Skip to main content

Bij het opnieuw opstarten geeft mijn Experia V10a na enige stappen in de systeem log de juiste tijd aan. Maar weer enkele stappen later wordt de klok een uur teruggezet en dat blijft zo.

De tijdzone staat ingesteld op Amsterdam en de NTP Server is time.kpn.net - Global.

Wie kan mij helpen?

Ho @Marius8, welkom. 

Goede vraag, ik zou eigenlijk zelf niet weten hoe je de tijd in het modem aan kan passen. 

@wjb weet jij dit misschien? 


Volgens mij kan je de NTP server en timezone niet zelf instellen.

Als de tijd niet goed weergegeven wordt dan zal KPN die bug moeten verhelpen.


Beste wjb, ik kan beide zelf instellen. Maar de tijd wordt niet goed weergegeven wat ik ook probeer. Waar kan ik die bug bij KPN melden?


Nu met het ingaan van de zomertijd is het verschil twee uur geworden.

 


Hallo @Marius8 ,

Op de Experia Box v10A kun je inderdaad de time server en tijdzone instellen. De time server geeft de UTC tijd en via de tijdzone de lokale tijd (inclusief DST).

 

Hoe heb jij de tijd van de Experia box gemeten ?

Heb je problemen op een apparaat ?

Groet Bart


De tijd wordt nergens echt aangegeven, maar in het logbestand zie de verschillende events met datum en tijd. Daar zie ik het tijdsverschil met de werkelijke tijd.


Hallo @Marius8 ,

5 maanden later en enkele firmware versies verder, bestaat deze bug nog steeds. Het ene system logevent in UTC het andere in werkelijke tijd (Tijdzone + DST) nu 2 uur verschil. Geeft inderdaad rare dingen in de log, maar geeft blijkbaar geen problemen. Blijkbaar is dit niet urgent genoeg om op te lossen.

Groet Bart