Skip to main content

Experiabox v10a lamp rood en lijkt te herstarten, alle verbindingen verbroken, de radio gaat uit, internet valt weg

 

-de stroomstekker is er al een paar maal uit geweest
-de online service tool heeft ook een reboot gedaan, alle stappen doorlopen


Helaas komt dit spontaan voor, op verschillende tijden, soms een aantal maal achter elkaar terwijl we radio luisteren, nu net tussen 8 en 8:30u weer, soms dagen niet.

Erg lastig als je thuis zit te werken op een citrix verbinding.

@Nick83 : jij hebt ook een v12, toch? Werkt deze functie bij jou wel?

Bij mij werkt het wel. Voor 2,4 GHz althans. Die kan ik aan en uit zetten. Bij de 5 GHz staat het uit en kan ik het niet aan zetten.

Wat staat er ingesteld bij 5 GHz bij @Peter6P ?


hoi @Babylonia ,

 

Geprobeerd, ook dat werkt niet, de andere schermen zoals Basic, werken de knoppen dan ook door gewoon 1 keer er op  te klikken

 

bedankt voor de poging :)


@Babylonia ook dat wil niet, er is geen beweging in te krijgen, ik heb het ook gemeld bij een topic over wps (het heeft niet echt te maken met dit topicprobeelm), daar is het van afgesplitst naar :

WPS Box 12 is niet uit te schakelen | KPN Community


@Nick83  beide staan aan en willen niet uit.


Dat WPS “aan staat” is niet het probleem. Je hoeft die knopjes toch niet te gebruiken?
Als je ze niet gebruikt gebeurt er verder niets mee. Het is enkel een functie om makkelijk WiFi-gegevens e.d. naar een ander apparaat over te zetten. Niet meer niet minder.


@Babylonia   Het is voor mij wel een probleem, ik gebruik het niet, dus het moet uit.

Het is een ongebruikt  “open” staand iets in de router wat niet 100% veilig is.


@Erwin_  deze week hebben we, sinds het omruilen van de router geen onderbrekingen meer gehad op de radio. Het lijkt er dus op dat het omruilen dat verholpen heeft, dank daarvoor :)

Het is pas 5 dagen, het is dus nog niet helemaal zeker, maar ziet er goed uit.
 


@Babylonia   Het is voor mij wel een probleem, ik gebruik het niet, dus het moet uit.

Het is een ongebruikt  “open” staand iets in de router wat niet 100% veilig is.

Als het voor je zo belangrijk is. Koppel dit soort minimalistisch geproduceerde modem/router “troep” van KPN af van je netwerk, en gebruik beter eigen apparatuur die je naar eigen inzicht kunt inrichten.


Tja... het hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Ik ben ook geen fan van WPS. Dus ik snap het wel. Uitzetten moet gewoon kunnen. Je kunt de KPN Box misschien eens resetten, misschien dat da helpt.


@Babylonia dat klinkt eenvoudig, maar is het niet, ook kost het onnodig geld, daarbij is het de ingang van mijn netwerk, geleverd door Kpn, nu met support, bij een eigen router heb je geen support.

ik ben het eens met @Nick83 dit soort apparatuur hoort gewoon goed en veilig te werken.


Het is nu eenmaal minimalistische apparatuur wat KPN uitlevert, waar KPN bovendien functies en menu's hebben uitgehaald en aangepast, met wat er origineel eigenlijk wel inzit. Support kun je niet echt van hen verwachten omdat ze simpelweg de kennis en organisatie niet in huis hebben, om dat op een fatsoenlijke manier uit te voeren of er zich mee bezig te houden.

Bugs in modem/routers voordat er die zijn uitgehaald ben je al snel vele maanden tot een jaar verder.
De hoop dat het anders zal worden heb ik zelf al lang opgegeven.

