Skip to main content

Beste lezer,

Ik heb een Experia box V8, het probleem is dat een willekeurig apparaat (laptop of smartphone) geen verbinding kan krijgen met WIFI (zelfs niet als je 1 meter af staat van het modem), nadat de Experia box gereset is krijgt men wel WIFI toegang.

Sinds de laatste 2 maanden gebeurt dit diversen keren per week.

Via de chat met een wedewerker dit probleem besproken en die zei ik moest een test doen, (https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm), dit gedaan en het signaal was dik onder de 20 mb, mijn snelheid zou moeten zijn 100 Mbit/s op en af (glasvezel).

De aanbevolen optie om een versterker te plaatsen lost m.i. het probleem van verbinden niet op.

Ook het opnieuw instellen (Problemen met internet & wifi oplossen) heeft niet geholpen.

 

Is het mogelijk om de oude Experia box V8 te ruilen voor een nieuwe?

 

Bij voorbaat dank. 

Goedemiddag @popdencamp1960 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden want we helpen je graag verder. Herkenbaar en vooral irritant probleem dus goed dat je dit ook hier aangeeft. In principe kan ik een Experia Box niet 'zomaar' omruilen maar ik snap wel dat jij het in deze hoek zoekt. De snelheid (100 Mbit/s) die je zou moeten halen, ga je draadloos in principe niet halen. Op het modem (Experia Box) komt een snelheid binnen van 100 Mbit/s maar zodra je draadloos gaat werken, zul je snelheid verliezen omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Wanneer je een pc of laptop met kabel aansluit op je Experia Box, zul je deze snelheid (uiteraard) wel halen. Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager) een snelheid meet die hier onder zit, krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en zij nemen het signaal van de Experia Box V8 over, de Wi-Fi van de V8 wordt dan uitgeschakeld. En dat zou het probleem juist wel op moeten lossen 🙂 Mijn advies zou dan ook zijn om nogmaals met de KPN Wi-Fi Manager aan de slag te gaan om er zo voor te zorgen dat die KPN Experia Wi-Fi zo snel mogelijk jouw kant op komt. 


Beste Jan, fijn dat je reageert :thumbsup:

Het leveren van WIFI versterkers zal het probleem van verbinden niet verhelpen al sta je 10 cm van de Experia box af (alleen een reset helpt) en bovendien om de WIFI versterkers aan te sluiten moet ik netwerkkabels gaan leggen en ik heb geen zin om de kabels over de vloer te leggen vanuit de meterkast of muren open te breken. Dit is voor mij veel duurder dan een nieuwe Experia box.

Wat kosten de WIFI versterkers en wat kost een nieuwe Experia box?

Na jaren van trouwe dienst heeft onze Experia box V8 het altijd goed gedaan (nooit verbindings problemen of slecht WIFI signaal) tot 2 maanden terug en ik denk dat deze niet eeuwig mee gaat en op den duur vervangen zal moeten worden net als de auto, de tv of wasmachine.

Bovendien is deze ook sterk verouderd, de nieuwe generatie heeft betere WIFI modus/signaal en meer mogelijkheden.

Ik snap ook wel dat KPN op de centen let maar aangezien ik als klant maandelijks ook een behoorlijk 

bedrag betaal aan KPN mag ik toch wel service verwachten van KPN. :slight_smile:

 

In afwachting de groeten :fingers_crossed:


Geen punt @popdencamp1960 en jij bedankt voor de terugkoppeling + toelichting!

 

Ik snap helemaal wat je zegt. Het lastige is; ik kan niet 'zomaar' een Experia Box omruilen. Het klopt dat de V8 inmiddels al een tijdje meegaat maar middels updates wordt er wel voor gezorgd dat hij blijft functioneren zoals het zou moeten. Ik wil wel graag eens met je meekijken; zou je daarom je forumprofiel in willen vullen? Vanuit daar kijk ik graag naar de eventuele opties die ik hierin voor je hebt :) 


Hoi @popdencamp1960, ik heb niks meer van je mogen vernemen! Mocht je mijn hulp nog nodig hebben, wil je dan je profiel invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt :)


Goedenavond @popdencamp1960 , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik het topic. Mocht je mijn hulp toch nog nodig hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag van je!


Reageer