Skip to main content

Goedemiddag,

In verband met de hoeveelheid 2.4 Ghz signalen om me heen zou ik graag mn Experia v10A alleen op de 5 Ghz laten werken. Echter wanneer ik de 2.4 Ghz uitschakel zie ik nog wel het signaal in de 5 Ghz maar kan er geen apparaten op laten werken, krijg foutmeldingen: netwerkvereisten controleren hierna kan geen verbinding met het netwerk maken.

Hallo @Creative , als je zelf apparatuur gebruikt die alleen met de 2,4-band overweg kan kun je de 2.4-band niet uitschakelen.

 


Goedemiddag,

In verband met de hoeveelheid 2.4 Ghz signalen om me heen zou ik graag mn Experia v10A alleen op de 5 Ghz laten werken. Echter wanneer ik de 2.4 Ghz uitschakel zie ik nog wel het signaal in de 5 Ghz maar kan er geen apparaten op laten werken, krijg foutmeldingen: netwerkvereisten controleren hierna kan geen verbinding met het netwerk maken.

Wat voor apparaten werken niet meer? Helemaal niks meer? Ook geen mobiel of laptop? 


Zet het 5g kanaal lager, 48 of zoiets. Het kan zijn dat de modem automatisch een te hoog kanaal selecteert. Niet alle apparaten ondersteunen de hogere kanalen....


Goedemiddag,

In verband met de hoeveelheid 2.4 Ghz signalen om me heen zou ik graag mn Experia v10A alleen op de 5 Ghz laten werken. Echter wanneer ik de 2.4 Ghz uitschakel zie ik nog wel het signaal in de 5 Ghz maar kan er geen apparaten op laten werken, krijg foutmeldingen: netwerkvereisten controleren hierna kan geen verbinding met het netwerk maken.

Wat voor apparaten werken niet meer? Helemaal niks meer? Ook geen mobiel of laptop? 

Bedankt voor je reactie,

Het gaat om mijn laptop die heeft de volgende kaart:

Intel Dual Band Wireless-AC 8265

die zou geschikt moeten zijn voor 5Ghz en om mijn Samsung A5.


Hallo @Creative , als je zelf apparatuur gebruikt die alleen met de 2,4-band overweg kan kun je de 2.4-band niet uitschakelen.

 


Dat is geheel juist, maar dan zou ik ook geen plaatje met InSSIDER binnen krijgen waarop ik een 5Ghz signaal zie wat van mijn modem afkomstig is

 


Zet het 5g kanaal lager, 48 of zoiets. Het kan zijn dat de modem automatisch een te hoog kanaal selecteert. Niet alle apparaten ondersteunen de hogere kanalen....

Â