Skip to main content

ik heb zojuist een nieuwe Experia V10 gekregen aangezien mijn V8 het niet meer deed. 

Alles weer aangesloten en  werkend gekregen behalve mijn NAS (Een Synology). ik heb deze in een van de LAN poorten aangesloten, maar helaas. zelfs de lampjes bij de poort branden niet. Ik heb verschillende poorten geprobeerd en bij geen krijg in verbinding (of de lampjes werkend) De poorten zelf doen het wel (getest met andere apparatuur). ik heb voor de zekerheid ook de kabel tussen de Experia en de NAS vervangen. nog steeds geen verbinding. ik heb overigens de NAS een reset gegeven zodat een eventueel vast IP-adres eruit is gehaald. DHCP aan dus.

Iemand een idee waar dit probleem aan kan liggen en een mogelijke oplossing?

@GerardBr Na het doorlezen van je acties die je tot nu toe hebt gedaan , heb ik de volgende vraag voor je.  Kan je eens kijken of in de V10 “ipv6” aan staat?


Ik snap het niet helemaal, maar ik heb alles weer eens uit en aangezet en warempel, als ik inlog op de experia box ziettie nu opeens wel de NAS :relaxed: .  En is de NAS idd weer benaderbaar.. pfffff….

allen ontzettend dank voor het meedenken. De switch ertussen zetten was dus de gouden tip!!