Skip to main content

Hallo allemaal 

Ik heb een experiabox v8 maar dacht een upgrade te doen naar een v10a ,die ik via marktplaats gekocht heb. Moet ik dat via kpn regelen of kan ik zelf iets betekenen.

 

grtjes mak

Hallo @makonline , KPN modems zijn officieel niet te koop, je maakt je dus schuldig aan heling en van KPN hoef je dus geen medewerking te verwachten en hoogstwaarschijnlijk van medeforumleden ook niet.


Gewoon aansluiten en hopen dat die het ook gaat doen, schijnt een monteurs reset te zijn als er verkeerde firmware in zit ik zou niet weten hoe, dat is @Babylonia zijn domein.

En negeer de opmerking van JanD over heling, het is geen heling omdat KPN een vergoeding rekend als ze niet terug gestuurd worden en daarbij afziet van hun eigendomsrecht.


@makonline Als je de WiFi manager had gedaan had je modem misschien omgeruild kunnen worden lees dat veel op t forum


Hallo allemaal 

Ik heb een experiabox v8 maar dacht een upgrade te doen naar een v10a ,die ik via marktplaats gekocht heb. Moet ik dat via kpn regelen of kan ik zelf iets betekenen.

 

grtjes mak

Wat is je concrete vraag, hoe je hem aansluit?


Stekkers omsteken en gaan is het toch.😉

Tenzij er Telfort, Budget of Oxxio firmware in zit, dan is de monteurs reset nodig als de op de V10a mogelijk is.


Gewoon aansluiten en hopen dat die het ook gaat doen, schijnt een monteurs reset te zijn als er verkeerde firmware in zit ik zou niet weten hoe, dat is @Babylonia zijn domein.

En negeer de opmerking van JanD over heling, het is geen heling omdat KPN een vergoeding rekend als ze niet terug gestuurd worden en daarbij afziet van hun eigendomsrecht.

Bij een V10A kun je geen monteurs reset uitvoeren. Als je het mij zegt is dit gewoon een gigantische miskoop. Wat @JanD zegt is deels waar. Zo ver ik weet worden serienummers van KPN apparatuur die op marktplaats verschijnen de autoriteiten voor ingelicht.


En negeer de opmerking van JanD over heling, het is geen heling omdat KPN een vergoeding rekend als ze niet terug gestuurd worden en daarbij afziet van hun eigendomsrecht.

KPN ziet niet af van hun eigendomsrecht. Hoe kom je toch aan die onzin?

En ik denk niet dat KPN daadwerkelijk die vergoeding in rekening brengt. Want ik hoor of lees er nooit over. Ik zou wel eens willen weten hoe hoog die eigenlijk is?


Tenzij er Telfort, Budget of Oxxio firmware in zit,
dan is de monteurs reset nodig als de op de V10a mogelijk is.

Monteurs reset:

Experia Box V10A  =  reset + WPS knop tegelijkertijd

Reset zelf is met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje,
vasthouden totdat je een klikt hoort/ en status ledlamp voorop in het midden van status wisselt.
(En dus ook die WPS knop vasthouden).


En negeer de opmerking van JanD over heling, het is geen heling omdat KPN een vergoeding rekent als ze niet terug gestuurd worden en daarbij afziet van hun eigendomsrecht.

KPN ziet niet af van hun eigendomsrecht. Hoe kom je toch aan die onzin?

En ik denk niet dat KPN daadwerkelijk die vergoeding in rekening brengt. Want ik hoor of lees er nooit over. Ik zou wel eens willen weten hoe hoog die eigenlijk is?


Of KPN de vergoeding wel of niet in rekening brengt maakt niet uit, de te verwachten vergoeding staat in de voorwaarden die je netjes bij het aangaan van de overeenkomst krijgt, als iemad hem verhandeld moet KPN bij degene zijn die hem niet retour gezonden heeft en moet vergoeden, de koper mag verwachten dat het netjes is geregeld.

