Skip to main content

Beste KPN 

ik heb iedere keer exact ditzelfde probleem(

 Alle WiFi verbonden apparaten verliezen continue de WiFi verbinding in huis. 

Voor alle apparaten is dit hetzelfde van alle Hue lampen in huis (zo’n 50 stuks !!!), tv, Xbox, iPads etc. 
 

vorige week is hier een KPN monteur geweest die voor ettelijke honderden euro’s overal nieuwe kpn super WiFi punten heeft geïnstalleerd (terwijl we daarvoor een perfect werkend Tp link Deco M9 setje hadden icm Ziggo) en het dus daar niet aan kan liggen. Tevergeefs geprobeerd om die tplink deco9 weer werkend te krijgen maar het maar opgeven omdat ik er moe van werd en de monteur beloofde dat het allemaal perfect zou werken met de superwifi punten. Totaal niet dus .

Al uren gedwongen op dit forum moeten rondhangen en niets werkt. Afgaand op deze post lijkt het dus wel gewoon aan de door KPN geleverde modem te liggen (die al een keer door de monteur vervangen is NB!!). 

Kunnen jullie svp of ergens op een duidelijke plaats probleem en oplossing duiden danwel zsm persoonlijk contact opnemen om dit op te lossen want we worden hier gek. 
We hebben twee kleine kinderen en zeer drukke banen en dus geen tijd om als hobby een beetje iets simpels als een WiFi te moeten gaan uitzoeken wat dus UUUUREN kost  

 

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik besloten heb over te stappen. NIETS dan ellende. 
 

Graag hulp!!!

Maakt u gebruik van een draadloze verbindingset in huis? Zoiets? 

Als WiFi weg valt, is WiFi dan op alle apparaten tegelijkertijd weg?

Ziet u iets gebeuren met de groene lampjes op de KPN Box? 

Heeft u een switch in uw netwerk? 


Dank voor je reactie

Nee ik gebruik die apparaatjes niet. Ik heb een mesh bestaande uit box12 en nu dus twee superwifi punten. 
 

Hue bridge, en drie cat6 netwerk kabels direct op box 12 aangesloten

 

een van die kabels gaat naar woonkamer naar switch waar Xbox tv en Sonos arc opzitten  

tweede kabel naar boven naar wandcontactdoos met twee aansluitingen en daar zit een WiFi superpunt en tv slaapkamer aan vast bekabeld  

derde cat6 naar tweede verdieping met wederom bekabeld een WiFi superpunt

 

Dit is de setup zoals de monteur hem heeft achtergelaten en ik heb zelf ook getest of ik de beloofde snelheid ook haal en dat is zo. 
 

werkte allemaal prima met ziggo en deco M9  

 

ik weet niet zeker of ze allemaal tegelijk connectie verliezen maar volgens mij niet  

hue lampen verliezen continue verbinding als je ze niet ieder half uur gebruikt eb vaak worden ze niet gevonden  

 

facetime en teams gesprekken vallen weg of haperen 

dank  

 

 

 

 

 

 


tweede kabel naar boven naar wandcontactdoos met twee aansluitingen en daar zit een WiFi superpunt en tv slaapkamer aan vast bekabeld 

Hoi @Rjba ,

Er gaat maar één kabel naar die wandcontactdoos?

Zo ja, dan zit er een soort passieve splitter in die wandcontactdoos.Dat is niet ideaal.

 


De KPN Monteur heeft die gechecked en doorgemeten. Zat eerst verkeerd aangesloten (op A ipv 😎 maar nu goed en het wifi punt op eerste verdieping haalt ook bijna 700mps

anyway ik heb geen probleem met mijn bekabeling en tv in de slaapkamer waar die doos zit maar met WiFi verbinding doorlezen het hele huis die er continu uit gaat. 


Als er 1 kabel naar een wandcontactdoos gaat, dan kan er ook maar 1 poort gebruikt worden. 2 poorten gebruiken is dan echt onmogelijk. Wat die monteur dan gecheckt heeft kan me niet schelen. Het kan niet. Punt.

