Skip to main content

Hi,

Vanmiddag een monteur langsgeweest om de internetverbinding te checken. Het ledje voor het ‘licht’ signaal bleef uit. 

Van huis tot verdeelkast (900 mtr verderop) was het prima, waarop werd besloten het glasvezel kastje te vervangen. 

Signaal hersteld! Dacht ik.., want net nadat de monteur weg was, viel de verbinding weer weg. Gereset en het signaal was weer terug. Voor 5 minuten.. Een aantal keer dit gedaan, toen ik het optische kabeltje opnieuw installeerde. Signaal blijft nu stabiel op het glas boxje, maar nu blijft de experiabox op rood..

Hebben jullie een idee?

Hi @Michiel S.! Welkom op het forum. 

Vervelend dat de verbinding toch weer is weggevallen. Kan je nog bevestigen dat de kabel van het FTU naar je Experia Box aan beide kanten goed vast zit? En dat deze in de Experia Box in de rode poort “WAN” zit?

Ik zie dat er al een monteur voor je is ingepland. Als alles goed is aangesloten dan ben ik bang dat het alleen door de monteur opgelost kan worden. 


Hi Bram,

Die glasvezel kabel heb ik er zelf nog een keer uit en in geschoven. Daardoor is het signaal in het glasvezel boxje nu stabiel, lijkt. 

De UTP kabel heb ik zelfs nog even verwisseld voor een andere, maar lampje blijft rood, helaas.

Zou die utp poort stuk zijn? Hoe check ik dat?


@Michiel S.,

 

Kun je eens de glasvezel kastje en modem stroomloos maken? Dan glasvezel kastje aanzetten en enkele minuten je modem. Wordt die dan weer rood?


@King006 Gedaan, maar nog steeds knalrood, helaas


@King006 Gedaan, maar nog steeds knalrood, helaas

Werkt je internet wel gewoon stabiel ondanks het rode lampje? Ik ben bang dat een monteur inderdaad dit moet oplossen 😅


@King006 Neuh, heb niks 😣

@Bram_ Klopt dat er dinsdag wederom een monteur langskomt. Echter heb ik wel een probleem dat mijn klant, geen data van mijn NAS kan halen maandag.. Kun je niet een spoedje plaatsen ergens?

 


@Michiel S. ik heb geen mogelijkheid om de monteur eerder te laten komen. Ik weet ook niet genoeg van de achterliggende techniek van de NAS om een echt goed alternatief te bieden. 🙁


...