En wettelijk is het zo geregeld dat als je iemand schadeloos stelt door de ontstane schade te vergoeden het goed je eigendom word en de eigenaar af ziet van het goed, daar is geen spelt tussen te krijgen bij welke rechter ook, zijn zelfs al in het verleden zaken over gevoerd.

Maar de discussie is al eens eerder gevoerd, schijnt dat de meesten de eerste regel uit het wetboek nog geeneens kent, “Iedereen word geacht de wet te kennen” laat staan de rest.

 


Hallo @makonline , KPN modems zijn officieel niet te koop, je maakt je dus schuldig aan heling en van KPN hoef je dus geen medewerking te verwachten en hoogstwaarschijnlijk van medeforumleden ook niet.

UPDATE:

Lees: je maakt je dus hoogstwaarschijnlijk schuldig aan heling.

 


En wettelijk is het zo geregeld dat als je iemand schadeloos stelt door de ontstane schade te vergoeden het goed je eigendom word en de eigenaar af ziet van het goed, daar is geen spelt tussen te krijgen bij welke rechter ook, zijn zelfs al in het verleden zaken over gevoerd.

Maar de discussie is al eens eerder gevoerd, schijnt dat de meesten de eerste regel uit het wetboek nog geeneens kent, “Iedereen word geacht de wet te kennen” laat staan de rest.

Als u het zo weet, dan kunt u vast wel een linkje geven 😉 toch?

Wat u hier beschrijft is een vrijbrief om zomaar iets van iemand te steken, het te verkopen en dan rustig af te wachten totdat die rechtmatige eigenaar een vergoeding vraagt. En u doet net alsof dat normaal is. Gelukkig is dat niet normaal.


Hallo allemaal 

Ik heb een experiabox v8 maar dacht een upgrade te doen naar een v10a ,die ik via marktplaats gekocht heb. Moet ik dat via kpn regelen of kan ik zelf iets betekenen.

 

grtjes mak

Maar werkt die v10a al? Want daar ging het om.

@makonline  


Hallo allemaal 

Ik heb een experiabox v8 maar dacht een upgrade te doen naar een v10a ,die ik via marktplaats gekocht heb. Moet ik dat via kpn regelen of kan ik zelf iets betekenen.

 

grtjes mak

Maar werkt die v10a al? Want daar ging het om.

@makonline  

Hallo @DennisA78 , indirect wordt er nu door KPN dus meegewerkt aan het in werking stellen van een waarschijnlijk illegaal product gekocht door @makonline .

Ik vind dat niet kloppen.

Ik vind dat een KPN-moderator hier inzicht in moet verschaffen.

 


Als KPN hier echt werk van zou willen maken dan moeten ze KPN als zoekopdracht in Markplaats zetten. Modems, afstandsbedieningen, van alles.

 


Tenzij er Telfort, Budget of Oxxio firmware in zit,
dan is de monteurs reset nodig als de op de V10a mogelijk is.

Monteurs reset:

Experia Box V10A  =  reset + WPS knop tegelijkertijd

Reset zelf is met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje,
vasthouden totdat je een klikt hoort/ en status ledlamp voorop in het midden van status wisselt.
(En dus ook die WPS knop vasthouden).


Is dit echt? Zelfs op onze monteurs kennisbank is dit niet beschreven


Hallo allemaal 

Ik heb een experiabox v8 maar dacht een upgrade te doen naar een v10a ,die ik via marktplaats gekocht heb. Moet ik dat via kpn regelen of kan ik zelf iets betekenen.

 

grtjes mak

Maar werkt die v10a al? Want daar ging het om.

@makonline  

Hallo @DennisA78 , indirect wordt er nu door KPN dus meegewerkt aan het in werking stellen van een waarschijnlijk illegaal product gekocht door @makonline .

Ik vind dat niet kloppen.

Ik vind dat een KPN-moderator hier inzicht in moet verschaffen.

 

Als @makonline geld wil betalen voor een bruikleenapparaat, moet hij zelf weten. 

