Skip to main content

Experiabox v10a lamp rood en lijkt te herstarten, alle verbindingen verbroken, de radio gaat uit, internet valt weg

 

-de stroomstekker is er al een paar maal uit geweest
-de online service tool heeft ook een reboot gedaan, alle stappen doorlopen


Helaas komt dit spontaan voor, op verschillende tijden, soms een aantal maal achter elkaar terwijl we radio luisteren, nu net tussen 8 en 8:30u weer, soms dagen niet.

Erg lastig als je thuis zit te werken op een citrix verbinding.

Overigens @Babylonia  de "Sagem” router heeft ook nog een reset gehad, de wps button werkt nog steeds niet.

Had ook niet de verwachting dat het wel zou werken.
Dat zou uit mijn eerdere reactie naar ik denk eigenlijk toch duidelijk moeten zijn?


@Erwin_  we zijn nu 20 dagen verder, we hebben geen onderbrekingen van de radio gehad.

dank voor de hulp :)

 

Ik heb nog geprobeerd de 0800 hulp lijn te bellen, zoals met hun afgesproken, maar mijn 7 cijferige code is nu onbekend…
Daar kan ik het dus niet meer afmelden


Goed om te lezen. Het ticket is ondertussen automatisch gesloten. 


Goedemorgen,

@Erwin_ 
Helaas, na ca 3 maanden weinig tot geen problemen.
Maar nu is het terug : Bij het luisteren  naar Radio 2 en Arrow, valt het geluid regelmatig weg.

de router is vervangen door een Sagemcom 5359 , de arris vervangen door een Arcadyan HMB2260 V2.
Door mij is toen de hdmi kabel vervangen, door een aardig dure met hdmi 2.1 ondersteuning.
De versterker is gereset naar fabrieksinstellingen.
Dit is ca 3 maanden goed gegaan

Wat ik geprobeerd heb :
De Sagem router V12 maar weer gereset, dit hielp niet.

Na weer zoeken en lezen op het forum hier, kom ik erachter dat meer mensen dit hebben, allemaal met verschillende oplossingen, hoogstwaarschijnlijk door verschillende oorzaken.

Een daarvan is de audio via de optische kabel laten lopen, dus die aangeschaft en aangesloten, de versterker configuratie erop aangepast.
Hierbij moest ik de Arcadyan vasthouden, waarbij deze iets bewoog: geluid direct weg en weer terug.
Dit is makkelijk te reproduceren, als je tegen de kast aankomt waar de Arcadyan op staat, valt het geluid weg, door lichte beweging van de Arcadyan ...

Een van de oorzaken blijkt dus te zijn dat de hdmi kabel niet echt goed vast kan zitten in Arcadyan, deze is er met geen (normaal gangbare) mogelijkheid goed in vast te zetten.

Ik zie de reacties al komen : gebruik ducktape, maar dat is geen oplossing.

Het vreemde is, dat de het tv signaal(met geluid) hier geen last van lijkt te hebben.

Ik kan natuurlijk weer de Arcadyan compleet opnieuw installeren, maar als dat elke 3 maanden moet….

Hoe is dit goed op te lossen ?


Dat het 3 maanden goed gaat en plotseling niet meer is natuurlijk bizar. Er is vanuit ons namelijk niks veranderd de afgelopen tijd. 

Werk je nu met die optische verbinding? Of met de HDMI? En krijgt jouw versterker ook nog updates? 

Ik zou voorlopig een reset van de stb willen aanraden. 

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Ik gebruik nu de optische uitgang, voorlopig nog geen problemen gehad.
De versterker heeft de laatste updates.

De hdmi aansluiting lijkt nu de boosdoener, bij trillingen gaat deze het contact verliezen, voor wat betreft de audio in radio stand dan. Vervangen van de hdmi kabel helpt daarbij niet, dit heb ik al getest.
De huidige “goede” kabels zijn dan ook behoorlijk zwaar, het kastje moet minstens 10 cm vanaf de rand staan aan de achterkant, zodat de kabel goed wordt ondersteund, Anders trekt de kabel het kastje schuin. Of er moet iets zwaars opgezet worden, wat niet verstandig is, de warmte kan dan niet goed weg.
 


@Erwin_ 
overigens is er wel wat gebeurt, ik heb een sms die zegt dat ze afgelopen nacht van de kpn onderhoud hebben gedaan 01:30 t/m 06:00u 5-5-2021 in mijn omgeving.


Dat is toeval, @Peter6P . Dat zal gepland onderhoud geweest zijn. 

Is het wenselijk dat we die tuner omruilen? Het klinkt alsof de hdmi poort ‘opgerekt’ is. 


@Erwin_ 
Zolang we geen Arris weer krijgen, lijkt me dit een goed plan.

ik heb nu een extra kabel lopen, die het wel oplost, maar wenselijk is dat niet.

Het kastje kan nauwelijks 1 kabel houden zonder om te vallen.

 


@Erwin_  Ik heb al een tijdje niets vernomen, net viel de zender RTL4 uit, even tikken tegen de kast en het werkt weer, de ontvanger midden op de kast gezet om de HDMI kabel te ondersteunen.

Is het mogelijk een 4K ontvanger te krijgen of moet ik dan mijn abonnement omzetten ?


(Wat in mijn geval zelfs al kosten met zich meebrengt als ik van mijn huidige overga op exact hetzelfde abonnement , maar dan heet het hussel...)


@Erwin_  Vanavond om 19:15u keken we naar Rutte, viel het beeld en geluid 3 keer achter elkaar weg.

Andere zender deden het ook niet meer, een hele oude en lichte HDMI kabel ertussen gezet, met een blijkbaar iets dikkere stekker : voorlopig weer beeld en geluid.