Skip to main content

Ik moet voor iemand een Experiabox v10, gebruikt voor KPN glasvezel, retour sturen terwijl ikzelf een v9 heb, ook op glasvezel en zou die wel willen omruilen. Ik heb inmiddels begrepen dat het technisch kan, maar mag het ook, officieel of oogluikend?

Kijk eerst even of het werkt.  Zelf zou ik dan de v9 in de doos doen. 


Maar de V9 staat in de administratie wel geregistreerd op naam van @rob_g_weemhoff 
Niet op naam van die andere klant.  Krijg je beslist verwarring wie wat inlevert.
Met mogelijk vervelende gevolgen achteraf (nabetaling niet ingeleverde router door andere klant).

Zou dan toch eerst maar een moderator afwachten welke hulp hij kan bieden?
(Veranderen in de koppeling van MAC-adres gegevens / serienummer ??  met die van Rob ?).


Het klopt helemaal wat @Babylonia schrijft alle apparaten staan op het klantnummer geregistreerd bij kpn en zodra een apparaat (modem) retour komt staat dat in het systeem bij kpn als zijnde  ingeleverd.


Ik moet voor iemand een Experiabox v10, gebruikt voor KPN glasvezel, retour sturen terwijl ikzelf een v9 heb, ook op glasvezel en zou die wel willen omruilen. Ik heb inmiddels begrepen dat het technisch kan, maar mag het ook, officieel of oogluikend?

TV ontvanger overzetten naar ander klantnummer | KPN Community


@thom.1995 
Het gaat bij de topic starter niet om een TV-ontvanger, maar om de modem/router “Experia Box”.


@thom.1995 
Het gaat bij de topic starter niet om een TV-ontvanger, maar om de modem/router “Experia Box”.

Weet ik, maar het komt wel op hetzelfde neer...


Nee, komt niet op hetzelfde neer.
In een TV-ontvanger heb je een menu wat het abonneenummer vermeldt wat puur aan de TV-diensten zelf is gekoppeld.  Dat kan softwarematig aangepast worden.
Hetzelfde nummer wat je ook bij gebruik van een  KPN IPTV app  kunt invullen.

Maar in een Experia Box zit helemaal géén menu wat een abonneenummer bevat. De administratieve koppeling met MAC-adres / serienummer is datgene wat er als “apparaat” (dus de hardware) aan een klant is verstrekt.


Nee, komt niet op hetzelfde neer.
In een TV-ontvanger heb je een menu wat het abonneenummer vermeldt wat puur aan de TV-diensten zelf is gekoppeld.  Dat kan softwarematig aangepast worden.
Hetzelfde nummer wat je ook bij gebruik van een KPN app onder Android kunt invullen.

Maar in een Experia Box zit helemaal géén menu wat een abonneenummer bevat. De administratieve koppeling met MAC-adres / serienummer is datgene wat er als “apparaat” (dus de hardware) aan een klant is verstrekt.

Ja oke, maar goed ik weet ook dat mensen zo een modem kunnen/konden omwisselen in een KPN-winkel ;-)


Maar daar wordt

Ja oke, maar goed ik weet ook dat mensen zo een modem kunnen/konden omwisselen in een KPN-winkel ;-)

Tja, maar dat is nu reeds van tevoren als zodanig in het systeem ingegeven bij problemen van bijv. een oud modem.  De KPN-winkel fungeert daarbij enkel als “afhaalpunt” van de nieuwe vervangende modem/router die daar is afgeleverd voor een klant. (Die anders per post bij je thuis komt).
Ofwel een sluitend systeem van hardware registratie.

Vraag me af of ze in een winkel ook de administratieve mogelijkheden hebben om hardware op basis van die MAC-adres serienummer gegevens om te wisselen?

In ieder geval zou ik er niet op vertrouwen een “verkeerde” Experia Box van een andere klant op te sturen. Met wat de topic starter in het begin van het onderwerp vraagt.
Er komt helemaal geen KPN-winkel aan te pas!! Men moet het opsturen naar een centraal adres waar alle hardware van oude klanten bij elkaar komt. En aldaar wordt afgecheckt of het is ingeleverd.