dat er al een nieuw modem toegestuurd wordt. In dat geval lijkt het me goed dit af te wachten, hopelijk lost dit het probleem op.