Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb mijn Experiabox V9 al jaren, maar hij begint flink kuren te vertonen. Zodra ik iets wil aanpassen in de DHCP reserveringen, of in de Port Forwarding, krijg ik time-outs en waarschuwingen op het scherm. Dan duurt het een paar minuten voordat hij weer reageert. Maar de wijzigingen worden gewoon niet opgeslagen. Bijzonder irritant. Is het mogelijk om mijn oude Experiabox V9 te laten vervangen? Zo is er niet goed mee te werken namelijk. 

@hveene Welkom op het forum! Dat is natuurlijk niet praktisch, je ervaart deze problemen wanneer je wijzigingen in de interface van de Experia Box probeert door te voeren? Het kan zijn dat de firmware niet helemaal lekker meer functioneert. Heb je het modem ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? 


Dat heb ik al een paar keer gedaan, maar het blijft hetzelfde. Eerst dacht ik dat ik de limiet had bereikt van het aantal IP Forwardings, maar dat was het ook niet. Het zou mooi zijn om het te laten vervangen, voordat hij er helemaal mee ophoudt. En op dit moment kan ik er niet goed mee werken. 


@hveene Ik ga bekijken wat ik kan doen! Zou je dan je profiel nog kunnen aanvullen? Dan meet ik alles even door.


Mijn profiel is aangevuld.


@hveene Goedemorgen! Schrik niet van alle sms'jes die je zo krijgt 🙂 . Ik heb een nieuw modem naar een servicepunt bij jou in de buurt gestuurd. Je kan daar jouw oude modem omruilen voor een nieuw exemplaar. Het pakketje ligt morgen na 14.30 voor je klaar en je ontvangt nog instructies per sms. Mocht je daarover vragen hebben dan beantwoord ik die graag! 


Dankjewel. Eén vraag maar: Is het oké als ik eerst het nieuwe Modem ophaal en installeer, en daarna pas het oude terugstuur? Het is bijzonder onpraktisch om dit tegelijk te doen namelijk. Dan zit ik een hele poos zonder Internet, en als het nieuwe modem problemen geeft heb ik niets meer.


@hveene Dat is helaas niet mogelijk 😞 . Het logistieke systeem is zo ingericht dat ik alleen een ruil kan inplannen 😞


Remco,

 

Oude Experiabox is omgeruild. De nieuwe doet het prima en ik kan nu zonder problemen de Forwards etc. instellen. Dankjewel voor de snelle afhandeling.

 


Dat is fijn om te horen @hveene . Ik ben blij dat alles goed werkt en dat het omruilen soepel verliep! Post in de toekomst gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen betekenen! Ik wens je een fijne dag verder 🙂 .


Reageer