Skip to main content

Ik maak al >5 jaar gebruik van Arcadyan VGV7519, de Experiabox 8. De laatste tijd valt mijn internet af en toe uit en krijg ik steeds vaker de melding tijdens mijn Zoom meetings, dat mijn internet connectie instabiel is en af en toe moet ik opnieuw connecten. Dit is best irritant als ik aan het presenteren ben. Als ik mijn 4G internet gebruik van jullie, dan is er niks aan de hand. Mijn zakelijke laptop is direct op de modem aangesloten. Is er een mogelijkheid om deze box om te wisselen voor een nieuwe versie? 
 

Groet,

Daniel

Hoi @Dan-soe . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je laptop bedraad is aangesloten? In dat geval zou je toch een stabiele verbinding moeten hebben.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Hi @Erwin_ ,

Dank voor je reactie en ik heb altijd een stabiele verbinding gehad, zowel bedraad als draadloos. Af en toe staat m’n beeld op tv ook kort stil, dus weet niet of dit ook met het kastje te maken kan hebben. 

Ik heb zojuist m’n profiel aangepast, inclusief m’n abonneenummers.

Groet,

Daniel


Ik zie dat je glasvezel hebt. Er zijn de afgelopen weken geen onderbrekingen in de toevoer naar je experiabox geweest. De lijn meet heel stabiel.

Je kunt overwegen om de experiabox eens helemaal te resetten (met het resetgaatje → paperclip )

Mocht het probleem blijven wil ik dat graag weten. Met name als een bedrade verbinding onstabiel is. Ik zou dan ook nog een andere ethernetpoort proberen. 


Klopt, ik heb glasvezel en ik zie dat ik dagelijks 200/200 Mbit minimaal haal, dus daar ligt het inderdaad niet aan. Ik ga proberen m’n experiabox te resetten en een andere poort proberen en kijk het volgende week aan als ik weer een aantal meetings heb gehad. Bedankt voor nu!


Gebruikt u een draadloze verbindingset? 


@Nick83 Ik heb een Google Mesh netwerk gebouwd voor mijn privé omgeving en een zakelijk netwerk als vaste LAN verbinding. Op deze LAN verbinding werkt mijn vrouw, waar zij werkt op haar laptop via Citrix en ik op een laptop met een normale Windows omgeving. Ik gebruik alleen m’n VPN als ik toegang wil krijgen tot bepaalde applicaties. Ondanks dat de Citrix verbinding er ook af en toe uit ligt, ben ik er nog niet over uit waardoor dit komt.