Skip to main content

Ik heb een probleem met de Experia Wifi boxjes. De snelheid van het internet wat daar binnenkomt via de kabel is ongeveer 400 Mbit, maar als ik een kabel daarna doorvoer, dan is de snelheid nog geen 90 Mbit.

Gebruik je wel minimaal een cat5e kabel??? Cat 5 kan  maar maximaal 100 aan.


Hoi, ja, CAT 6. Ik heb overal dezelfde kabels.


Hum dat is vreemd.  Het lijkt er dan toch op dat je ergens een apparaat heb zitten die niet overweg kan met die snelheid.  Een switch bijvoorbeeld. Heb je al een andere kabel geprobeerd?


Hum dat is vreemd.  Het lijkt er dan toch op dat je ergens een apparaat heb zitten die niet overweg kan met die snelheid.  Een switch bijvoorbeeld. Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Meerdere kabels. Laptop direct op switch 400 Mbit, laptop via Experia Wifi op dezelfde Switch ongever 80-90 Mbit. Andere kabels geprobeerd en ook meerdere systemen.


Heeft u wel eens ingelogd op de Experia WiFi's? 

Bij elke Experia WiFi staat de snelheid waarop die werkt. Bij dit plaatje hierboven dus 1 Gbps. Oftewel 1000 mbit. Hoe is dat bij u? Want ik zie hier op forum ook wel eens plaatjes voorbij komen dat Experia WiFi's soms op 100 mbit werken…

U zegt dat de Experia WiFi op een switch aangesloten zit. Die switch heeft lampjes bij de poorten. Wat doen die lampjes? Branden ze beide?


Heeft u wel eens ingelogd op de Experia WiFi's? 

Bij elke Experia WiFi staat de snelheid waarop die werkt. Bij dit plaatje hierboven dus 1 Gbps. Oftewel 1000 mbit. Hoe is dat bij u? Wat ik zie hier op forum ook wel eens plaatjes voorbij komen dan Experia WiFi's soms op 100 mbit werken…

U zegt dat de Experia WiFi op een switch aangesloten zit. Die switch heeft lampjes bij de poorten. Wat doen die lampjes? Branden ze beide?

 

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Is de aangegeven snelheid dan een configureerbare snelheid? Of is dit wat binnenkomt? Als het 't laatste is, dan is dat ook niet het probleem. Als ik namelijk mijn laptop direct aansluit op de kabel dan gaat de snelheid wel veel hoger.


Heeft u wel eens ingelogd op de Experia WiFi's? 

Bij elke Experia WiFi staat de snelheid waarop die werkt. Bij dit plaatje hierboven dus 1 Gbps. Oftewel 1000 mbit. Hoe is dat bij u? Wat ik zie hier op forum ook wel eens plaatjes voorbij komen dan Experia WiFi's soms op 100 mbit werken…

U zegt dat de Experia WiFi op een switch aangesloten zit. Die switch heeft lampjes bij de poorten. Wat doen die lampjes? Branden ze beide?

 

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Is de aangegeven snelheid dan een configureerbare snelheid? Of is dit wat binnenkomt? Als het 't laatste is, dan is dat ook niet het probleem. Als ik namelijk mijn laptop direct aansluit op de kabel dan gaat de snelheid wel veel hoger.

Het is de snelheid waarmee het apparaat zelf verbinding maakt. Het is niet instelbaar.


Heeft u wel eens ingelogd op de Experia WiFi's? 

Bij elke Experia WiFi staat de snelheid waarop die werkt. Bij dit plaatje hierboven dus 1 Gbps. Oftewel 1000 mbit. Hoe is dat bij u? Wat ik zie hier op forum ook wel eens plaatjes voorbij komen dan Experia WiFi's soms op 100 mbit werken…

U zegt dat de Experia WiFi op een switch aangesloten zit. Die switch heeft lampjes bij de poorten. Wat doen die lampjes? Branden ze beide?

 

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Is de aangegeven snelheid dan een configureerbare snelheid? Of is dit wat binnenkomt? Als het 't laatste is, dan is dat ook niet het probleem. Als ik namelijk mijn laptop direct aansluit op de kabel dan gaat de snelheid wel veel hoger.

Het is de snelheid waarmee het apparaat zelf verbinding maakt. Het is niet instelbaar.

Ah ok, ik heb het gevonden. Alles draait op 1 Gb maar 1… dat is wel grappig. Die is er niet. Terwijl deze het wel doet. Wifi lampje brand e.d. Ik weet hoe het werkt, maar ook met arp -a is deze niet te vinden. Overigens is er maar 1 die wel een goede snelheid geeft. Ik heb er meer dan 2 want ik woon in een erg groot oud huis met dikke muren waardoor ik er 1 in elke ruimte nodig heb.

Ik ga straks naar die ene die niet te vinden is kijken.


Een herstart en deze was zichtbaar, alles staat op 1 Gb, maar 2 knijpen het bekabelde internet. Die andere ook wel, maar niet zo erg. Als ik de Experia WIFI box weghaal en op dat kabeltje dan mijn laptop aansluit, dan gaat het wel goed en als ik deze weer terug zet en mijn laptop op de Experia WIFI box aansluit is het weer erg traag.


Goedemiddag @Andy P!