Als u toch beide poorten in gebruik heeft, dan is er 1 of andere lugubere houtje-touwtje constructie geknutseld. En dan is het niet verwonderlijk dat u problemen heeft.


een van die kabels gaat naar woonkamer naar switch waar Xbox tv en Sonos arc opzitten  

Wat is het merk en type van die switch? 


hue lampen verliezen continue verbinding als je ze niet ieder half uur gebruikt eb vaak worden ze niet gevonden  

HUE lampen werken niet op WiFi. Ze zijn draadloos verbonden met het HUE kastje. Maar daarbij word geen WiFi signaal gebruikt. 

Het HUE kastje zit op zijn beurt weer bekabeld verbonden met de KPN Box. Het hele HUE systeem heeft zodoende niets met WiFi te maken. Het kan wel zijn dat de verbinding wegvalt. Maar een WiFi probleem is het dan niet.


Hoi en veel dank voor je reacties. Waardeer dat er in elk geval iemand probeert te helpen.

 

over het punt boven met die wandcontactdoos:

Nog even gekeken en hij zit anders, excuses. Er is een stekker naar het wifi superpunt en de tv is bekabeld op het wifi punt daar aangesloten. Er is dus maar 1 stekker in gebruik bij de doos in de muur.

 

Switch is van Netgear type GS305E, 5 gigabit porrten managed. Net nieuw gekocht. Ook gecheckt door de monteur.

 

Hue Lampen: ik weet dat dit zigbee is en hoe het werkt maar het lijkt er verdacht veel op de verbinding tussen bridge en router verloren gaat. Heb al een nieuwe HUE bridge geprobeerd en geinstalleerd maar ik blijf problemen hebben met bridge vinden via HUE app en de lampen blijven steeds opnieuw gevonden worden als ik ze geinstalleerd heb in de app. Zou kunnen dat ik hier een seperaat probleem heb en dus alle 50 HUE lampen uit het plafond zla moeten schroeven want ze reageren niet meer op de muur switches. IN elk geval lijkt het er sterk op dat dat niet het enig issue is en dat baseer ik op het niet kunnen vinden van een bridge regelmatig. Dit lijkt dus ook door die Box 12 te komen want daar zit de bridge bekabeld op.

 

Tenslotte, bekabeld (muv toegang tot bridge via app op telefoon) hala ik de snelheden en werkt het voor zover ik tot nu zie goed.

Wifi is de ellende hier. Als ik het topic waar ik naar refereer hierboven lees, lijkt er toch echt iets mis met de Box12. Ik heb geen andere router liggen dus kan dat niet testen zoals de persoon in dat topic. Zoals jullie zullen begrijpen heb ik neit zoveel zin om een nieuwe router te moeten kopen en dan weer alles in te stellen en te moeten testen.

Lijkt het er echter wel op dat het probllem niet in mijn Deco9 zit of zat dus bekocht door KPN superpunten voel ik me al.

 

KPN waar zijn jullie hier op dit forum?


KPN waar zijn jullie hier op dit forum?

Hallo @Rjba moderatoren zijn hier regelmatig aanwezig en lezen alles en reageren wanneer nodig op volgorde van binnenkomst volgens het FiFo-principe. Het kan dus 1 of meerdere dagen duren voordat je een reactie ontvangt. Dit is een klanten voor klanten forum en geen chatdienst waar real-time door KPN gereageerd wordt.

 


Dank Jan voor de verduidelijking. En is er ook een plek waar ik wel direct assistentie van KPN kan krijgen? Ik krijg alleen maar wizards faqs etc te zien maar ergens chatten of bellen? Zeg maar ‘klantenservice’?


Hallo @Rjba het snelste is bellen via 0800 0402, Twitter en Facebook.

De chatfunctie heeft KPN vorig jaar uitgeschakeld en mailen kun je KPN ongevraagd ook niet.

 


... maar ik blijf problemen hebben met bridge vinden via HUE app...

Helaas bent u niet de enige. Er zijn meer klanten die daar problemen mee hebben.


Hoi Rjba, 

Welke apparaten verliezen steeds verbinding met WiFi los van de Hue? 
 