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan me best voorstellen dat je er een hoop ergernis aan hebt.
Maar zou toch adviseren. Doe jezelf een lol en steek beter wat tijd en extra geld in eigen apparatuur.
Je kunt voor ik dacht € 7,50 extra een Fritzbox “huren”. Je kunt zoiets ook zelf aanschaffen.

The Bitterness of Poor Quality Remains Long After the Sweetness of Low Price is Forgotten.

(En dan is KPN op zichzelf als dienstverlener al helemaal niet goedkoop).


@Babylonia 7,50 per maand = 90 euro per jaar…..

deze kost niets, dat voor alleen een wps functie uit zetten.
 


Als er niemand op het WPS knopje drukt, en navolgend binnen pakweg 2 minuten ook niet op een vergelijkbaar knopje van een ander apparaat gebeurt er verder helemaal niets met die WPS.  Hoe hoog is de ergernis van jezelf waard om dat gewoon langs je neer te leggen, en te laten voor wat het is?


 

@Babylonia  dat klinkt eenvoudig, maar is het niet, ook kost het onnodig geld, daarbij is het de ingang van mijn netwerk, geleverd door Kpn, nu met support, bij een eigen router heb je geen support.

ik ben het eens met @Nick83 dit soort apparatuur hoort gewoon goed en veilig te werken.

@Babylonia 

Het toch gewoon te werken ?

Ik zie dat ook ipv6 niet aanwezig, dit zat wel op de experiabox v0a, ik vermoed dat ik moet wachten op een firmware update.

Ook nog naar eigen aanschaf van de fritzbox gekeken, die kost ca. 175 euro.
En dan moet het nog ingericht worden.

@Babylonia dank voor je antwoorden, ik wacht de update af.


@Erwin_  vandaag om even na 9 uur, is de radio stilgevallen, ik heb de Arris uit en weer aan gedaan, daarna werkte het weer.

De zender is NPO Radio 5

Ook valt ons op, dat meestal 5 minuten na het aanzetten, het geluid een 10 seconden even weg is .

Misschien ligt het dan toch aan de Arris.


Was er niet iets met het bereikbaarheidsnummer? Kun jij het mobiele nummer waarop ik jou kan bereiken in je profiel zetten en mij dan een seintje geven? (ik werk ook op de feestdagen)


@Erwin_  Ik heb u een PM gestuurd

Het hoeft voor ons niet tijdens de feestdagen direct opgelost, de zender viel pas na 6 dagen uit, dus dat komen wel door :)


Ik bel je wel even na de feestdagen!


De Arris heeft deze week nog 3 maal geen radio laten horen. Radio 5 stond aan


@Peter6P : Ik heb een ticket aangemaakt voor het issue met het wegvallende geluid op de radio. Er zal binnen een aantal werkdagen contact gezocht worden op het nummer dat eindigt op: 818


Vreemd. Ik kan het ticket niet terugvinden. Is er wel contact met jou gezocht?


Vreemd. Ik kan het ticket niet terugvinden. Is er wel contact met jou gezocht?

Nee niets gehoord


Dat schiet niet op zo. Ik heb het ticket opnieuw aangemaakt. Er zou binnen 1 werkdag contact gezocht moeten worden.

Ik ga er nu van uit dat ze je maandag bellen. 


Dat schiet niet op zo. Ik heb het ticket opnieuw aangemaakt. Er zou binnen 1 werkdag contact gezocht moeten worden.

Ik ga er nu van uit dat ze je maandag bellen. 

Ok dank, ik wacht weer af. we hebben nu ook 1 maal (woensdag avond rond 20:30u) gehad dat het geluid van RTL4 Tv verdween.

(bedankt voor het opschonen hier 🙂 )


@Erwin_  Er is contact geweest, de tv box "Arris” is nu net vervangen door een van “Arcadyan”

Nu afwachten of het goed gaat.

Overigens @Babylonia  de "Sagem” router heeft ook nog een reset gehad, de wps button werkt nog steeds niet.
Zie daar voor verder : WPS Box 12 is niet uit te schakelen | KPN Community