Skip to main content

De Xperiabox v10a die ik heb valt meerdere keren per dag uit. Soms is dit maar 2x per dag en soms wel 3x per uur. Het uitvallen is maar voor ~15sec waarna alles het weer doet, maar in die periode heb ik geen internet. Heb de box al verschillende keren gerest en teruggebracht naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niks opgelost. 

Als ik de logs bekijk dan zie ik steeds dezelfde melding voorbij komen 'exiting on receipt of SIGTERM' als eerste. 

Vooral in deze periode is het niet fijn doordat ik nu vaak thuis moet werken. 

Heb verschillende andere posten op het forum hierover gezien, maar niet met oplossingen die ook voor mij werken.

Dat is inderdaad niet fijn. Wat heb je zoal aan de experiabox hangen?


Ik heb er bekabeld 1 pc en 1 tv. Op de wifi is 1 tefefoon (android) 1 tabled (android) en een raspberry pi. De pi nog niet zo lang, de rest al meer dan een jaar. Het probleem doet zich zeker al een half jaar voor, maar recentelijk steeds vaker. Eerst was het misschien maar 1x per week, nu vaak 1x per 2uur. Na 17:00/18:00 gebeurd het het meest. 


Dus geen draadloze verbindingsets als ik het goed begrijp. Wat je nog zou kunnen proberen is de kabel tussen het modem en israpunt te vervangen. Als dat niet helpt ben ik bang dat er een monteur moet komen

 


Hi @Nivaas, wat balen dat je verbinding wegvalt :disappointed_relieved:  Ik heb een meting uitgevoerd en kom voor vandaag geen verbrekingen tegen. Wellicht ook omdat je aangeeft dat het meestal 's avonds pas gebeurt. Top dat je al een reset hebt uitgevoerd maar jammer dat dit niet heeft geholpen. Wil je je glasvezelkast en Experia Box 5 minuten stroomloos maken? Als je dan eerst je glasvezelkast wil laten opstarten en daarna je Experia Box dan ben ik benieuwd of je verbetering merkt. Laat je me dat even weten? Mocht het nou niet werken, vind je het goed als ik een netwerkmap maak? Dan zie ik welke apparaten er allemaal verbonden zijn met je thuisnetwerk en daarna kan ik verder met mijn analyse. Kun je me dan ook toelichten welke lampjes er branden op je Experia Box als de verbinding wegvalt? Is alles uit? Of branden er nog een paar lampjes - in welke kleur doen ze dat doen?


Hoi! Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


He @Job_, ik heb afgelopen vrijdag (23-10) beide apparaten pakweg een uur met de stekker eruit gehad en het weekend afgewacht of er verbeteringen waren. Die vrijdag zelf wel wat, toen geen uitval, maar het weekend zelf wel. Vooral zondag was erg. Heb het vandaag (26-10) voor pakweg 8 uur de stekkers eruit gehaald, maar binnen 1 uur viel het netwerk al 2x uit. 

Als het netwerk uitvalt dan blijven de 3 lampjes op de glasvelkast branden, daar veranderd niks. Op de xperiabox veranderd er wel wat. Het groene lampje voorop wordt rood en het blauwe lampje bij de wps knop gaat vaak tot constant knipperen. Voor de rest zie ik weinig veranderen. 

Aangezien het nog niet werkt ga ik ook akkoord dat er een netwerkmap gemaakt wordt om zo meer informatie te winnen.


Dank je wel voor je toelichting @Nivaas, jammer dat het stroomloos maken geen gewenst resultaat heeft opgeleverd. Ik heb zojuist een nieuwe meting uitgevoerd en kom inderdaad een verbrekende verbinding tegen. Ik heb in mijn probleemanalyse je modem een reset op afstand gegeven. Kun je het vandaag even aankijken of deze reset effect heeft gehad? Zo niet, dan hoor ik het graag van je. 


He @Job_ , ik heb het een paar dagen aangekeken en het is iets verbeterd. Het valt minder vaak per dag uit, maar het gebeurd nog steeds. Nu gemmideld 2x per dag. Het is een grote verbetering,maar nog steeds niet ideaal. 