Het grootste verschil tussen de TP-Link Deco M9 en KPN SuperWiFi 2 is de WiFi standaard die gebruikt wordt. De M9 gebruikt WiFi 5 (802.11ac), terwijl KPN SW2 WiFi 6 (802.11ax) gebruikt. Het kan voorkomen dat problemen vaak al opgelost worden door je apparaten te voorzien van de nieuwste software updates en in geval van computers de nieuwste WiFi-drivers te installeren. Vooral WiFi antennes van Intel hebben nog wel eens een driver update nodig voordat ze optimaal werken. 


Hoi

Dankjewel voor je reactie.

Eigenlijk alles:

Audio Pro Wifi speakers

Iphones

Ipads

Macbooks

Windows Laptop

Ring Deurbel en RIng Chimes

Digitale fotolijst

 

Ja ik was wel op de hoogte van de beperking van de Deco (geen wifi6) maar ik merk dit in de praktijk niet echt en all slimme features heb ik ook niet nodig. Ze deden het echt vlekkeloos. Nooit enig probleem mee gehad.

Alle soft- en firmware is overal up to date dat heb ik gecontroleerd (op die van KPN na want dat heeft de monteur gedaan).

Inmiddels na telefonisch overleg een gastennetwerk opgezet omdat het iets van doen zou kunnen hebben met de twee bandbreedtes. Ik weet nu echter niet wat vervolgstappen zijn want dat stond weer niet in het topic. Schijnt dat bepaalde apparaten alleen 2.4 kunnen en dat invloed zou moeten hebben?

 

Kan iemand hier mee helpen? Wat nu verder? Alle domestica koppelen aan gastnetwerk? En mn HUE bridge, moet daar nog iets mee?

 


Het klopt dat niet alle apparaten 5GHz of ‘bandsteering’ ondersteunen. Vaak zijn dit apparaten, zoals een slimme deurbel, beveiligingscamera’s, etc. Dit kan er dus inderdaad voor zorgen dat het netwerk ook instabiel wordt als niet alle apparaten het ondersteunen. 

Dit extra 2,4GHz netwerk communiceert wel gewoon met je eigen hoofd netwerk, waardoor je nog wel gewoon apparaten op je lokale netwerk kan blijven bedienen. Het voordeel van dit extra netwerk is dat je apparaten, zoals smartphones en PC’s de voordelen van het snelle netwerk behouden, terwijl je domotica ook verbonden is met internet. 

De Hue bridge kan gewoon blijven zitten, aangezien het extra wifi netwerk dus communiceert met je hoofdnetwerk en daardoor wordt de Hue Bridge ook herkend door de rest van de apparaten. 


en re de oplossing gastnetwerk zie ik nu ook dit:

dus is dit uberhaupt wel een oplossing voordat ik alle speakers en smart home dingen nu weer ga omhangen naar het gastnetwerk? is de optie “extra Wifi’ dan niet beter?

Ik zie bv al een issue met de Ring Deurbel. Als ik boven ben met iphone op Hoofdnetwerk maar bel zit op gastnetwerk, werkt de camerafunctie dan nog? Ze zien elkaar dan toch niet omdat ze op een ander netwerk zitten? En Spotify en spekaers?

 

Sorry maar dit lijk ik op te maken uit die post..

 

nogmaals dank allen. 


Ah sorry onze posts kruisten elkaar. dat zou dus geen issue moeten zijn.

 

Okee maar moet ik dan nu alle domotica omhangen naar het gastnetwerk? is me nogal een klusje namelijk..Of is de wifi omgeving nu zo slim dat automatisch het ene netwerk alle 2.4 apparaten ‘vangt’ en het andere de 5GHz…? Lijkt me onwaarschijnlijk want hoe weten ze pw en netwerk naam`..


Hi @Rjba

Om antwoord te geven op je laatste 2 vragen: 

Het klopt dat apparatuur elkaar alleen ziet als ze op hetzelfde netwerk zitten. En omzetten naar het gastnetwerk kost inderdaad tijd. Maar dat is gelukkig wel iets dat je maar 1 keer hoeft te doen. 

Verder zijn er veel goeie tips gegeven in dit topic. Hebben die samen iets geholpen?


