Skip to main content

Geachte Kpn KlantenĀ & Medewerker(s)

Extern Ip adres port forwarding, Extern ip benaderen werkt niet sins dat Kpn update geeft uitgevoerd heeft ik gebruikt de dagelijks om dat ik ict werkzaamheden uitvoert ik snap KPN ook wel een de kant maar Kpn heeft tegelijker tijd lastiger gemaakt voor zijn klantenā€¦

Ik gebruikteĀ  poort 9 Wake-On-Lan en poort 3389 voor hulp op afstand ( Extern Bureaublad) vraag me af of er alternatieve zijn om het probleem op te lossen des noot een extra router tussen zetten?

Vindt echt jammer dat Kpn niet aan zijn klanten over laat wie het wel gebruik van maar wie niet modems van meeste klanten zijn standaard ingesteld er zijn wel klanten die wel gebruik van willen maken Ik ben over het algemeen tevrenden.

Ik hebt eigenlijk geen zin wegens dit probleem naar een andere provider over te stappen Alvast bedankt.. Groetjes Baran T.

Een beetje warrige informatie:

Je WAN IP-adres, gebruik je dat ook om vanuit een externe locatie bij je thuis connectie te maken?

Voor hulp op afstand naar anderen toe vanuit je thuis situatie heb jezelf geen port forwarders nodig.


Beste Babylonia,

Het klopt om met andere in connectie met andere te komen hebt niet nodig ik hebt vaak mijn eigen pc er bij nodig als ik bij andere ben of als ik in buitenland ik hebt vergeten bij te vermelden aan me vorige postĀ 


Ervaringen met modem/routers van providers is doorgaans slecht, als het om WOL-functies gaat.

Wat voor internetconnectie heb je thuis: VDSL of glasvezel?Ā  Afhankelijk daarvan zou je kunnen overwegen een eigen router te plaatsen als vervanging van de door KPN geleverde Experia Box.

T.a.v. WOL heb ik ook wel eens opties gezien om met een ā€œminiā€ RaspberryĀ  Pi ā€œPicoā€, binnen je LAN netwerk een WOL-servertje op te zetten, om apparaten op te starten. Die kun je dan van buitenaf benaderen. En van daaruit weer verder om bijv. via VPN en/of externe bureaubladen in te zetten.