Skip to main content

Beste,

 

Graag zou ik jullie advies willen vragen over het volgende:

 

Ik las online dat ik met de eap 225 middels rogue ap detection het voor elkaar zou moeten kunnen krijgen om op de eap 225 hetzelfde SSID te gebruiken als dat van mijn fritzbox.

 

Ik gebruik de eap 225 om een beter WiFi signaal te hebben in de tuin en heb deze op het dak geplaatst. Werkt prima als ik SSID een andere naam geef maar als ik dezelfde naam eraan geef als de SSID van de fritzbox dan krijg ik 2 identieke SSID’s. 

 

Nu heb ik 2 Google nest’s gekocht die op het zelfde SSID moeten zitten als Google home, en dus de SSID van mijn fritzbox. Online las ik dat je met rogue ap detection dit voor elkaar zou moeten krijgen maar als ik de SSID van de fritzbox op de trusted lijst zet behoud ik nog altijd 2 identieke SSID’s.

 

Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen of heb ik de TP-link voor niks op het dak geplaatst? 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Klinkt als een mix van allerhande wifi-apparatuur wat nooit ontworpen is om samen te werken. Hoewel ik de functie ‘Rogue AP Detection’ voorbij heb zien komen in de instellingen van mijn Omada Controller ben ik niet bekend met hoe deze functie precies opereert.

 

Alle drie de systemen die niet samenwerken dezelfde SSID geven kan wel voor problemen zorgen, hierbij doel ik op ‘wifi stickiness

 

In dit geval lijkt het mij het beste om de EAP225 een andere SSID te geven met het risico dat er op dat wifi-netwerk geen contact gelegd kan worden met de Google Nests. Een andere optie is om het netwerk in huis uit te breiden met een of meerdere EAP225's. Of er een controller nodig is om fast roaming mogelijk te maken weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik zelf een EAP225-Outdoor en een EAP245 in huis maar dat is mét Omada router, Omada switch en de controller-software.


Met 2 verschillende SSID’s heb ik perfect internet binnen en buiten, maar de nest cams willen perse op hetzelfde SSID als waar Google home verbinding mee maakt. En dat SSID heeft buiten niet voldoende bereik! 


Ah, dat het om Nest camera's ging kon ik helaas niet uit het bericht halen.

 

In dat geval lijkt het mij het beste om over te gaan naar een wifi-systeem bestaande uit verschillende access points die goed met elkaar samenwerken. TP Link heeft hiervoor een prima product zoals ik net al omschreef maar ook AVM verkoopt een prima product met de Fritzrepeaters die ook roaming ondersteunen. Ik weet alleen niet of deze sterk genoeg gaan zijn om ook naar buiten te stralen en daar voldoende wifi te krijgen.


Bedankt voor je reactie!

Ik hoopte met de hardware die ik nu heb uit de voeten te kunnen, zonder nog meer aan te hoeven schaffen…. Helaas ondersteunt Google home geen 2 verschillende SSID’s.


...behoud ik nog altijd 2 identieke SSID’s.

Waar zie je die 2 SSID's dan? Staat hetzelfde SSID 2 x in het lijstje met beschikbare netwerken op je mobiel ofzo?


Yes, op mijn iPhone! Getracht om met de SSID van de tp-link (same name) alsnog de nest cam aan te sluiten maar helaas!


Online las ik onderstaand waardoor ik hoop had dat het wel mogelijk was, maar zelfs als ik de SSID van de fritzbox op de trusted lijst zet onder rogue ap detection in de settings page van de tp-link

 

The EAP-225 has an option to fight other networks with the same name or integrate with them gracefully, TP-Link call it "Rogue AP Detection, you just have to turn it off in the settings page, or add the SSID manually you want it to work alongside and leave the setting on.


Yes, op mijn iPhone! Getracht om met de SSID van de tp-link (same name) alsnog de nest cam aan te sluiten maar helaas!

2 keer dezelfde naam in de lijst? Dat is bijzonder. Nog nooit van gehoord. En  je het Google spul zo toch probeert te installeren? 


Ja geprobeerd maar dat wil helaas niet werken. Ik vond het ook knap 2 SSID’s met dezelfde naam, erg frustrerend dat de tp-link geen extend functie heeft! Helaas begrijp ik niks van dat rogue ap…. Heb geprobeerd middels uitleg online het voor elkaar te krijgen maar ondanks dat alles correct ingesteld staat zoals beschreven blijf ik dus dezelfde SSID’s houden


Beste,

 

Graag zou ik jullie advies willen vragen over het volgende:

 

Ik las online dat ik met de eap 225 middels rogue ap detection het voor elkaar zou moeten kunnen krijgen om op de eap 225 hetzelfde SSID te gebruiken als dat van mijn fritzbox.

 

Ik gebruik de eap 225 om een beter WiFi signaal te hebben in de tuin en heb deze op het dak geplaatst. Werkt prima als ik SSID een andere naam geef maar als ik dezelfde naam eraan geef als de SSID van de fritzbox dan krijg ik 2 identieke SSID’s. 

 

Nu heb ik 2 Google nest’s gekocht die op het zelfde SSID moeten zitten als Google home, en dus de SSID van mijn fritzbox. Online las ik dat je met rogue ap detection dit voor elkaar zou moeten krijgen maar als ik de SSID van de fritzbox op de trusted lijst zet behoud ik nog altijd 2 identieke SSID’s.

 

Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen of heb ik de TP-link voor niks op het dak geplaatst? 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ik heb het hier even getest op de fritzbox 5490 en met de Tp-link omada access points 

Ik heb het volgende ingesteld 

Thuis-2.4GHz 

Thuis-5GHz 

(Thuis) is voorbeeld 

Ik heb geen problemen 

De apparatuur vlakbij de fritzbox melden zich aan op de fritzbox en de rest via de eap access points 

 


Beste,

 

Graag zou ik jullie advies willen vragen over het volgende:

 

Ik las online dat ik met de eap 225 middels rogue ap detection het voor elkaar zou moeten kunnen krijgen om op de eap 225 hetzelfde SSID te gebruiken als dat van mijn fritzbox.

 

Ik gebruik de eap 225 om een beter WiFi signaal te hebben in de tuin en heb deze op het dak geplaatst. Werkt prima als ik SSID een andere naam geef maar als ik dezelfde naam eraan geef als de SSID van de fritzbox dan krijg ik 2 identieke SSID’s. 

 

Nu heb ik 2 Google nest’s gekocht die op het zelfde SSID moeten zitten als Google home, en dus de SSID van mijn fritzbox. Online las ik dat je met rogue ap detection dit voor elkaar zou moeten krijgen maar als ik de SSID van de fritzbox op de trusted lijst zet behoud ik nog altijd 2 identieke SSID’s.

 

Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen of heb ik de TP-link voor niks op het dak geplaatst? 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ik heb het hier even getest op de fritzbox 5490 en met de Tp-link omada access points 

Ik heb het volgende ingesteld 

Thuis-2.4GHz 

Thuis-5GHz 

(Thuis) is voorbeeld 

Ik heb geen problemen 

De apparatuur vlakbij de fritzbox melden zich aan op de fritzbox en de rest via de eap access points 

 

Bij mij exact hetzelfde toen ik de EAP245's nog had. Geen problemen in de samenwerking met de FritzBox.


Bedankt!

heb je de fritz dan in bridgemode staan?

 


 Hier boven Security setting op de frizbox

Laatste 3 zijn van de eap225 zoals je ziet heb ik de SSID nu nog met (outdoor) erachter staan, als ik outdoor weghaal en het zelfde wachtwoord gebruik zou je het zelfde SSID hebben als die van de fritzbox. Kan het zijn dat een van de overige settings dan voorkomt dat je dezelfde SSID kan gebruiken? Bv beveiliging of channel settings? Alvast bedankt

 

 

 

 

 


Bedankt!

heb je de fritz dan in bridgemode staan?

 

Nee, waarom zou ik? Je kiest het profiel (in jouw geval) KPN en draaien maar. 


 Hier boven Security setting op de frizbox

aatste 3 zijn van de eap225 zoals je ziet heb ik de SSID nu nog met (outdoor) erachter staan, als ik outdoor weghaal en het zelfde wachtwoord gebruik zou je het zelfde SSID hebben als die van de fritzbox. Kan het zijn dat een van de overige settings dan voorkomt dat je dezelfde SSID kan gebruiken? Bv beveiliging of channel settings? Alvast bedankt

 

 

 

 

 

Nee die beveiligingsinstellingen hebben er volgens mij niets mee te maken. Zou je eens de app Wifi Man van Ubiquiti willen installeren?. Vervolgens op tabblad draadloos,. wifi-instelling. Bij mij ziet het eruit als onderstaand. Ben benieuwd hoe dat er bij jou dan uit ziet.

 

 


Als ik Wifi Man van Ubiquiti heb gedownload krijg ik andere tabbladen te zien dan jij… Ik kan daar dus geen WiFi lijst vinden. Heb jij de betaalde versie? 

 


Als ik Wifi Man van Ubiquiti heb gedownload krijg ik andere tabbladen te zien dan jij… Ik kan daar dus geen WiFi lijst vinden. Heb jij de betaalde versie? 

 

Nee, de gratis versie. Wel Android overigens en ik zie dat jij IOS gebruikt. Daar is die optie inderdaad niet aanwezig.


Aha, ik zal eens zoeken naar een andere app met dezelfde opties… merci