Skip to main content

Experiabox v10a + superwifi punten vallen minimaal een keer per dag uit. Het modem herstart zich dan opnieuw waardoor de superwifi punten ook hun verbinding verliezen. Heb zowel het modem als de WiFi punten gereset naar de fabrieksinstellingen maar heeft helaas geen effect gehad. In het verleden heb ik het vaker gehad en toen was een reset naar fabrieksinstellingen wel de oplossing. Wat gaat er mis waarom een herstart minimaal 1 en soms 2x per dag. Niet fijn als je veel thuiswerkt.

Rond half 2 vandaag is het modem opnieuw herstart.

Aanvullend hierop wanneer zorgt kpn ervoor dat er op mijnmodem.kpn geen verlopen certificaat meer staat?

21:40 opnieuw een spontane herstart van de Experiabox.


11:42 opnieuw een herstart van het modem.


Vannacht rond 03:00 wederom een reboot. Vanochtend geen tv wel internet. Rond 09:05 wederom het modem moeten herstarten daarna wel weer Tv.


Dag @glasvezel86 klinkt allemaal niet best. Wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? Veranderen die van kleur of gaan ze uit? Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Zijn er draadloze verbindingsets of omvormers van zonnepanelen op je netwerk?


Dag @glasvezel86 klinkt allemaal niet best. Wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? Veranderen die van kleur of gaan ze uit? Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Zijn er draadloze verbindingsets of omvormers van zonnepanelen op je netwerk?

Hoi Joep,

In tegenstelling tot mijn gebruikersnaam heb ik op dit moment geen glasvezel meer maar een koper lijntje :-)

Minimaal 1x per dag word het modem automatisch herstart, tijdstippen zijn volstrekt willekeurig. Ik maak inderdaad gebruik van een DVS set voor de TV en heb ook de omvormer van de zonnepanelen op WiFi aangesloten. Daar is verder niets aan mee aan de hand. Werkt al jarenlang feilloos. Het is echt het modem wat herstart. Wat dit triggert dat weet ik niet. Dat probeer ik te achterhalen. Kan je vertellen dat de laatste reboot zo rond 3 uur vannacht er bijzonder weinig gebeurd in dit huis.


Toevallig een sma omvormer?


Toevallig een sma omvormer?

Nee, geen sma omvormer.


Hoi @glasvezel86 ,

Zou je misschien wel die DVS kunnen loskoppelen voor een dag?Het hoeft niet het probleem te zijn, maar de V10a(en box 12) zijn wel een beetje gevoelig voor die dingen.

Welk type omvormer heb je?

 

Ik zie trouwens wel erg veel herstartende V10a's nu, is dat misschien een groter probleem @Joep1965 ?Ik was hier een tijdje niet zo actief en ben ook niet echt op de hoogte.


Hoi @glasvezel86 ,

Zou je misschien wel die DVS kunnen loskoppelen voor een dag?Het hoeft niet het probleem te zijn, maar de V10a(en box 12) zijn wel een beetje gevoelig voor die dingen.

Welk type omvormer heb je?

 

Ik zie trouwens wel erg veel herstartende V10a's nu, is dat misschien een groter probleem @Joep1965 ?Ik was hier een tijdje niet zo actief en ben ook niet echt op de hoogte.

Mij valt het ook op dat er veel berichten zijn van herstartende modems. Voor mij een reden om toch maar een post te openen hier op het forum. Ik zal eens proberen een dagje zonder DVS maar geloof niet dat het daar in zit. Ze branden nooit rood en ik gebruik ze al jaren. Ik heb een omnik omvormer  (ondertussen failliet). Maar ook die draait al jaren probleemloos.


Ik ben benieuwd hoe het gaat zonder de DVS!

In ieder geval een fijne jaarwisseling 👍


Beste @glasvezel86, wat rot dit! Ik zie inderdaad meerdere verbroken verbindingen dagelijks. Heel vervelend. Je geeft aan dat een reset naar de fabrieksinstellingen deze keer niet werkt. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het zonder de DVS werkt, of sterker nog: als je alles loskoppelt, Als je alleen de V10a aan hebt en je tv-ontvanger daaraan koppelt, valt de verbinding dan nog weg? Zo ja, dan is wellicht een nieuw modem een goed idee. Zo niet, dan kan je alle apparaten een voor een weer koppelen en kijken of de verbinding stabiel blijft. 


