Skip to main content

Experiabox v10a lamp rood en lijkt te herstarten, alle verbindingen verbroken, de radio gaat uit, internet valt weg

 

-de stroomstekker is er al een paar maal uit geweest
-de online service tool heeft ook een reboot gedaan, alle stappen doorlopen


Helaas komt dit spontaan voor, op verschillende tijden, soms een aantal maal achter elkaar terwijl we radio luisteren, nu net tussen 8 en 8:30u weer, soms dagen niet.

Erg lastig als je thuis zit te werken op een citrix verbinding.

Hoi @Peter6P . Welkom op het forum.

Erg hinderlijk dat je verbinding er om de haverklap uitvliegt. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi Erwin,

Mijn gegevens zijn aangevuld, ik heb gisteren gelijk een pm, gestuurd, geen idee of dat voldoende was, dus ook hier nog maar.

 


Hoi @Peter6P . Dank voor je info.

Ik zie inderdaad dat er op 25-11 onderbrekingen zijn geweest. Hierna lijkt del lijn stabiel. Is dat ook jouw ervaring?


Hoi Erwin,

Op dit moment wel, af en toe valt de radio (npo radio 2, Arrow classic rock) zo maar weg, maar dan blijft de verbinding wel goed op de pc.

 

Is het bekend wat die onderbreking heeft veroorzaakt ?


Dat is lastig te achterhalen. Het zouden werkzaamheden geweest kunnen zijn.

Wat het wegvallen van de radiozender betreft: Jij luistert via je tv? Of heb je er een soundbar/receiver op aangesloten? Hoe is het itv-kastje aangesloten?


De Arris is met een hdmi kabel op een versterker aangesloten.

Bij TV kijken hebben we totaal geen onderbrekingen, er gaat van de versterker weer een hdmi kabel naar de tv.

Overigens over de gegevens die ik heb aangevuld, in hoeverre zijn die zichtbaar voor andere mensen op het forum ?


Geen zorg, @Peter6P . De privacygevoelige info is alleen zichtbaar voor jou en voor mij. 

Merk je de onderbrekingen ook op andere radiozenders? (ik kan me voorstellen dat je 'm vast hebt staan op één zender maar ik ben wel benieuwd of dit ook bij andere zenders gebeurt)

 


Radio 5 viel net uit om 13:40

veel andere zender luisteren we niet naar.


@Peter6P : zou jij een reset van de tuner kunnen doen? 

Hier staat beschreven hoe dat werkt: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Erwin,

ik heb stap 1 eerst gedaan en daar toch stap 2 ”2. Reset de tv-ontvanger”  voor de zekerheid erachter aan.

nu is het wachten en luisteren naar de radio of dit geholpen heeft, zelf ben ik niet veel thuis de komende week. We proberen het in de gaten te houden.

groet,


Vandaag rond 13 uur is het geluid van Radio 5 een aantal maal weg gevallen

de Arris stond hier sinds 7 uur op tot ongeveer 17 uur.

 

groet,


Vind je het goed dat ik je morgenmiddag even bel? Ik werk van 11:00 tot 15:00.


Dat is prima, het kan zijn dat ik niet bereikbaar ben i.v.m. mijn werk ben ik zelf veel telefonisch in gesprek.


Helaas heb ik niets vernomen gisteren.


Het probleem zit hem zeer waarschijnlijk in de Experiabox.

Sinds een maand heb ik een KPN internet only abonnement (500Mbit) en had exact hetzelfde probleem. Meerdere malen per dag viel de internetverbinding weg. Soms 5 keer op een dag, soms 1 keer. Soms een paar keer achter elkaar, soms verspreid over de dag. De router is vervolgens gereset naar factory default. Toen is op advies van KPN de Experiabox v12 vervangen door een Expreriabox v10 die ik zelf nog had liggen. Daarna ook de ethernetkabel vervangen. Vervolgens is er ook nog een nieuwe Experiabox v10 opgestuurd maar het probleem bleef nog steeds bestaan. Toen werd geopperd om het NT kastje te vervangen (glas naar Ethernet omvormer). Ik vind het allemaal prima en wacht nu na 2 weken nog steeds op antwoord…


Ik was echter van mening dat dit niet de oplossing kon zijn en heb daarom op eigen houtje de Experiabox vervangen door een third-party firewall/router (pfsense). Deze draait nu al meer dan een week onafgebroken stabiel zonder enige uitval.


Als je inlogt op de Experiabox kun je ergens een logboek inzien. Als je deze kopieert naar Excel kun je deze filteren op 'PPPOE connections'. Dit is de verbinding van je router naar KPN. Je vindt daar waarschijnlijk Errors met beschrijvingen zoals 'remote station is not answering to LCP requests'. Naar alle waarschijnlijkheid corresponderen de tijdstippen van de errors met de uitval van de internet radio.


@Peter6P : excuus. Volgens mij heb ik gisteren een verkeerd nummer proberen te bellen. Ben jij vanavond bereikbaar?


Kreeg ik je toch nog even te pakken 🙂 Vooralsnog stuur ik jou een nieuwe experiabox. Laat je weten of dat de oplossing was?


Dat zal ik zeker laten weten, dank voor het bericht.

Helaas ben ik morgen verhinderd, maandag kan ik het ophalen bij het ophaalpunt.


@gielemans

Dank voor je antwoord, ik heb zelf nog een Netgear R1700 AC1900 liggen, deze zou ik dus moeten kunnen gebruiken ?
Ik heb al wat rond gekeken op het forum hier, dat schijnt nogal ingewikkeld te zijn.
Enig idee wat ik moet doen om de NIghthawk te kunnen gebruiken ipv een Experiabox v10A ?

Mijn kennis van dit soort dingen is gemiddeld, ports forwarden en toegang regelen tbv internet kan ik in de router.


Nee, volgens mij kan dat apparaat geen modem functie vervullen. Even afwachten dus wat de maandag gaat opleveren.


Goedemorgen,

De v12 is aangekomen, opgehaald en zo net aan gesloten, de configuratie heeft de v12 opgehaald bij de kpn, incl. wifi etc. alleen de  forwarded ports ontbraken.

De tv/radio signalen doen het, nu hebben we de radio aan en luisteren, na deze week zal ik laten weten of we nog onderbrekingen hebben gehad.

 

Het is me nog niet gelukt de WPS button in de web interface uit te schakelen, de knop reageert niet op het klikken, deze zou ik toch graag uit willen hebben.
 


Hoi @Peter6P . Ben je ook al ingelogd geweest in de webinterface? 192.168.2.254

 


Jazeker, in de webinterface is het juist dat ik die knop niet kan uitschakelen, die is nu groen en ik kan er op klikken, maar de schuif beweegt niet en wordt ook niet grijs.

Drukken op Apply heeft dus ook geen resultaat.

 


@Nick83 : jij hebt ook een v12, toch? Werkt deze functie bij jou wel?


Jazeker, in de webinterface is het juist dat ik die knop niet kan uitschakelen, die is nu groen en ik kan er op klikken, maar de schuif beweegt niet en wordt ook niet grijs.

Zelf heb ik geen V12, misschien is het niet een kwestie van alleen klikken,
maar moet je erop klikken - vasthouden - en dan de knop van het menu verschuiven?
Er zijn meerdere interfaces die als zodanig werken.   Levert dat nog iets op?