Ik lees dat de problemen met de verbinding nog niet helemaal zijn verholpen. Als ik het goed begrijp, heb je wel de juiste snelheid als je een bekabelde snelheidstest uitvoert op je modem. Echter, als je de snelheid meet via de Experia Wifi ontvang je minder snelheid, toch? Hoe meet je de snelheid vanaf de Experia WIfi? Ook met een kabel of via de draadloze verbinding?


Goedemiddag @Andy P!

Ik lees dat de problemen met de verbinding nog niet helemaal zijn verholpen. Als ik het goed begrijp, heb je wel de juiste snelheid als je een bekabelde snelheidstest uitvoert op je modem. Echter, als je de snelheid meet via de Experia Wifi ontvang je minder snelheid, toch? Hoe meet je de snelheid vanaf de Experia WIfi? Ook met een kabel of via de draadloze verbinding?

 

Hallo Jose, 
Het gaat om het doorlussen van het bekabelde signaal.

Als ik nu de Experia Wifi bekabeld heb aangesloten en op de 2e aansluiting weer een kabel aansluit en daar een willekeurig systeem op aansluit krijg ik een snelheid op dat werkstation die niet sneller is dan 80 tot 90 Mb. Als ik nu de Experia Wifi er tussenuit haal en het systeem direct aansluit op de kabel, dan zit ik tussen de 400 en 500 Mb. De Wifi die vanuit de Experia Wifi komt is wel acceptabel.

 

 


Hoi @Andy P, wat vreemd dat de bekabelde verbinding via de Experia Wifi trager is. Heb je de Experia Wifi's al eens gereset?


Hoi @Jose_ , Ja, meerdere malen gereset, maar geen verschil. Ik heb de Experia Wifi ook een keer vervangen door een switch en toen was de verbinding ook weer snel. Dat zou dan inhouden dat ik voor elke Experia een switch moet neerzetten, daar dan de Experia Wifi en het werkstation op aan moet sluiten. Of de Experia Wifi punten moet gaan vervangen voor andere apparaten die het Wifi signaal doorsturen en bekabeld internet door kunnen lussen. Probleem is dat ik niet geheel op Wifi over kan stappen omdat ik voor ook klanten werk die bekabeld netwerk vereisen.


Hey @Andy P,

ik zie dat je het antwoord van @Joep1965 genoteerd hebt als het antwoord. Was dat het antwoord of heb je jou switch techniek voor elke Experia wifi gebruikt? 

Groet,

Teun


Hoi @Teun2356 ,

 

Eerlijk gezegd dacht ik alleen maar dat ik het antwoord van @Joep1965 een like heb gegeven, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik kan er natuurlijk wel mee werken, want 80 a 80 Mb is voldoende voor Citrix connecties naar mijn klanten toe, maar het is niet waar ik voor ga met een 1Gb connectie.


Ja @Andy P, dat snap ik volledig. Ik weet zelf eerlijk gezegd niet of de output van de wifipunten gelimiteerd is, maar ik denk van wel dan...


Hoi @Jose_ , Ja, meerdere malen gereset, maar geen verschil. Ik heb de Experia Wifi ook een keer vervangen door een switch en toen was de verbinding ook weer snel. Dat zou dan inhouden dat ik voor elke Experia een switch moet neerzetten, daar dan de Experia Wifi en het werkstation op aan moet sluiten. Of de Experia Wifi punten moet gaan vervangen voor andere apparaten die het Wifi signaal doorsturen en bekabeld internet door kunnen lussen. Probleem is dat ik niet geheel op Wifi over kan stappen omdat ik voor ook klanten werk die bekabeld netwerk vereisen.


Heel vreemd, @Andy P! De Experia Wifi's zouden deze snelheid gewoon aan moeten kunnen. Zou je eens willen beschrijven hoe jouw aansluiting er uit ziet, wat voor apparaten heb je allemaal aangesloten op je Experia Box? 

Ik lees trouwens dat je per ongeluk het antwoord van Joep had gemarkeerd als ‘best answer’, dat heb ik ongedaan gemaakt. Sorry @Joep1965 :flushed:


@Jose_ , Ik heb er een netgear 1GB switch op aangesloten en daar staat een pc, printer en een tv box van KPN op aangesloten. Ik heb nu de de Experia Wifi op de switch aangesloten. De pc, printer en tv box zitten ook op de switch aangesloten en niets meer op de Experia Wifi. Nu heb ik op de pc ipv 90 Mb 690 Mb snelheid.  Ik heb nu alleen wel meer “rommel” tussen in, maar de snelheid lijkt er wel op nu de Experia Wifi niet in de weg zit.


@Jose_ , Ik heb er een netgear 1GB switch op aangesloten en daar staat een pc, printer en een tv box van KPN op aangesloten. Ik heb nu de de Experia Wifi op de switch aangesloten. De pc, printer en tv box zitten ook op de switch aangesloten en niets meer op de Experia Wifi. Nu heb ik op de pc ipv 90 Mb 690 Mb snelheid.  Ik heb nu alleen wel meer “rommel” tussen in, maar de snelheid lijkt er wel op nu de Experia Wifi niet in de weg zit.

Experia boxjes vervangen en nu gaat alles goed….  Jammer dat alle problemen die ik aanmeld bij KPN alleen maar buiten KPN opgelost kunnen worden.