Skip to main content

Goedeavond,

 

ongeveer 2 jaar geleden hebben wij omdat onze aangeschafte powerline adapters van KPN niet werkten, deze mogen omruilen voor 2 zwarte experia WiFi versterkers. Deze werkte prima.
 

Sinds een dag of 2 merkte ik dat de WiFi en de internet verbinding bekabeld niet meer werkten. Op zolder waar de 2e staat (via een cat6 kabel naar boven) weergeeft hij alleen maar een groen lampje bij power geeft en de rest brand niet meer. Resetten , opnieuw opstarten of wat dan ook werkt niet. Is dit nog op te lossen? Er gaat 1 kabel van beneden (waar de andere staat) naar boven in. De vaste lijn die dan weer uit het 2e gat komt van de versterker doet het ook niet: Hij geeft soms verbinding maar zegt snel dat de ethernet lijn verbroken is. 

Hopelijk kan iemand ons helpen! 

mijn gegevens zoals klantnummer etc. staan in mijn profiel.
 

mvg, 

Kunt u de Experia WiFi er even tussenuit halen en een pc of laptop rechtstreeks op de kabel aansluiten? Heeft u dan internet? 


Geprobeerd, dan heeft hij geen internet aan omdat de andere experia versterker aan het andere uiteinde zit en een connectie met de versterker verwacht. Als ik hem beneden in de router doe en hierboven in de PC dan doet hij het wel! De kabel werkt dus goed 


Geprobeerd, dan heeft hij geen internet aan omdat de andere experia versterker aan het andere uiteinde zit en een connectie met de versterker verwacht.

Dat is niet waar. Dat zou gewoon moeten werken. Als dat niet werkt, dan zou je toch uit moeten zoeken waarom dat niet werkt.

Als ik hem beneden in de router doe en hierboven in de PC dan doet hij het wel! De kabel werkt dus goed 

Als je hem beneden in de router stopt en boven de versterker weer aansluit? Wat krijg je dan? Functioneert dan de versterker weer?


Geprobeerd, dan heeft hij geen internet aan omdat de andere experia versterker aan het andere uiteinde zit en een connectie met de versterker verwacht.

Dat is niet waar. Dat zou gewoon moeten werken. Als dat niet werkt, dan zou je toch uit moeten zoeken waarom dat niet werkt.

Zou kunnen hoor, de monteur die de Experia versterkers toen aansloot vertelde dat we altijd de andere poort (poort 2 noem ik hem even) moesten gebruiken voor laptops etc, omdat poort 1 direct aangesloten was op de experia versterker beneden. 

Als ik hem beneden in de router doe en hierboven in de PC dan doet hij het wel! De kabel werkt dus goed 

Als je hem beneden in de router stopt en boven de versterker weer aansluit? Wat krijg je dan? Functioneert dan de versterker weer?


De versterker zelf blijft dan alsnog uit. Geen 1 lichtje brand ook alleen het power lichtje brand heel even als ik hem van de stroom haal en er weer op zet. De rest (dat WiFi lampje en die ernaast ) blijven uit staan.  Het knippert ook niet of iets. om het nog raarder te maken zie ik dat mijn Android tv of laptop wel af en toe verbinding heeft via de versterker maar het valt steeds weg. (ook beneden met hetzelfde kastje) 

 

bedankt voor het meedenken trouwens! 

 


Goedemiddag @Hofberg, begrijp ik nu goed dat het powerlampje van de Experia Wifi ook niet brandt? Wat gebeurd er als je de stroomadapter van de andere Experia Wifi eens aansluit op het apparaat?