Fijn om te lezen dat het in ieder geval iets beter is! Twee keer per dag een uitval is nog wel te vaak, dus we gaan dit proberen op te lossen. Ik zie in je netwerkmap dat er twee apparaten zijn aangesloten op een extern apparaat, deze is vervolgens weer verbonden op de Experia Box. Gaat dit om de Raspberry PI waar je het eerder over had? Heb je de mogelijkheid om de twee apparaten rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten. Dan kunnen we checken of de verbinding wel gewoon blijft werken, het kan zijn dat het externe apparaat de uitval veroorzaakt namelijk.


He @Job_ , ik heb maar 1 apperaat (mijn pc) aangesloten met een kabel op de experia box. De rest, zoals de pi, zijn verbonden met de wifi. Ik heb ook geen idee welk apperaat het zou kunnen zijn waarop die andere zijn aangesloten. 

Het netwerk zelf is vandaag al 2x uitgevallen, heb daarom nu ook al voor de zekerheid de pi uitgezet om te kijken of dat iets helpt. 


Het uitzetten van de Pi heeft niet geholpen. Het netwerk is in de tussentijd al 2x uitgevallen. Als dit in dit tempo doorgaat dan lijkt het erop dat ik makkelijk dubbele cijfers ga halen vandaag voor uitval


Wat balen dat het blijft wegvallen :frowning2: Ik heb je verbinding even helemaal binnenstebuiten gekeerd met allemaal tests. Ik kom 20 sessies tegen vanaf 26 oktober, al deze sessies zijn geëindigd met een user request dus een handeling vanuit jou. Het is gek dat ik niet de verbreking tegenkom die ervoor zit. Je doet immers deze handeling omdat er een verbreking is opgetreden. Nu heb ik navraag gedaan waardoor dit kan komen. Het blijkt dat de oorzaak kan liggen bij de kabel tussen de glasvezelkast en Experia Box. Wil je deze vervangen door een andere UTP-kabel? Ik ben benieuwd of het dan wel goed werkt. Laat je me dit even weten?


He @Job_ , de kabel tussen de experia box en de glasvezelkast heb ik zo'n twee weken geleden varvangen. Dit na het bericht van Joep in deze forum post. Het wegvallen werd daardoor al minder. Het is een nieuwe kabel, net uit de verpakking, dus denk niet dat dat het probleem kan zijn. Heb, als het goed is, nog wel een kabel liggen ergens,  zal die vanavond vervangen


He @Job_ , ik heb maar 1 apperaat (mijn pc) aangesloten met een kabel op de experia box. De rest, zoals de pi, zijn verbonden met de wifi. Ik heb ook geen idee welk apperaat het zou kunnen zijn waarop die andere zijn aangesloten. 

De tv heeft u losgekoppeld en gebruikt u niet meer?


He @Job_ , ik heb maar 1 apperaat (mijn pc) aangesloten met een kabel op de experia box. De rest, zoals de pi, zijn verbonden met de wifi. Ik heb ook geen idee welk apperaat het zou kunnen zijn waarop die andere zijn aangesloten. 

De tv heeft u losgekoppeld en gebruikt u niet meer?

Ik heb de kabel uit de tv gehaald, die is nu alleen met de wifi verbonden. 


Heeft het gisteren nog beter gewerkt met de nieuwe kabel, @Nivaas? 


He @Job_ , heb aan het einde van de dag de kabel vervangen toen het netwerk uitviel. Ben daarna nog ong. 1 uur online geweest en toen is het niet uitgevallen. Wil nog een paar dagen afwachten om met zekerheid te kunnen zeggen of deze oplossing werkt


Top, dan hoor ik het graag. Ik ga voor je duimen. :fingers_crossed_tone1:


He @Job_ , ik kan nu met zekerheid zeggen dat het verwisselen van de kabel niet heeft geholpen. Het netwerk valt nog steeds uit.


Wat jammer dat het niet heeft geholpen :sweat: Ik heb even overleg gepleegd en hopelijk een weg naar een oplossing gevonden voor je. Bij de analyse kwam ik weer op hetzelfde punt uit als 2 november, dus daar liep het vast. Ik stuur je na het versturen van dit bericht even een privébericht om te vertellen wat wellicht de oplossing is. 


Reageer