Okee, weken geen tijd gehad om hier verder aan te werken maar de problemen en erge rbis blijven dus gewoon. Hue lampen verliezen de verbinding en zijn unreachable. Inmiddels de helft via serienummer weer toegevoegd maar het gedoe blijft. Wat is dit probleem met die WiFi super punten en Hue, weet iemand dat misschien? En ook, WiFi blijft wegvallen en FaceTime, zoom of wat voor videobellen dan ook is een nachtmerrie geworden want hhhAaaapppeerinnnnggf (grrrr!). maakt thuis werk zeer ongemakkelijk en ik heb het gewoon nodig daarvoor. 

 

had hiervoor mp9 decos en ziggo en nooit enig probleem gehad. 
 

wie kan helpen? Ik ben inmiddels zover dat ik het maar allemaal voor lief ga nemen en het verlies van 360 eur (plus de 190 voor service monteur en WiFi punten maar ga nemen) en fik terug ga naar Ziggo. 
 

ik ben absoluut verafschuwd door de non service van kpn en hoe er met klanten wordt omgegaan. Ik vraag gewoon om een goed werkende internet service en ik zou erop moeten vertrouwen dat kpn dat kan leveren en niet dat ik daarvoor weken moet studeren en settings moet veranderen en proberen. Schokkend.

 


For the record KPN, als jullie misschien eens men lezen. Dit is een officiële klacht. Graag telefonisch contact.


Hi, okee weinig kans dat mensen die hier ervaring mee hebben nog op dit forum komen maar goed. Niet geprobeerd etc. 
 

Heeft iemand hier succesvol vroegtijdig zijn contract beëindigd met KPN?

na drie maanden soebatten en ettelijke hinderden euro’s verder is de staat van kpn service nog altijd compleet ondermaats en de situatie onwerkbaar. 
 

ik wil erg graag weg bij KPN maar als het even kan wordt in er niet direct 500+ armer van omdat ik geen tijd/ kunde genoeg heb de studie en tijds investering die nodig is om het behalen van de kwaliteit van Ziggo te benaderen bij KPN. 

 

Iedere hulp/ suggestie wordt gewaardeerd. Dank

 

Admin: topics samengevoegd


Beste Kpn

ik wil graag mijn contract ontbinden en naar mijn oude provider terug omdat uw service niet op redelijk wijze fatsoenlijk werkend te krijgen is. 
 

kunt u aub aangeven wat de kosten daar van zijn en op welke termijn dit kan. 
 

vriendelijk dank. 
 

Admin: topics samengevoegd


Beste forum managers 

 

zouden jullie ajb de topics apart willen laten staan zodat ik reacties krijg per onderwerp en de klachten en titels niet worden weggemoffeld? 
het idee is dat ik advies en hulp krijg en dat wordt op deze wijze bemoeilijkt l

dat ze minder zichtbaar en vindbaar zijn. Ongetwijfeld is kpn daar blij mee maar klanten niet. Dank. 


Na Maanden ellende is de maat vol en vraag ik advies over ontbinding contract. 
deze berichten worden steevast in mijn oude topics gezet waardoor ze een stuk minder zichtbaar zijn en ik nog verder van hulp ben. 
KPN zelf reageert niet eens en  erschuilt zich achter ‘wij geven geen advies over randapparatuur’ excuus  

uit de vele vele Posts en klachten op dit forum blijkt echter we degelijk dat de service ondermaats is en

voor Vele problemen zorgt  

kan iemand het nummer geven waar ik moet bellen voor ontbinding?

dank  

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic. Door steeds een nieuw topic te maken over hetzelfde maak je het juist onoverzichtelijk. Door je vraag op dezelfde plek centraal te houden blijft het overzichtelijk


@Rjba ik las jou problemen in je andere topic 

en zag dat je er helemaal klaarmee bent helaas. 1 vraag hierover. Je geeft aan gastennetwerk te gebruiken / te hebben geprobeerd. Daar zit wel verschil tussen gastennetwerk vs extra wifi netwerk die geactiveerd kan worden, extra wifi 2.4 ghz is vnl voor de smartphone/domotica apparatuur. Welke is er geactiveerd?


Reageer