Skip to main content

Goedendag, ik heb gezien dat dit onderwerp niet nieuw is. Slechte WiFi is niet nieuw, met name op eerste en tweede verdieping ondanks een versterker en via de kpn site een WiFi test. Niets helpt. Dagelijks uitvallen van WiFi gedurende langere periode. 
 

weet niet of dit ermee te maken heeft, maar geluid vd nieuwe tv werkt ook niet als gewoon de tv zenders aanstaan, wel bij bijv Netflix. 
 

graag hulp?!

Zullen we dan maar eens gaan speuren naar het probleem? welke wifi versterker heb je en is die bekabeld aan de experiabox? gebruik je draadloze verbindingsets? wat heb je zoal aan het modem hangen qua randapparatuur?


Hai Joep, de WiFi versterker is de deco m5 en is inderdaad bekabeld aan de experiabox. Geen draadloze verbindingen. Randapparatuur alleen de tv, ook bekabeld.

groeten Erik


Dat klinkt in ieder geval goed. Zou je alle randapparatuur los kunnen koppelen en dan de snelheid bekabeld willen testen met een pc of laptop? Om te zien welke snelheid er binnenkomt. 


Er komt 62mb in de woonkamer binnen bekabeld.


Dat is wat je altijd hebt?


Ja, 2x geprobeerd afgelopen uur. Maar hier zit het probleem ook niet, dat zit boven op slaapkamers  en in feit dat WiFi dagelijks uitvalt


Als ik het goed begrijp heb je 1 Wi-Fi versterker boven staan. Je hebt dus geen mesh netwerk. Dat betekent dat je handmatig in moet loggen op je versterker.  Ik denk dat daar het probleem zit. Je mobiel blijft te lang aan de wifi van het modem hangen waardoor je wifi instabiel wordt. 


Niet helemaal; de wifiversterker staat beneden omdat hij daar gemiddeld het meest effect heeft. We hoeven niet handmatig in te loggen, deze zit bekabeld aan de experiabox. 


En boven heb je dus geen versterker staan?


Klopt 


Het beste wat je op dit moment kan hebben is een mesh systeem. Op iedere etage zet je een bekabelde wifi versterker neer die mehs technologie ondersteunt. Dan loop je door het hele huis en schakel je automatisch over naar de dichtstbijzijnde versterker. De experia wifi's werken wat dat betreft perfect. Bij slecht wifi krijg je ze gratis van kpn via de wifimanager . Ik denk dat die voor jou uitermate goed geschikt zijn en het probleem oplost.


Ok, bedankt. Wat je schrijft begrijp ik. Maar dit zegt mij niets over het dagelijks totaal uitvallen van de WiFi, overal dus ook in de woonkamer. Daar helpt ook geen mesh systeem bij neem ik aan?! 
verder hoor ik graag van de WiFi manager! 
 

Erik


Loop de bekabeling een keer goed na. Of beter nog probeer een dag te testen zonder dat er iets is aangesloten. Uitval wordt vaak veroorzaakt door een sluiting in één van de stekkertjes.  De wifimanager ga je niet horen doe moet je doen. Klik op de groene tekst in mn vorig bericht. Doe dit terwijl er niets aangesloten is op de experiabox.