Skip to main content

Geachte heer, mevrouw,

 

Bij het volgen van de installatie kaart wordt het WW van het huidige wifi netwerk niet overgenomen door de Experia wifi versterkers. Deze blijven BWA-xxx signaal uitzenden en nemen niet het signaal over van de Experia Box V9. Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

 

Experia wifi (2st) aangesloten middels utp kabel.

Installatie kaart gevolgd!

App gevolgd!

KPN gebeld, ook geen oplossing!

Alles gereset en bovenstaande acties nogmaals uitgevoerd.

 

Het probleem herhaalt zich. Uitkomst telkens het zelfde. Kunt u verder helpen?

 

Groeten,

 

Frank

Dag @FKNI! Bedankt voor je topic. Goed dat je hier aan de bel trekt. Als het op geen enkele manier lukt om de Experia Wifi's de gegevens van de Experia box over te laten nemen, dan kun je de gegevens ook handmatig aanpassen via de webinterface van de Experia Wifi's. Ga naar 192.168.2.150. Log in (zie sticker Experis Wifi) > Instellingen > Wifi. Pas de naam en het wachtwoord aan. Hierna kun je het Wifi-signaal van de V9 uitzetten (knopje aan de zijkant van het modem). 

*Admin: tekst aangepast voor de duidelijkheid


Hoi Lisa! Dank voor jou terugkoppeling. Het zal vast een domme vraag zijn maar hoe log ik in op de Experia box. Het huidige WW werkt niet. Er zijn namelijk 2 Experia doosjes met elk een ander WW. Of bedoelt u het WW van de Experia modem?


Hoi Lisa! Dank voor jou terugkoppeling. Het zal vast een domme vraag zijn maar hoe log ik in op de Experia box. Het huidige WW werkt niet. Er zijn namelijk 2 Experia doosjes met elk een ander WW. Of bedoelt u het WW van de Experia modem?

Als u http://192.168.2.150 opent, dan ziet u dit:

Als het goed is. Het wachtwoord wat u hier nodig hebt staat op het voetje:

Achter "Web password". Als het wachtwoord van de ene Experia WiFi het niet doet, dan pak je dat van de andere. Lukt dat zo?


@FKNI Ik heb even mijn tekst aangepast, want het stond er wat onduidelijk inderdaad.  Zorg dat je verbonden bent met de Experia Wifi voordat je naar die site gaat. :blush:  Je dient in te loggen op de webinterface van de Experia Wifi en niet op die van het modem (V9). Dus>http://192.168.2.150. Nick83 laat zien waar je het wachtwoord kunt vinden. Succes!


Het is nu duidelijk dat ik de Experia wifi moet hebben. Het WW is ook vindbaar. Naardat ik het WW heb ingevuld kom ik op een scherm waarbij ik het WW moet veranderen… Dat vind ik raar. Ik wil alleen dat Experia wifi het signaal van de Experia box inclusief het WW overneemt.


Wat je nu aan het doen bent, is niet de gegevens overnemen, maar dezelfde gegevens toekennen aan het signaal van de Experia Wifi's. Hierna kun je het Wifi signaal van de V9 uitzetten, zodat je hetzelfde effect hebt. 

Het wachtwoord dat je na het inloggen moet invullen, is het wachtwoord om de webinterface van de versterker te beschermen. Eenmaal ingelogd kun je de naam en het wachtwoord van de versterker aanpassen :smile:.


Hoi Lisa,

 

Nogmaals dank voor deze extra uitleg. Ik kan nu idd SSID aanpassen en het WW. Nu heb ik nog de volgende vragen:

  • Wordt bij aanpassing het SSID en WW op zowel de Experia box aangepast en de 2 Experia wifi doosjes? of moet ik nog iets resetten zodat dit op alle 3 de doosjes goed staat?
  • Ik snap nog steeds niet waarom dit niet automatisch is gebeurt zoals dit in de handleiding belooft wordt. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Groeten en een fijn weekend!

 


Hoi Lisa,

 

Nogmaals dank voor deze extra uitleg. Ik kan nu idd SSID aanpassen en het WW. Nu heb ik nog de volgende vragen:

  • Wordt bij aanpassing het SSID en WW op zowel de Experia box aangepast en de 2 Experia wifi doosjes? of moet ik nog iets resetten zodat dit op alle 3 de doosjes goed staat?
  • Ik snap nog steeds niet waarom dit niet automatisch is gebeurt zoals dit in de handleiding belooft wordt. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Groeten en een fijn weekend!

 

  1. Alleen op de Experia Wifi's. Kijk, normaliter zou je alleen de SSID en ww van het modem moeten wijzigen en vervolgens neemen de EWs de gegevens over. Het komt vaker voor dat slechts één van de Experia Wifi's (EWs) de gegevens niet overneemt. In zo'n geval zeggen we. Log in op die ene EW en pas de gegevens aan. 
    1. Bij jou koppelen ze allebei niet, dus dien je dit voor beide EWs aan te passen:disappointed_relieved:
  2. De veroorzaker vinden is voor mij een beetje lastig. Ik weet niet hoe dit ‘automatisch overnemen’ technisch in elkaar zit. Misschien dat de Community hier wat over kan zeggen?
    1. Mijn ervaring: Een minder goede verbinding tussen modem en versterker is vaak de boosdoener. Een update die klaarstaat voor het modem. Al is dit op te lossen door het modem te herstarten/resetten. Andere versterkers in het netwerk. Gewoon een koppig modem...:grin:

 

Even voor de goede orde. Ik neem aan dat je dit hebt geprobeert (met mijn collega?): 

  1. Je hebt beide versterkers al eens losgekoppeld van het modem
  2. Het modem gereset . Hierna 10-15 min. gewacht. 
  3. Ook de EWs gereset (zonder dat deze verbonden zijn met het modem). Ook even 10 min. wachten. (Reset= knopje achterop de EW 5-10 sec. indrukken)
  4. Hierna de eerste EW aansluiten met de kabel op het modem. weer 10 min. wachten. 
  5. Controleer of de gegevens zijn overgenomen.
  6. Nee? Druk 5-10 sec. op het reset-knopje van de Experia wifi nu die is aangesloten op het modem. 
  7. Wel overgenomen? Herhaal stap 4-6 voor de tweede versterker. Vergeet als laatste niet de wifi van de V9 uit te zetten. 
  8. Geen succes? Helaas, dan kun je alleen één netwerk creëren door in te loggen op de webinterface en de SSID en ww gelijk te maken. 

Ook een fijn weekend!:sun_with_face: