Skip to main content

Bij al mijn apparaten valt regelmatig de wifiverbinding weg en ik krijg dan de melding : “kan IP-adres niet ophalen”, (IOS, Android, Sonos, Toon v Eneco).


Experiabox v10a opnieuw opstarten is het enige wat helpt.

ik heb de Experiabox al diverse malen gereset (zelf en op afstand door KPN), en de netwerkinstellingen op de apparaten opnieuw ingesteld.

Tv kijk ik mbv draadloze verbindingset 650 van KPN en verder gebruik ik alleen de telefoonaansluiting.

 

Is de Experiabox kapot of is er nog iets wat ik kan doen ?

Draadloze verbindingsets kunnen de gekste problemen geven. Haal die eens weg en reset de boel.


Nee, helaas, probleem blijft zich voordoen.


Hallo @Hermanqwerty, bedankt voor je bericht.

In jouw andere topic geef je aan problemen met de SuperWifi te ervaren. Heb je deze inmiddels aan de praat gekregen?

Ik heb de verbinding in ieder geval ook even doorgemeten. Deze ziet er goed uit. De enige verbrekingen die ik kan zien, zijn de verbrekingen die jij zelf veroorzaakt met het herstarten van jouw modem. We zullen de oorzaak daarom elders moeten zoeken. De melding die je krijgt, wordt doorgaans veroorzaakt doordat een ander apparaat een IP-adres uitgeeft. Wat voor apparatuur heb je allemaal aangesloten op het modem? Vind je het anders goed als ik hier een netwerkmap uitvraag? Ik kan dan zien welke apparatuur je hebt aangesloten, maar ik kan uiteraard niet zien wat je met deze apparaten doet. 


Ik heb de draadloze verbindingsset voor tv kijken (2 HD ontvangers) stroomloos gemaakt waarna de experiabox enige dagen zonder problemen bleef werken. Hierna kon ik ook de  3 superwifipunten na resetten weer installeren. Na 3 dagen viel de superwifi helaas weer 2 maal uit.

 

Op het modem is aangesloten :

TVkabel met 3 maal DVS650, Vaste telefoon, 1 superwifipunt (totaal 3 in huis).

De WiFiaparatuur in huis:

 Sonosconnect, Toon, 2 Android telefoons, 2 IPads, 1 Macbookpro.

 

Als je een netwerkmap  aan wilt maken vind ik dat prima, zou het heel fijn vinden als eea  stabiel gaat werken.


Bedankt voor de toelichting en de toestemming. Ik zie in mijn netwerkmap een aantal onbekende switches en/of routers. Mogelijk veroorzaken deze de problemen met jouw wifi verbinding. Ik wil je daarom vragen om deze er tussenuit te halen.


Ik begrijp er niets van; ik heb geen switches/routers - nooit gehad ook.

Misschien tellen de KPN HD Tv ontvangers ook als dusdanig, die had ik nog niet benoemd ?

Verder viel mij op dat toen ik deze Experiabox in gebruik nam hij de SSID van de vorige defect gegane box overnam. Na diverse malen resetten ivm opgetreden problemen was dit later opeens veranderd in de stickernaam op de achterzijde. Zou daar nog iets fout kunnen zitten ?


Dat is inderdaad wel bijzonder. De HD tv-ontvangers zie ik wel als zodanig in het systeem terug, dus die zijn het niet. Mogelijk ziet het systeem de Sonos en Toon als switches. We zien wel eens vaker dat Sonos roet in het eten gooit. Zou je daarom eens willen kijken wat er gebeurt als je deze er tijdelijk tussenuit haalt?


Nu al enkele dagen geen problemen.

Ik wil het maar even aankijken, als er weer uitval optreed zal ik de Sonos loskoppelen (Al begrijp ik niet hoe dit draadloze apparaat roet in eten kon gooien als hij niet gebruikt werd).

Bedankt voor de hulp zover.