Beste @glasvezel86, wat rot dit! Ik zie inderdaad meerdere verbroken verbindingen dagelijks. Heel vervelend. Je geeft aan dat een reset naar de fabrieksinstellingen deze keer niet werkt. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het zonder de DVS werkt, of sterker nog: als je alles loskoppelt, Als je alleen de V10a aan hebt en je tv-ontvanger daaraan koppelt, valt de verbinding dan nog weg? Zo ja, dan is wellicht een nieuw modem een goed idee. Zo niet, dan kan je alle apparaten een voor een weer koppelen en kijken of de verbinding stabiel blijft. 

De tv is niet het hoofd probleem. Het modem herstart en daarmee valt dus ook de WiFi weg. Het modem herstart ook op tijdstippen dat er geen TV gekeken wordt. Ik heb nu een modem wat ruim anderhalve dag niet herstart is. Dus ben benieuwd of het zo blijft. Als het probleem blijf bestaan dan sta ik open voor een eventuele modem swap. Krijg ik dan weer een V10a of is dit ondertussen de V12 geworden als standaard?


Begrijp ik hoor, ik bedoelde meer: de tv-ontvanger is waarschijnlijk niet de oorzaak, dus die kan je dan gekoppeld laten. Dan kan je in ieder geval tv kijken tijdens het testen. Mocht het probleem nu ineens verholpen zijn, zou dat natuurlijk top zijn.


Ik heb nu ruim twee dagen een stabiele verbinding zonder dat er sprake is geweest van uitval. Is dit toeval of heeft KPN wellicht iets gezien of gedaan op afstand? In onze thuis situatie is er niets veranderd. De DVS set zit er ook nog gewoon tussen.


Ik heb ook niets gedaan! Hopelijk blijft 't zo!


Helaas na een dag of 5/6 wederom een  modem wat zichzelf heeft herstart. Zo rond 12 uur.


Heel rot! Ik wil toch eens proberen een ander modem te sturen. Deze kan je vanaf morgenmiddag ophalen bij de Plus in jouw dorp. Je ontvangt een sms zodra ‘ie daar ligt. Neem jouw huidige mee in een doos om hem daar om te ruilen. Mocht je daarna toch weer tegen problemen aanlopen, laat het gerust weten. 


Heel rot! Ik wil toch eens proberen een ander modem te sturen. Deze kan je vanaf morgenmiddag ophalen bij de Plus in jouw dorp. Je ontvangt een sms zodra ‘ie daar ligt. Neem jouw huidige mee in een doos om hem daar om te ruilen. Mocht je daarna toch weer tegen problemen aanlopen, laat het gerust weten. 

Hoi Marcia,

Het is inderdaad een goed idee om eens een ander modem te proberen. Ik heb geen doos en ga ook niet daar staan te rommelen bij de Plus met het omwisselen van een modem. Eerst maar eens testen in de praktijk wat de bevindingen zijn en kijken of het inderdaad is oplost. Daarnaast werk ik vanuit huis en is elke onderbreking van de internetverbinding er eentje teveel 🙂. Mocht dit daadwerkelijk de oplossing zijn dan stuur ik met het alle liefde en plezier mijn huidige modem retour. Maar de manier die KPN hier bedacht heeft vind ik erg vreemd. Daarnaast wil ik eerst zien wat voor modem ik krijg. Ik verwacht minimaal een V10(a) of een V12. Alles daaronder accepteer ik niet.


U krijgt de nieuwe waarschijnlijk niet mee als u de oude niet eerst inlevert...


Het nieuwe modem zojuist in gebruik genomen. Helaas moest de oude meteen retour maar ik zag al snel dat ik er weer een V10a voor terugkreeg. Het installeren ging vanzelf en was echt plug & play. Zelfs mijn Wifi instellingen werden overgenomen. Dat vind ik echt super! Nu alleen nog mijn Wi-Fi versterkers opnieuw koppelen maar dat is allemaal te overzien.

Ik hoop hiermee dat mijn hoofd probleem ook is opgelost. We gaan het meemaken de komende dagen. In ieder geval bedankt alvast.