Natuurlijk zou het retour beleid strakker moeten. Hoe vaak ik niet bij mensen kom die nog van alles hebben liggen. Neem ik dan uiteraard wel mee, maar hoezo zijn ze daar niet (herhaaldelijk) over bericht?

Dan moet het wel een waterdicht systeem zijn, zodat je niet onterecht boetes ontvangt als KPN denkt dat je nog spullen hebt terwijl dat niet zo is. En dat het modem alleen werkt als die juist geregistreerd staat.

Zolang dat niet lukt hou je dit. Ik maak me iig niet druk om zaken die je toch niet in de hand hebt.


Monteurs reset:

Experia Box V10A  =  reset + WPS knop tegelijkertijd

Reset zelf is met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje,
vasthouden totdat je een klikt hoort/ en status ledlamp voorop in het midden van status wisselt.
(En dus ook die WPS knop vasthouden).

Is dit echt? Zelfs op onze monteurs kennisbank is dit niet beschreven


Nou, dan mag KPN de communicatie onderling een stuk beter gaan regelen (zoals alles).
De wijze hoe te handelen is nota bene door een moderator van KPN zelf op het forum gezet:
< HIER >


Geachte allemaal bedankt voor al het commentaar..( positief en negatief )..

de discussie of dit legaal of illegaal is ga ik niet aan omdat de kpn zelf achter zijn spullen zou moeten gaan en volgens mij zit er een boete op het niet terug sturen van het modem.

Dat terzijde heeft inderdaad de monteurs reset het goude tipje opgeleverd.

Zelf was het voor mij simpel een upgrade van de oude v8 naar een v10a vanwege iets sneller wifi hoopte ik,en dat is gelukt dus ik blij en weer wat wijzer bedankt voor ieders bijdrage..

 

Makonline  :stuck_out_tongue_winking_eye:  


En wettelijk is het zo geregeld dat als je iemand schadeloos stelt door de ontstane schade te vergoeden het goed je eigendom word en de eigenaar af ziet van het goed, daar is geen spelt tussen te krijgen bij welke rechter ook, zijn zelfs al in het verleden zaken over gevoerd.

Maar de discussie is al eens eerder gevoerd, schijnt dat de meesten de eerste regel uit het wetboek nog geeneens kent, “Iedereen word geacht de wet te kennen” laat staan de rest.

Als u het zo weet, dan kunt u vast wel een linkje geven 😉 toch?

Wat u hier beschrijft is een vrijbrief om zomaar iets van iemand te steken, het te verkopen en dan rustig af te wachten totdat die rechtmatige eigenaar een vergoeding vraagt. En u doet net alsof dat normaal is. Gelukkig is dat niet normaal.


Ik zou best een linkje op kunnen zoeken, maar geen zin in.

Het gaat hier niet om stelen, het gaat hier om een product achterhouden, dat is een wezenlijk verschil voor de wet.

Het bewust ontvreemden van een goed wat jou niet ter beschikking is gesteld is gewoon strafbaar en koop je dat goed voor een normale prijs van iemand kan je als koper er onderuit komen als je een redelijke prijs betaald en niet kunt vermoeden dat het goed van diefstal afkomstig is.

In dit geval heb je iets ter beschikking gekregen met de voorwaarde dat je de eigenaar schadeloos moet stellen als je het niet terug geeft als de eigenaar er om vraagt, als de eigenaar dan geen afkoopsom berekend terwijl hij dat wel kan volgens de bruikleen voorwaarden is niet eens relevant, probleem eigenaar, maar na meerdere waarschuwingen en niet retour sturen doet de eigenaar er gewoon afstand van.

Stel nu, je veroorzaakt een ongeval, tegenpartij zijn auto is totaal loss, waarde auto 5000 euro, jij betaald die zelf, dan zijn de restanten van de auto wettelijk van jou, nu is de waarde van de restanten 500 euro, eigenaar wil hem houden hoef je maar 4500 euro over te maken.